Archief - toetsenbord. Advies?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

xiweinx

Legacy Member
Ik ben toe aan een nieuw toetsenbord. Niet dat ik ontzettend ontevreden ben van mijn keyboard van 10 Euro, maar ik wil best wel eens iets aangenamers om te typen en te gamen.

Ik typ redelijk wat teksten thuis (werk en vrije tijd) en game ook af en toe (zeker niet intens en uren na elkaar... af en toe een shooter, meestal RPG's).

De lokale gameshop (The Games in Ninove) heeft er een aantal in huis:
- Logitech G19
- Razer Black Widow
- Roccat Isku
- Roccat Arvo

Wat is jullie persoonlijke aanrader tussen deze 4?

phate_13

Legacy Member
Persoonlijk zou ik dan voor het razer toetsenbord gaan, aangezien dit bij mijn weten het enige van de 4 is dat een mechanisch toetsenbord is. Dit houd in dat de techniek achter de toetsen zelf superieur zal zijn aan dit van de andere toetsenborden.

Zeker als het vooral zou moeten dienen voor veel teksten te typen zal dit een merkbaar voordeel opleveren tov. de andere keuzes.

superbus

Legacy Member
Als de looks meetellen: corsair k90. Nadeel is wel dat niet alle toetsen mechanisch zijn..

mdgf

Legacy Member
Veel typen => Blauwe Cherry MX switchen (zitten dus op de blackwidow (niet de stealth), die ik zelf ook heb, aanradertje) of andere zwaardere switchen.

Als je veel gamed met heel snel drukken op dezelfde toets dan moet je wel naar iets anders kijken, want zeer snel dezelfde toets achter elkaar indrukken is niet zo simpel (verschil tussen aanslag en releasepunt, zul je wel merken als je derop typt). Dan kijk je beter voor rode cherries.

Vindt je zo'n kleine Enter niet onhandig?
Waarom zou dat een kleine enter moeten zijn, hij kan evengoed Franse azerty nemen, das dezelfde layout qua toetsen (NIET qua speciale tekens, maar daar erger ik me niet aan, die doe ik op automatisme) als de Vlaamse.

FlameDB

Legacy Member
Hou er wel rekening mee dat zo een blackwidow van razer enorm veel lawaai maakt. Mijn broer heeft die en zijn kamer is net naast die van mij en ik kon er ni van slapen... Typt wel enorm lekker!

mdgf

Legacy Member
Da_GoDoFuNReaL zei:
Hou er wel rekening mee dat zo een blackwidow van razer enorm veel lawaai maakt. Mijn broer heeft die en zijn kamer is net naast die van mij en ik kon er ni van slapen... Typt wel enorm lekker!
Had ik inderdaad ook beter vermeld, das wel waar, het is niet iets om snachts mee te typen.

superbus zei:
Als de looks meetellen: corsair k90. Nadeel is wel dat niet alle toetsen mechanisch zijn..
Dat vind ik nu eens echt pokkelelijk :s. Al helemaal met die lichten aan.

Fraggie

Legacy Member
mdgf zei:
Waarom zou dat een kleine enter moeten zijn, hij kan evengoed Franse azerty nemen, das dezelfde layout qua toetsen (NIET qua speciale tekens, maar daar erger ik me niet aan, die doe ik op automatisme) als de Vlaamse.
Aha, ik wist niet dat die kleine enter eigen was aan de keybord layout. Gezien ik deze al gezien had op zowel qwerty en azerty. Goed om te weten :-)!

wartobi

Legacy Member
Bestaat er een Belgische versie van dit keyboard of is de Azerty versie de franse ?

mdgf

Legacy Member
Franse azerty, ik ken geen mechanische toetsenborden met belgische azerty.
Mij stoort dat niet eigenlijk (software staat nog altijd op be en de weinige tekens die verschillen en je gebruikt typ ik wel blind of al gokkend (@,_,=,...)).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan