Archief - Twijfel bij upgrade

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DaPipo

Legacy Member
Yo manne,

ik ga binnenkort een "klein" upgrade-tje doen maar ik zit nog wa te twijfelen... Als iemand mij kan helpe met men twijfels zou da bangelijk zijn.

Ik zou het volgende willen aanschaffen:
Asus A8N-E PCI-E Nforce4 € 96.9
AMD Athlon64 X2 4200+ 64bit Boxed Sckt939 € 388.99
Corsair DDR 1024MB PC 3200 € 99

+ ofwel --> Asus EN7800GT/2DHTV 256MB VIVO/2xDVI-I HDTV € 348.99
ofwel --> 7900GT die binnenkort uitkomt voor zo'n 300€


Wa is het beste wa ik kan doen? Nog ff wachten tot die 7900GT uit is of gaan voor de configuratie met de 7800GT?

Totaal prijs zou komen op zo'n 900 à 950 €


P.s.: Men huidig systeem zeg k beter ni want da suckt zwaar :p

Bluekes

Legacy Member
gewoon direct voor de 7800GT gaan, dan heb je die direct.
De 7900GT zal dan wel iets sneller zijn, met zo'n 7800GT kick je echt wel zwaar aars.

Je draait alles op high en vloeiend. Prachtig kaartje, ik zou niet wachten...

dawN_-

Legacy Member
wacht op de 7900GT.
de 7900GT is sneller als de 7800GTX 256MB ;)

T€RM!N4T0R

Legacy Member
X2 3800+ of X2 4400+ zou ik nemen, niet echt de 4200+ (prijs/kwaliteit gezien dan)

Kzou ook wel wachten op de 7900GT...

Bluekes

Legacy Member
goh, zo kan je altijd wachten...

De 7800GT is een beest van een kaart die alles op high draait.

bv:/ BF2 alles op full en high en 4xAA

Waarom zou je dan nog wachten imo

dawN_-

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
Omdat het niet lang meer wachten is ?

idd ... als je NOG een snellere kaart hebt binnen ongeveer 2weke.
lol
dan pakte toch da zeker ?

jannick werckx

Legacy Member
Ik zou een X2 3800+ nemen ipv 4200+ , mits wat overclocken geraak je makkelijk aan 4200+! En mobo zou ik een MSI K8N NEO4 FI kopen.
En die 7900GT.. de richtprijs is 300€, maarja, niemand kan nu werkelijk zeggen hoeveel ze gaat kosten hé! kan ook evengoed 400€ of meer zijn ..
Nuja soit, ik zou waarschijnlijk ook even wachten tot 7900GT daadwerkelijk in de winkel ligt en dan kan je nog zien of je 7800GT neemt of 7900GT.
Neem aan dat je nog wel paar weekjes kan wachten .. ?

Jannick

DaPipo

Legacy Member
tnx manne,

ben nu al iets wijzer ivm de videokaart, maar ben nu weer aant twijfele over de cpu...

Kzal nog is goe nadenke...

Davion

Legacy Member
Ik zou ook een ander mobo pakken, een MSI K8N Neo4-FI met een AMD A64 X2 3800+ en een 7900GT, welke voeding ga je dit beestje geven btw?

DaPipo

Legacy Member
Ik heb een Q-Tec 550W Voeding met triple fan (temp. controlled) dus da mag geen probleem zijn....

dawN_-

Legacy Member
toch wel...
Q-TEC zuigt imo wel heel zwaar.
geen stabiele voltagelijnen.
pak liever een degelijke voeding van enermax of OCZ op tagan of LC Power

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Jah, hij heeft die voeding nu al... Tzal mss wel werken hoor.
Indien je probs hebt en een andere voeding nodig zou hebben dan zijn dawn's voorgestelde merken idd aanraders. (2 merken die me nu te binnen schieten om z'n lijstje aan te vullen zijn Antec en Fortron)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan