Archief - Uitbereiden ? Verkopen ? Nieuw systeem?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

awaces

Legacy Member
Ik zit momenteel met een schaars desktop computertje.
Nu is de vraag.

Vervanging?
Volledig verkopen en een nieuwe setup?
Of andere suggesties

De bedoeling is om een toch iets zwaardere computer te hebben met als doel : gaming.

Dus mijn eerste gedacht was
mobo
cpu
graka
wijzigen that's it

Specs:
Moederbord:
MS-7616

Processor:
Intel® Core™ i5-750
2,66 GHz, 8 MB Intel® Smart Cache, Intel® Turbo Boost
Technology

Grafische kaart:
GeForce GT240

Harde schijf :
Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB

Geheugen :
8 Gb Ram geheugen. DDR3

Voeding:
400 watt FSP

Dvd/Cd speler / brander:
Merk : LG
Productnaam : GH22NS40
Schrijven - DVD+R: 22 x, Lezen - BD-ROM: 0 x, Schrijven - BD-R: 0
x

Besturingssysteem :
Windows 7 Home Edition 32 Bit + 64 Bit

mdgf

Legacy Member
Gewoon een nieuwe graka en wss psu (je gaat meer moeten geven dan 400W fsp), je zou zot moeten zijn om van cpu te veranderen als je al een i5 750 hebt zitten (er is niet veel snellers). Case mss ook als de graka er niet in past.

En een ssd steken, want nu zit je met een 5400rpm schijf, das de grootst mogelijke bottleneck in zowat alles (qua framerate gaat het in games natuurlijk niks doen, maar verder is het het equivalent van jezelf in de knie schieten als je de 100m op de spelen wilt lopen).

phate_13

Legacy Member
Inderdaad een I5 750 is nog een zeer performante processor hoor, het verschil met een nieuwer model zul je niet merken. (Enkel meetbaar.)

De grafische kaart is wel een belachelijk traag model, als gaming het doel is.

awaces

Legacy Member
Mooizo!

Ik dacht dat een i5 2500K stukken beter was ?

Het systeem zit momenteel in een in win mana 136 case.

Ook heb ik een 7200 rpm schijf liggen ? Misschien is deze dan voldoende ?

Up

phate_13

Legacy Member
Het verschil in games is zeer klein. Zelfs daarbuiten is het niet merkbaar buiten in zware renderingtaken ed.

"Een 7200rpm schijf", zegt op zich ook zeer weinig over deze schijf. Als deze een 80GB exemplaar is van 9 jaar oud, dan neen...

Alsook zal een SSD sowieso een interessante investering blijven.

awaces

Legacy Member
phate_13 zei:
Het verschil in games is zeer klein. Zelfs daarbuiten is het niet merkbaar buiten in zware renderingtaken ed.

"Een 7200rpm schijf", zegt op zich ook zeer weinig over deze schijf. Als deze een 80GB exemplaar is van 9 jaar oud, dan neen...

Alsook zal een SSD sowieso een interessante investering blijven.

Het gaat om een schijf van 1Tb.

phate_13

Legacy Member
En wat moet ik nu zeggen? ;)

Qua vlotheid van je pc zal een SSD sowieso een meerwaarde blijven bieden. En zou ik dus aanraden het zeker te overwegen. Indien je toch zou besluiten dit (voorlopig) niet aan te schaffen, ga dan toch zeker die 7200rpm schijf als bootschijf gebruiken ja.

(Speel je AVA overigens? :))

awaces

Legacy Member
phate_13 zei:
En wat moet ik nu zeggen? ;)

Qua vlotheid van je pc zal een SSD sowieso een meerwaarde blijven bieden. En zou ik dus aanraden het zeker te overwegen. Indien je toch zou besluiten dit (voorlopig) niet aan te schaffen, ga dan toch zeker die 7200rpm schijf als bootschijf gebruiken ja.

(Speel je AVA overigens? :))

Dat zou nu namelijk de bedoeling zijn.
Ik blijf tijdelijk nog wat bij mijn hdd schijven en kijk even op het buy and sell forum voor een SSD. Er zit namelijk geen haast achter.
Hoe groot zou ik gaan voor de ssd?

Tijdelijk dacht ik er aan om mijn 2 hdd's in raid te plaatsen.
Maar is dit wel aan te raden aangezien ze 2 verschillende snelheden hebben?
Verlies ik dan snelheid of win ik eerder wat snelheid.

P.s Ja ik speel AVA, maar nog niet zo heel lang.
ben nog maar Sergeant First Class 3 ( level 13 )

phate_13

Legacy Member
Pas goed op wat voor SSD je koopt, sommige zijn zeker niet aan te raden.
Raid zou ik niet doen, zeker niet aangezien het 2 verschillende modellen zijn.

(Ik denk dat ik "Awaces" al eens tegengekomen ben, daarmee. Ben zelf ook nog niet zo lang bezig. :) )

awaces

Legacy Member
phate_13 zei:
Pas goed op wat voor SSD je koopt, sommige zijn zeker niet aan te raden.
Raid zou ik niet doen, zeker niet aangezien het 2 verschillende modellen zijn.

(Ik denk dat ik "Awaces" al eens tegengekomen ben, daarmee. Ben zelf ook nog niet zo lang bezig. :) )

Hmm dan zal ik eerst wat opzoekingswerk moeten doen ivm SSD schijfjes
Ok Raid dan maar niet ^^

Gewoon JBOD dus ?

(Mijn in game naam is idd Awaces!
Wat is jou naam op AVA ? )

maxime_vhw

Legacy Member
@phate_13 klopt het dat ssd schijven tamelijk rap verslijten, dat heeft iemand me eens verteld hier op 9lives :s

phate_13

Legacy Member
Als je er 24/7 continue bezig bent met er bestanden naar weg te schrijven, opdat je SSD continue dus dingen moet overschrijven, dan zal deze inderdaad op enkele jaren versleten zijn, wat wilt zeggen dat je er dan niets meer naar kunt wegschrijven, maar enkel nog vanaf kunt lezen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan