Archief - [UPGRADE] game-pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

CyberOps

Legacy Member
Ik zou mijn pc binnenkort willen upgraden.
Ik heb o.a. gedacht aan het volgende:

- Kingston 2048 Mb (2 x 1024 Kit) DDR 400
- Amd Athlon 64 Bit 4200+ Boxed X2 Dual Core With Cooler S939

Mijn vraagjes hieromtrent zijn:
- Welk mobo kies ik hier best voor, zodat alles toch compatibel blijft? Zelf had ik al gedacht aan:
Asus A8N32-SLI Del.(S939-Nforce 4-Pci Ex.-Ddr 400-S-ATA-Gl) ofwel:
Msi K8N Diamond + (S939-Nforce 4-Pci-E-Ddr 400-SATA R-Fw-Gl)
- Is er veel prestatieverschil tss de 4200+ en de 4400+? Want qua prijsverschil in elk geval al wel :p
- Kan de 4200+ overclockt worden?
- Kan een Amd64DC tegenwoordig gecombineert worden met DDR2? Zoja welk mobo?

thx!

Yank

Legacy Member
- ipv S939 zou ik voor Socket AM2 gaan, maar dan heb je ook meteen DDR2 nodig. prijs is quasi zelfde, meestal iets goedkoper zelf.
- moederbord: voor AM2: iets met nForce 5 en dat voldoet aan je eisen (sli, aantal sata's,...)
- 4400+ is direct stuk duurder, voor am2 zou ik 4000+ of 4200+ nemen
- tuurlijk kan die cpu overklokt worden

CyberOps

Legacy Member
Waarom AM2? Is dat nieuwer?
Wat DDR2 betreft dan, wat is beter?
2 latten van: 1024 Mb DDR2 800 Mhz CL5
of
1 lat: 2048 Mb DDR2 533 Mhz CL4

Yank

Legacy Member
- am2 is idd nieuwer, wel niet echt sneller
- ram: 'k zou voor eerste gaan

CyberOps

Legacy Member
momenteel MSI PCI-X 5750, deze zou ik dan eind augustus ook vervangen

Mette2

Legacy Member
CyberOps zei:
momenteel MSI PCI-X 5750, deze zou ik dan eind augustus ook vervangen

Vervangen in welke?, want da kan wel uw keuze beïnvloeden van uw moederbord.

CyberOps

Legacy Member
nu zeg ik mss dat ik geen sli ga doen, maar ik houd graag al mijn potentieel open :)
Alle eigenschappen (vb. wireless, 2x gigabit ethernet) die ik zoek in een mobo, zitten daarin...
btw duur?

Yank

Legacy Member
CyberOps zei:
Duur als in meer dan dubbel zoveel als een normaal nForce 5 bordje, bvb MSI K9N NEO F ;)
Maar als je natuurlijk die Dual Gbit en Wireless nodig hebt, dan is het wel de moeite om te doen.

Mette2

Legacy Member
AMD Athlon 64X2 4200+ 359,90 € 359,90 €
Asus M2N32-SLI Deluxe 179,90 € 179,90 €
MDT 2048MB Twinpack 204,90 € 204,90 €

Zoiets bijvoorbeeld (prijzen van duitse shop), da lijkt me ne goeie upgrade, totaal rond de 750€ dus.

SMa

Legacy Member
GEEN Cl5 !!
neem DDR2-800 cl4

Gskill DDRII 2 x 1 GB PC6400 CL4-4-4-12 (F2-6400PHU2-2GBHZ)
revisie 101 heeft Micron D9 chips, oc'd tot boven 1000MHz Cl4
Al ben ik niet zeker dat deze revisie al te krijgen is in België (ben ervoor aan het informeren)

Als je wat minder wilt geven voor je ram kun je F2-6400PHU2-2GBZX nemen, maar dit zal je je dit volgens mij wel beklagen...
Overclock prestaties liggen ver achter op de HZ

Anders zijn er hier in België geen evenwaardige setjes te vinden in die prijsklasse.

CyberOps

Legacy Member
tmeeste is hier wel latijn voor mij... waarom precies geen CL5? is die 2048 Mb DDR2 533 Mhz CL4 dan goed?

SMa

Legacy Member
neen! die is nog veel erger ;)
667MHz Cl3 of 800MHz Cl4, niet minder nemen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan