Archief - Tv van rond de 900 euro

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

StringOfLight

Legacy Member
Ben dus op zoek naar de beste tv in deze prijsklasse, mag er rond zitten.

Vereisten:
- LED
- usb poort (niet noodzakelijk, maar liefst wel)
- we zitten er een goede 3 à 3,5m vanaf, dus geen idee wat de perfecte grootte zou zijn
- geen stutterend beeld, had ooit eens bij iemand gemerkt dat het beeld om de paar seconden haperde, weet nu niet of dit aan het programma lag dat op de tv was (leek me een oud) of aan de tv zelf (was nochtans een Sony, of Philips)

Merci!

Mr. Humphries

Legacy Member
Even ter verduidelijking: Zo'n grote tv kopen en dan willen besparen op elektriciteit is een beetje hypocriet vind ik persoonlijk ... Daarnaast zal het verschil in verbruik neer komen op een 30 à 35 euro per jaar ... En dit voor beter beeld!

MrKend54l

Legacy Member
Het is zelfs nog minder dan 30euro.
Ga je echt niet merken aan je geldbuidel.
Wat je wel merkt is de mindere beeldkwaliteit.

Matey

Legacy Member
Mijn G30 blijft me elke dag verbazen :p. HD-materiaal is gewoon outstanding op mijn tv... . Vorige week nog naar voetbal gaan zien bij een vriend die een Philips LCD met van die ambilight had en het verschil met plasma is toch wel zéér merkbaar.

En over dat verbruik, als je geen 7/7 24h per dag kijkt, zal dit echt wel meevallen!!!

StringOfLight

Legacy Member
Bwa hypocriet, tis hoe je het bekijkt e.
We zitten nu nog met een oud CRT geval, de nieuwe zal sowieso minder verbruiken dan de deze.
En tis nu niet dat ik zo energiebewust ben dat ik er een kleinere tv voor ga kopen, maar waar het kan, wil ik toch besparen en aangezien LED toch wel een goede 40 of 50 watt minder verbruikt (snel gezien, schiet me niet neer ast nie juist is), dan vind ik het toch de moeite.

Maar bon ik zal er eens over nadenken, maar als er toch zijn die een goede LED-tv weten voor die prijs, laat ze gerust weten.

Alvast bedankt!

dietrich0

Legacy Member
Mr. Humphries zei:
Even ter verduidelijking: Zo'n grote tv kopen en dan willen besparen op elektriciteit is een beetje hypocriet vind ik persoonlijk ... Daarnaast zal het verschil in verbruik neer komen op een 30 à 35 euro per jaar ... En dit voor beter beeld!

Zou je niet beter een post maken over elektriciteitsverbruik en die dan telkens copy-pasten.. Ik zou zot worden door telkens heel die uitleg opnieuw te typen!

Mr. Humphries

Legacy Member
dietrich0 zei:
Zou je niet beter een post maken over elektriciteitsverbruik en die dan telkens copy-pasten.. Ik zou zot worden door telkens heel die uitleg opnieuw te typen!

Dan moet je hier niet telkens komen lezen he!

Hoeveel keer hebben we al het verschil tussen een LED en Plasma moeten uitleggen? Hoeveel keer komen mensen hier een gamesysteem laten samenstellen ... Alles wordt hier 1000 keer herhaald, omdat de meeste mensen niet eens rustig rondkijken op het forum, of andere websites om hen te informeren :).

En ja, blijkbaar heb ik veel geduld ;).

dietrich0

Legacy Member
Mr. Humphries zei:
Dan moet je hier niet telkens komen lezen he!

Hoeveel keer hebben we al het verschil tussen een LED en Plasma moeten uitleggen? Hoeveel keer komen mensen hier een gamesysteem laten samenstellen ... Alles wordt hier 1000 keer herhaald, omdat de meeste mensen niet eens rustig rondkijken op het forum, of andere websites om hen te informeren :).

En ja, blijkbaar heb ik veel geduld ;).

WOW!
Ik zei het net om je te helpen..

magnificent_one

Legacy Member
Kan iemand mij eens een verduidelijking maken over hoeveel het eigenlijk zou schelen in verbruik?
Als de tv bijvoorbeeld 4-5 uur per dag zou opstaan. Hoeveel scheelt het dan op een jaar?
De Plasma fans blijven zeggen dat ni veel scheelt, maar de led mense zegge dat wel scheelt. En ik heb geen idee hoeveel het scheelt:confused:

Plus da kan dan misschien ook in ne sticky gezet worden voor als het morgen opnieuw wordt gevraagd ;)

MrKend54l

Legacy Member
Het zal je op jaarbasis iets van een 12euro schelen ofzo.
Het verbruik van een plasma ligt maar een paar watt hoger. Wat zich vertaald in een kleine meerprijs van 1euro per maand extra.
Dus zover het plan om te besparen

Tribal

Legacy Member
Heb eens ff de bereking gemaakt :
Als tv's kies ik voor de Panasonic 42G30 (164W THX stand) en LED de Samsung 40D5500 (verbruik 46W), beide vergelijkbaar 2D en instap modellen, 3D modellen verbruiken 50%-100% meer. Cijfers verbruik (gemiddelde) volgens HDTVtest.co.uk en prijs kwh is gem. 0.20€ (prijzen CREG).
Als je elke dag 4u kijkt een jaar lang :
Plasma 4*164*360/1000 = 236€/jaar
LED 4*46*360/1000 = 67€/jaar

StringOfLight

Legacy Member
Das toch al de moeite dan.

Die 1 euro per maand zal wel voor de mensen zijn met zonnepanelen op hun dakske.

Ma bon men vraag wordt hier niet opgelost!

Tribal

Legacy Member
Er is wel een foutje in men berekening geslopen. Juiste cijfers moeten zijn.
Plasma 164*4*360/1000*0.20= 47.2€
LED 46*4*360/1000*0.20=13.2€
Verschil is dus een 30€ op jaarbasis.
Voor toestellen kan je eens kijken naar de Sony EX720/725 (beter is de HX720/725 maar wss buiten budget) en anders de Samsung D6000 en tenslotte de LG 42W650. Maar zou zeker ook wel eens kijken naar de G30. De Samsung en LG spelen de meeste fomaten (media) af via USB, Sony en tenslotte de Panasonic bieden maar weinig ondersteuning.

FleXe

Legacy Member
Ik heb sinds gisteren de Panasonic G30 (50"). Mijn eerste indrukken zijn erg positief!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan