Junzo
Legacy Member
Ik heb een ongelooflijk luxeprobleem.
Aangezien ik als kleine bijverdienste webdesign doe (écht niets serieus, heb nu mijn eerste project) dacht ik dat een IPS scherm wel wat voor mij zou zijn. Student zijnde had ik echter niet meteen het budget om lukraak een scherm te kopen, dus begon ik enorm veel reviews en topics te lezen. Ik besloot dat ik wel fan was van de u2311h/u2312hm en de u2410/u2412m. Aangezien er tweedehands soms goede deals te vinden zijn, ging ik eerst daar eens kijken of er niets te rapen viel. Ik had hier en daar gereageerd op een advertentie, maar er kwam meestal niets van (wegens mensen die prijzen vroegen die hoger liggen dan de nieuwprijs en ik die daar uiteraard onder bood).
Mijn ouders merkten hoe serieus ik het nam en hebben mij eergisteren een milde schenking gedaan, ik kreeg namelijk een splinternieuwe u2412m! Uiteraard was ik dolblij en nadat ik het pareltje had uitgepakt begon ik me specifiek over dit model in te lezen. Het enige ietwat jammere (en dit is muggenzifterij!) is dat de u2412m geen 1:1 pixel mapping ondersteunt. Dit wilt zeggen dat, als ik een 1080p signaal op mijn monitor afvuur, het beeld in de hoogte uitgerokken zal worden om het scherm te vullen. Dit is spijtig, omdat ik van plan was om mijn Playstation 3 er op aan te sluiten en het beeld dus een klein beetje uitgerokken zal worden.
Vandaag echter kreeg ik 's morgens een reactie van een van de tweedehands monitoren waar ik op had geboden. Kort gezegd kan ik een u2311h overkopen voor 125 euro, volgens de verkoper in nieuwstaat en nog garantie tot in september 2012. Nu moet ik dus een knoop doorhakken.
-Is 125 euro een goede prijs voor deze tweedehands u2311h?
-In hoeverre zijn tweedehands schermen betrouwbaar (deze is van september, dus niet oud)?
-Is het handig om met twee verschillende schermgroottes en -resoluties te werken?
Het leuke is dat ik dan meteen enorm veel werkruimte heb én dat ik een scherm heb dat de native resolutie van mijn PS3 ondersteunt, wat uitrekking zal voorkomen. Het 'spijtige' is dat ik 125 euro armer zal zijn, maar ik was sowieso van plan om rond de 180 euro uit te geven aan een nieuwe monitor. Ik neig zeker naar de aanschaf van het tweedehands scherm, maar ik wou dit even delen met jullie voor ik eventueel een miskoop bega.
Aangezien ik als kleine bijverdienste webdesign doe (écht niets serieus, heb nu mijn eerste project) dacht ik dat een IPS scherm wel wat voor mij zou zijn. Student zijnde had ik echter niet meteen het budget om lukraak een scherm te kopen, dus begon ik enorm veel reviews en topics te lezen. Ik besloot dat ik wel fan was van de u2311h/u2312hm en de u2410/u2412m. Aangezien er tweedehands soms goede deals te vinden zijn, ging ik eerst daar eens kijken of er niets te rapen viel. Ik had hier en daar gereageerd op een advertentie, maar er kwam meestal niets van (wegens mensen die prijzen vroegen die hoger liggen dan de nieuwprijs en ik die daar uiteraard onder bood).
Mijn ouders merkten hoe serieus ik het nam en hebben mij eergisteren een milde schenking gedaan, ik kreeg namelijk een splinternieuwe u2412m! Uiteraard was ik dolblij en nadat ik het pareltje had uitgepakt begon ik me specifiek over dit model in te lezen. Het enige ietwat jammere (en dit is muggenzifterij!) is dat de u2412m geen 1:1 pixel mapping ondersteunt. Dit wilt zeggen dat, als ik een 1080p signaal op mijn monitor afvuur, het beeld in de hoogte uitgerokken zal worden om het scherm te vullen. Dit is spijtig, omdat ik van plan was om mijn Playstation 3 er op aan te sluiten en het beeld dus een klein beetje uitgerokken zal worden.
Vandaag echter kreeg ik 's morgens een reactie van een van de tweedehands monitoren waar ik op had geboden. Kort gezegd kan ik een u2311h overkopen voor 125 euro, volgens de verkoper in nieuwstaat en nog garantie tot in september 2012. Nu moet ik dus een knoop doorhakken.
-Is 125 euro een goede prijs voor deze tweedehands u2311h?
-In hoeverre zijn tweedehands schermen betrouwbaar (deze is van september, dus niet oud)?
-Is het handig om met twee verschillende schermgroottes en -resoluties te werken?
Het leuke is dat ik dan meteen enorm veel werkruimte heb én dat ik een scherm heb dat de native resolutie van mijn PS3 ondersteunt, wat uitrekking zal voorkomen. Het 'spijtige' is dat ik 125 euro armer zal zijn, maar ik was sowieso van plan om rond de 180 euro uit te geven aan een nieuwe monitor. Ik neig zeker naar de aanschaf van het tweedehands scherm, maar ik wou dit even delen met jullie voor ik eventueel een miskoop bega.

