onedayhero
Legacy Member
Hey,
Een paar weken geleden heb ik in een zatte bui wat bier over mijn toetsenbord gesmeten, nu werken niet alle toetsen meer. Mijn vorige muis (Logitech VX revo) presteert ook niet meer naar behoeven (scrollwheel zit vast). Dus ben ik op zoek naar een vervanging.
Ik ben gehecht geraakt aan het standaard toetsenbord op mn mac (die dunne). Het is dun, elegant en ik kan er snel mee werken. Mijn vervanging zou dus hetzelfde moeten zijn. Ik kan het toetsenbord van Apple opnieuw kopen (wired, 50 euro), wat ik totaal niet erg vind, maar misschien zijn er betere alternatieven op mac. Belangrijk vind ik dat het dun is, voor mij typt dat beter. Tevens is een numpad altijd welkom, alsook usb voorzieningen op het toetsenbord. Het toetsenbord moet dus ook een Command toets bevatten en native met OSX werken. Welke alternatieven heb ik?
Alle muisoplossingen van Apple passen mij niet, de might mouse was een ramp, de magic mouse ligt mij niet en een trackpad voor mijn iMac? Neen, dank u! Voor de muis heb ik vrije keuze. Mijn Logitech VX revo deed het goed, veel extra knoppen voor toestanden aan te wijzen (Finder, Mission control, Volumecontrol op mijn muis). Dit is ook een belangrijk punt, ik moet minstens 2 extra knoppen hebben die ik kan toewijzen (finder en mission control dus), maar hoe meer knoppen hoe beter (ik vind er wel een nuttige functie voor). Ik verkies een muis met bekabeling, dan moet ik niet sukkelen met batterijen. De muis moet niet native mac-compatible zijn, aangezien elk toets toewijsbaar is met software.
De Logitech Gaming Mouse G300 (40 euro) lijkt me een goede keuze, met 6 knoppen die ik kan toewijzen. Welke alternatieven heb ik nog met minstens 2 extra-knoppen? En heeft iemand ervaring met de G300?
Een paar weken geleden heb ik in een zatte bui wat bier over mijn toetsenbord gesmeten, nu werken niet alle toetsen meer. Mijn vorige muis (Logitech VX revo) presteert ook niet meer naar behoeven (scrollwheel zit vast). Dus ben ik op zoek naar een vervanging.
Ik ben gehecht geraakt aan het standaard toetsenbord op mn mac (die dunne). Het is dun, elegant en ik kan er snel mee werken. Mijn vervanging zou dus hetzelfde moeten zijn. Ik kan het toetsenbord van Apple opnieuw kopen (wired, 50 euro), wat ik totaal niet erg vind, maar misschien zijn er betere alternatieven op mac. Belangrijk vind ik dat het dun is, voor mij typt dat beter. Tevens is een numpad altijd welkom, alsook usb voorzieningen op het toetsenbord. Het toetsenbord moet dus ook een Command toets bevatten en native met OSX werken. Welke alternatieven heb ik?
Alle muisoplossingen van Apple passen mij niet, de might mouse was een ramp, de magic mouse ligt mij niet en een trackpad voor mijn iMac? Neen, dank u! Voor de muis heb ik vrije keuze. Mijn Logitech VX revo deed het goed, veel extra knoppen voor toestanden aan te wijzen (Finder, Mission control, Volumecontrol op mijn muis). Dit is ook een belangrijk punt, ik moet minstens 2 extra knoppen hebben die ik kan toewijzen (finder en mission control dus), maar hoe meer knoppen hoe beter (ik vind er wel een nuttige functie voor). Ik verkies een muis met bekabeling, dan moet ik niet sukkelen met batterijen. De muis moet niet native mac-compatible zijn, aangezien elk toets toewijsbaar is met software.
De Logitech Gaming Mouse G300 (40 euro) lijkt me een goede keuze, met 6 knoppen die ik kan toewijzen. Welke alternatieven heb ik nog met minstens 2 extra-knoppen? En heeft iemand ervaring met de G300?

lol