Archief - TV voor films

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ElToro

Legacy Member
Ter vervanging van mijn Samsung die blijkbaar niet graag meer aangaat :cry:

- Liefst 46" of meer met zo goed mogelijke beeldkwaliteit.
- Geen 3D (krijg ik koppijn van :p)
- Aantal features boeit me eerlijk gezegd niet bijzonder, hij wordt aan een multimedia receiver gehangen en eventuele internet toegang etc gebeurd toch via HTPC, dus dat soort dingen zijn van geen belang.
(wel op zijn minst 1 HDMI natuurlijk :D)
- Design mag maar moet niet.

Het is een vrij donkere kamer, zitafstand 3 meter ongeveer.
Vooral voor films, series te kijken in HD, af en toe Belgacom TV.

Ik zoek dus eigelijk gewoon de beste beeldkwaliteit voor een budget liefst rond de 900 euro.

apa

Legacy Member
Voor hetgeen je aanhaalt zou ik ook voor plasma gaan. De G30 is een zeer degelijke keuze. Merk wel op dat enkel de GT30 (met 3D) het nieuwere paneel heeft (met het iets betere "Infinite black pro" filter vs "Infinite black" in de G30)... Veel verschil zal dat echter niet maken.

Weet ook dat voorkeur voor plasma of LCD vaak nogal subjectief is. Wil je bepalen wat jij het liefste ziet: dan kan je best een speciaalzaak binnenwandelen (en Fnac, Vandenborre, MediaMarkt e.d. zijn GEEN speciaalzaken!).

eyn093

Legacy Member
Ik wil deze thread niet highjacken maar ik zit in ongeveer de zelfde situatie.
Aankoop nieuwe tv min. 46" ,max.50".
Pana plasma G,GTen VT staan op m'n shortlist.
Maar overal lees je wel van die horror verhalen over plasma.Inbranding,retentie en zelfs van een groene 'blob' in je scherm.En ik heb ook niet veel zin om eerst m'n nieuwe TV pakweg 300 a 400 uren voorzichtig te laten inspelen voordat ik hem kan instellen zoals ik wil.

M'n vraag is dus ,Pana plasma buiten beschouwing gelaten, wat is dan wel een goede (LED)TV voor voornamelijk afspelen van Bluray/DVD ?

KenHas

Legacy Member
Geen beamer overwogen?

Ben zelf beetje aan het rondkijken om in mijn slaapkamer mini mini cinema'ke te maken. Beeld zou iets van een 50" of meer moeten zijn. Ben dus aan het twijfelen tussen een tv (dat eigenlijk niet meer dan een monitor is: geen tuner, geen luidsprekers, geen speciale snufjes, ... gewoon hdmi ingangen voor beeld en voor de rest niets) en een Full HD beamer

eyn093

Legacy Member
Tribal zei:
Groene blob is een specifiek Panasonic probleem (Green Tinge Fault - Now full Panasonic 2011 range *Part 4* | AVForums.com - UK Online), zo heeft Panasonic blijkbaar elk jaar één of ander vervelend probleem . Samsung of in mindere maten LG hebben ook zeer goede plasma tv's, die beginnen wel pas vanaf 50". Als je mss nog even kan wachten kan je eens kijken wat de nieuwe modellen te bieden hebben ?

KenHas zei:
Geen beamer overwogen?

Ben zelf beetje aan het rondkijken om in mijn slaapkamer mini mini cinema'ke te maken. Beeld zou iets van een 50" of meer moeten zijn. Ben dus aan het twijfelen tussen een tv (dat eigenlijk niet meer dan een monitor is: geen tuner, geen luidsprekers, geen speciale snufjes, ... gewoon hdmi ingangen voor beeld en voor de rest niets) en een Full HD beamer


Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe Pana modellen.
Ondertussen zijn de eerste prijzen al te zien.
LCD TV / LED TV / Plasma TV - Plasma 42''-50'' (106-127 cm) | redcoon België
Het kan ook zijn dat het nog 2a 3 maanden zal duren voordat ze vlot beschikbaar zullen zijn.Ik wou eigenlijk binnen de maand ofzo een nieuwe TV hebben :D

En nee,een beamer is jammer genoeg geen optie (plaatsgebrek en indeling van de woonkamer).

Dusja ,wat is de best next thing dan na de Pana plasma's ?

Tribal

Legacy Member
De topmodellen van 2011 vindt je normaal wel voor een prijsje nu (zolang ze nog leverbaar zijn). De Samsung PS51D8000/7000 is zeker de moeite, en voor de LED/LCD modellen de Sony HX920 of HX820, Samsung D8000/7000 of de LG W980s/650s (gewoon de vorige topmodellen dus, en opsomming zonder inachtname prijs)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan