Archief - Toetsenbord .... QWERTY, AZERTY ??

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Blue-Bora

Legacy Member
Hello,

Gisteren kwam ik thuis en blijkbaar hebben we een lek in ons dak en mijn toetsenbord stond onder water ( Logitech G11).

Nu zoek ik een nieuw toetsenbord, en ik heb er enkele opt oog namelijk G19, en een paar Razer modellen.

Maar die razermodellen op computerstore.be zijn allemaal qwerty modellen ......

Weet er iemand waarik de azerty versie kan vinden?
Of kan je gewoon die knopjes wisselen?

Grtz

Justchill

Legacy Member
probeer eens gewoon te laten uitdrogen en zien als 't nog werkt

Blue-Bora

Legacy Member
Ja kheb het gisteren al een half uur in de oven op 60°C gelegd, maar de ene kant lag een beetje dicht bij het verwarmingelement met als gevolg dat de ENTER en "+" aan het numpad beetje vervormd zijn :)

Nu ligt het hier (op men werk) al 3u tegen een airco die warme lucht blaast.
Het licht brandde daarnet toch al terug, maar de knoppen deden nog niks uitgezonderd de volume draaiknop.

superbus

Legacy Member
IPV het toetsenbord 24u te laten drogen op kamertemperatuur... :)

Ik vind dat qwerty wel makkelijk went hoor, ze gebruiken het bijna overal en je hoeft je toetsen niet meer te herzetten in games :P

Blue-Bora

Legacy Member
superbus zei:
IPV het toetsenbord 24u te laten drogen op kamertemperatuur... :)

Ik vind dat qwerty wel makkelijk went hoor, ze gebruiken het bijna overal en je hoeft je toetsen niet meer te herzetten in games :P

Ik was wat ongeduldig :)

En ik heb altijd met AZERTY gewerkt, en vind het toch moeilijk om daarvan af te stappen :D

mdgf

Legacy Member
Qwerty is geen probleem tot je frans wilt typen, of met accenten (é,è,`,ç,...) wilt gaan werken, dan is het lachen geblazen, meteen ook de reden dat ik het bij azerty houdt.
Qwerty en dvorak zijn voornamelijk voordelig als je heel veel Engels typt (of programmeert).

Feignasse

Legacy Member
Hahah damn :D Wel kewl, ziet eruit alsof het een nucleaire blast heeft overleefd :p

Blue-Bora

Legacy Member
haha ja idd !

Maar dien enter en plus knop blijven steken als ge erop drukt nu.

Maar alle functies zijn terug in orde alsook de verlichting/dimmer/enz ..... :D

superbus

Legacy Member
Je kan wel accenten typen met een qwerty bord als je het instelt op internationaal. Je hoeft dan wel 2toetsen in te drukken voor 1 letter, maar dat went ook wel.

@blue bora, tziet er schoon uit :)

mdgf

Legacy Member
Wel tuurlijk gaat het, maar er zijn geen knoppen voor hé, zo kun je ook accenten typen door hem in te stellen op azerty of door gewoon met een macro te werken (bv via autohotkey) :).

Musk

Legacy Member
't is wel wat dom om dat in de oven te leggen hé :)

Uw nieuw monster van een game-pc toch gespaard gebleven mag ik hopen? :)

Blue-Bora

Legacy Member
Musk zei:
't is wel wat dom om dat in de oven te leggen hé :)

Uw nieuw monster van een game-pc toch gespaard gebleven mag ik hopen? :)

De pc is gespaard gebleven ja :)

En dien oven stond maar op 50C° he ;)

Maar voordat die warm is moeten die verwarmingselementen wel even opwarmen natuurlijk, en aangezien ik het toestsenbord er niet plat inkreeg moest ik het er schuin insteken waardoor de ene kant maar op enkele cm's van die elementen verwijderd was.

Ik ben er blijven bijzitten, maar twas opeens te laat :D

Maar den dag erna heeft het 6u voor een wamelucht blazer gelegen op men werk, en dan was het wel kurkdroog, maar de hele kleine "film" dat het opgedroogde water had achtergelaten was genoeg om het boeltje in de war te brengen.

Kheb het dan helemaal uit elkaar gesmeten en met een zachte doek heel die "contactplaat" (of hoe noemt dat?) gereinigd.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan