Archief - Toetsenbord & Muis - MAC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

onedayhero

Legacy Member
Hey,

Een paar weken geleden heb ik in een zatte bui wat bier over mijn toetsenbord gesmeten, nu werken niet alle toetsen meer. Mijn vorige muis (Logitech VX revo) presteert ook niet meer naar behoeven (scrollwheel zit vast). Dus ben ik op zoek naar een vervanging.

Ik ben gehecht geraakt aan het standaard toetsenbord op mn mac (die dunne). Het is dun, elegant en ik kan er snel mee werken. Mijn vervanging zou dus hetzelfde moeten zijn. Ik kan het toetsenbord van Apple opnieuw kopen (wired, 50 euro), wat ik totaal niet erg vind, maar misschien zijn er betere alternatieven op mac. Belangrijk vind ik dat het dun is, voor mij typt dat beter. Tevens is een numpad altijd welkom, alsook usb voorzieningen op het toetsenbord. Het toetsenbord moet dus ook een Command toets bevatten en native met OSX werken. Welke alternatieven heb ik?



Alle muisoplossingen van Apple passen mij niet, de might mouse was een ramp, de magic mouse ligt mij niet en een trackpad voor mijn iMac? Neen, dank u! Voor de muis heb ik vrije keuze. Mijn Logitech VX revo deed het goed, veel extra knoppen voor toestanden aan te wijzen (Finder, Mission control, Volumecontrol op mijn muis). Dit is ook een belangrijk punt, ik moet minstens 2 extra knoppen hebben die ik kan toewijzen (finder en mission control dus), maar hoe meer knoppen hoe beter (ik vind er wel een nuttige functie voor). Ik verkies een muis met bekabeling, dan moet ik niet sukkelen met batterijen. De muis moet niet native mac-compatible zijn, aangezien elk toets toewijsbaar is met software.

De Logitech Gaming Mouse G300 (40 euro) lijkt me een goede keuze, met 6 knoppen die ik kan toewijzen. Welke alternatieven heb ik nog met minstens 2 extra-knoppen? En heeft iemand ervaring met de G300?

drakengeest

Legacy Member
elke muis en tobo werkt. Kies wat je denkt dat best bij je past.

EDIT: Apple keyboard vind ik prachtig typen. Als je het goed vindt blijven kopen.

Voor een Apple wil je eigenlijk wel multitouch. Ik vind persoonlijk een trackpag op de laptop prachtig werken en zou direct hem ook kopen voor de imac. Maar jij bent waarschijnlijk een muis gewoon. Maar ik vind dat een mac met Lion zeker multi touch nodig is.

onedayhero

Legacy Member
drakengeest zei:
elke muis en tobo werkt. Kies wat je denkt dat best bij je past.

EDIT: Apple keyboard vind ik prachtig typen. Als je het goed vindt blijven kopen.

Voor een Apple wil je eigenlijk wel multitouch. Ik vind persoonlijk een trackpag op de laptop prachtig werken en zou direct hem ook kopen voor de imac. Maar jij bent waarschijnlijk een muis gewoon. Maar ik vind dat een mac met Lion zeker multi touch nodig is.

Ik heb er al mee gewerkt, maar sinds dat ik ook met audio-bewerking en zo bezig ben ... lijkt het me niet verstandig om voor een trackpad te gaan.
Het toetsenbord van Apple vind ik echt goed en zal ook wsl mij keuze zijn, maar overt de muis ben ik nog niet zeker.

mdgf

Legacy Member
Test wat toetsenborden en muizen uit in de winkel en kijk wat je het beste in de hand ligt, zo'n wall of tekst (had het gewoon geskipt eergisteren en ben zeker niet de enige) voor iets dat gewoon neerkomt op: "ik wil een nieuw tobo en muis"...

(ik zie eigenlijk begot niet in wat het feit dat je OSx gebruikt daarmee te maken heeft, elk standaard (geen "gaming met led ed toestanden mss, maar wie koopt dat?) toetsenbord moet toch perfect werken daarmee of ben ik nu zo dom?)

onedayhero

Legacy Member
mdgf zei:
Test wat toetsenborden en muizen uit in de winkel en kijk wat je het beste in de hand ligt, zo'n wall of tekst (had het gewoon geskipt eergisteren en ben zeker niet de enige) voor iets dat gewoon neerkomt op: "ik wil een nieuw tobo en muis"...

(ik zie eigenlijk begot niet in wat het feit dat je OSx gebruikt daarmee te maken heeft, elk standaard (geen "gaming met led ed toestanden mss, maar wie koopt dat?) toetsenbord moet toch perfect werken daarmee of ben ik nu zo dom?)

Ik wou gewoon met opties weten, dat is alles. Misschien zijn er andere gebruikers die wel een ander toetsenbord op hun mac gebruiken, met de juiste toetsen op e.d. En nog steeds opzoek naar iemand die een g300 heeft.

Ik ben gewoon nogal hevig met muizen en toetsenborden, dus het moet wel deftig zijn.

mdgf

Legacy Member
Mechanisch toetsenbord al eens getest? Als je veel typt schijnt dat het beste te zijn.

onedayhero

Legacy Member
mdgf zei:
Mechanisch toetsenbord al eens getest? Als je veel typt schijnt dat het beste te zijn.

Had er nog nooit over gehoord, heb het even gechecked. Ziet er wel zeer tof uit , vooral stevig. Maar er zijn maar enkele met mac-toetsen, en ik ben deze al zo gewoon...

De razer blackwidow ziet er wel tof uit, zeker met de mac-layout. Deze wil ik wel eens testen ergens.

spourop

Legacy Member
Voor muis raad ik ten zeerste de logitech performance mouse MX aan, die werkt op alle oppervlakten zelfs glas, die ligt zeer goed in de hand, ghij heeft ook een hyperscrolling functie, 7 toetsen, die je zelf kan aanpassen waaronder een handige mission control toets vor de duim! en de batterij gaat btw ook heel lang mee, en is oplaadaar via een meegeleverd usb kabeltje, waardoor je hem kan gebruiken terwijl hij oplaad, ook werkt hij met zo een micro reciever ( die je dan in je usb poort steekt) en aangezien zo een recieven ook toetsenborden ondersteund (tegelijk met de muis dan) zou ik je ook eens aanraden om te kijken naar logitech toetsenborden die ook met dit systeem werken zodat je maar 1 receiver nodig hebt.

Tot slot de link van de muis :) Logitech BE - - Performance Mouse MX

EDIT: hier een toetsenbord dat met dat systeem werkt, wel aan de duurdere kant, maar er zijn ook goedkopere denk ik http://www.logitech.com/nl-be/keyboards/keyboard/devices/7288


BTW er staat ook ergens een logitech toetsenbord bij dat mors vrij is misschien ook iets voor jouw? :p lol
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan