Archief - upgrade 4870 512mb

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

blacky

Legacy Member
Aangezien BF3 er aankomt zou ik graag een iets sterkere grafische kaart willen steken.

Huidig systeem:
Intel core 2 duo 3,16ghz
4gb ram DDR2 800mhz
Asus p4pq pro
ATI 4870 512mb
corsair 520HX
Scherm res: 24" 1920:1080

Ik dacht om mijn 4870 te vervangen door de GTX280 of GTX285

Heb hierover niet zoveel verstand daarom vraag ik jullie advies.

SpeedFreak.be

Legacy Member
blacky zei:
Aangezien BF3 er aankomt zou ik graag een iets sterkere grafische kaart willen steken.

Huidig systeem:
Intel core 2 duo 3,16ghz
4gb ram DDR2 800mhz
Asus p4pq pro
ATI 4870 512mb
corsair 520HX
Scherm res: 24" 1920:1080

Ik dacht om mijn 4870 te vervangen door de GTX280 of GTX285

Heb hierover niet zoveel verstand daarom vraag ik jullie advies.

Je loopt een paar generaties achter tenzij het budget niet groot is. Persoonlijk zou ik richting een GTX560ti of een HD6950 kijken. Alhoewel als ik de rest van het systeem zie zou er een bottleneck kunnen ontstaan.

blacky

Legacy Member
Feit is dat ik geen volledig nieuw systeem wil kopen, dus ook geen honderde euro's aan wil geven. Gewoon een mooie upgrade zodat ik het vlotter zou kunnen spelen.

blacky

Legacy Member
Zou het de moeite zijn om mijn E8500 te vervangen dooe een Q9550? Indien ik een GTX460 plaats?

Res. 1920:1080

blacky

Legacy Member
Portal zei:
GTX560TI die is zelfs (klein beetje) beter dan de HD6950 ;)

Zou die kaart een bottleneck geven? Aangezien de GTX560ti 33% improved tegenover de GTX460 mss toch de 460 betere keuze?

Samus007

Legacy Member
een GTX 460 zie ik al paseren aan 80 euro, lijkt me voor jouw systeem nog mooi in balans, tegen dat je systeem volledig obselete is zal die 560ti ook geen knol meer waard zijn, ik zou persoonlijk een 2de hands GTX460 nemen

Portal

Legacy Member
blacky zei:
Zou die kaart een bottleneck geven? Aangezien de GTX560ti 33% improved tegenover de GTX460 mss toch de 460 betere keuze?

Als je je CPU ook upgrade naar een quadcore (bv Q9550) zal je amper een bootleneck hebben, omdat een GPU voor games nog altijd belangrijker is dan CPU (maar een dualcore is wel een beetje te oud ;))

blacky

Legacy Member
Ik blijf bij de GTX460, Q9550 is ook alweer vlug +-100EUR, en dat voor 1 spel. Binnen een jaar of 2 zal ik toch weer een volledig nieuw systeem kopen.

Bedankt voor het advies allen

Witte8

Legacy Member
Portal zei:
GTX560TI die is zelfs (klein beetje) beter dan de HD6950 ;)

Ga de benches niet uitpluizen, maar is het niet dat ze "haasje over doen" afhankelijk van de benchmarks? :)

Portal

Legacy Member
Witte8 zei:
Ga de benches niet uitpluizen, maar is het niet dat ze "haasje over doen" afhankelijk van de benchmarks? :)

idd haasje over, maar als je van 10 benchmarks het aantal frames optelt heeft de GTX enkele (verwaarloosbaar eigenlijk :P) frames meer ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan