Archief - toetsenbord om te gamen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

vdrsypjor

Legacy Member
ik ben op zoek naar een toetsenbord vooral om te gamen. Mijn budget is max 100 euro. Nu heb ik wat zitten rondkijken en vind ik bijna nergens azerty toetsenborden. Deze zijn allemaal qwerty.

iemand een idee waar ik azerty's vind?

bedankt

mdgf

Legacy Member
De meeste duurdere keyboards kun je wel vinden in Franse Azerty, een deel van de speciale tekens ligt dan anders, maar verder komt die layout overeen met Belgische azerty. Ik heb zelf een Razer Blackwidow (cherry MX blue) met FR azerty en ik laat gewoon softwarematig BE azerty staan, de tekens die anders liggen typ ik wel blind.

Zoals altijd is mijn advies voor keyboards: een rubber dome van 15€, of een mechanische (va ~80€), wss liefst met rode (of zwarte die veel zwaarder zijn) cherry MX switchen als het vooral is om te gamen waarbij snel na elkaar een toets indrukken belangrijk is. Indien je (ook) veel gaat typen liefst een switch die klikt (niet lineair).
Een rubber dome's van pakweg 100€ raad ik ten zeerste af omdat die niet beter gaan typen als zo'n bordje van 10€, je betaald dan puur bij voor nutteloze dingen als achtergrondverlichting of een lcd schermpje of 500 macro keys of weet ik wat.

BestGamer

Legacy Member
ik heb hier een 10 euro toetsenbord van logitech en het enigste verschil is dat het niet mechanisch is en geen extra toetsen bevat.

mdgf

Legacy Member
Dat hangt ervan af hoe je het bekijkt:
Is mijn black widow aangenamer om op te typen dan mijn 2e keyboard? Ja, zonder twijfel.
Is dat 70€ waard? Discutabel, waarschijnlijk niet echt, afhankelijk van hoe vaak je teksten typt. Het is in mijn ogen eerder een luxe investering als je wat geld over hebt en iets nieuws wilt, het is zeker geen must-have (tenzij je echt heel veel typt, dan raad ik het 100% aan).

Let er wel op dat ik weinig game (en als ik game dan zijn het games waarbij je nooit meer dan 1x na elkaar dezelfde toets moet indrukken, wat nogal awkward is met blauwe switchen (maar normaal niet met lineaire switchen zoals rode of zwarte, die ik nog niet getest heb, maar wss koop ik me ooit wel zo'n bordje gewoon uit nieuwsgierigheid).

Blauwe switchen zijn ook zeer luid, snachts moet ik ofwel traag typen ofwel mijn 2e keyboard gebruiken, want mocht ik gewoon vlotjes typen dan ben ik zeker dat de helft van mijn kotgenoten het zou kunnen horen.

vdrsypjor

Legacy Member
raden jullie een toetsenbord aan met platte toetsen(zoals een laptop) of een gwn toetsenbord met dikkere toetsen

ATI

Legacy Member
vdrsypjor zei:
raden jullie een toetsenbord aan met platte toetsen(zoals een laptop) of een gwn toetsenbord met dikkere toetsen

Ik heb dat gehad,met platte toetsen en vind het belange zo goed niet als hoge keys,nu je moet dat gewoon worden,maar ik wil het niet meer.

michiel6661

Legacy Member
Persoonlijk vind ik platte toetsen beter om te gamen, maar jij hebt andere vingers dus bij jou is dat misschien anders :)

ATI

Legacy Member
michiel6661 zei:
Persoonlijk vind ik platte toetsen beter om te gamen, maar jij hebt andere vingers dus bij jou is dat misschien anders :)

Das waar,enige probleem ik had was dat ik dikwijls misse toets indrukte voor te typen of gamen.

BestGamer

Legacy Member
ik duw er ook soms naast bij mijn laptop een 2 in plaats dan een 1.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan