Archief - Tijd voor een PC-upgrade: Advies?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

EpicRefreshment

Legacy Member
Ohai 9 lives,

Ik ben in het bezit van een Acer Aspire M7811. Sinds kort zijn de prestaties voor huidige games een stuk minder, ik praat hier slechts over medium tot goede settings. Ik zou graag één of meerdere onderdelen vervangen, hebben jullie advies voor mij?

---

Hieronder mijn Windows Prestatie-index:

Basisscore: 5,9

Processor: 7,5
Geheugen (RAM): 7.5
Grafisch: 6,6
Primaire harde schijf: 5,9

---

De computer's specs:

CPU: i7 860 @ 2.80 GHz
MEM: 6,0GB RAM (Ik denk DDR3-1066)
GPU: NVIDIA GeForce GT 320
OS: MS Windows 7 Home Premium 64-bit
PSU: 500W 80PLUS Bronze

---

Veel dank!

EDIT: Niet echt een budget, ik zou er maximaal 500-600 euro aan uitgeven :)

phate_13

Legacy Member
Wat voor moederbord zit er in? Pas hier nog iemand tegengekomen met een speciaal moederbord, ik betwijfel dat het hier het geval is, maar toch zeker maar eens vragen.
Daarnaast : Hoeveel speling heb je in de kast voor je grafische kaart? Misschien dat je een andere kast zult moeten aanschaffen om er een deftige grafische kaart in te krijgen.

Je processor kan nog perfect mee. Voor games is de enige nuttige upgrade een nieuwe grafische kaart. Daarbuiten zul je veel hebben aan een ssd.

EpicRefreshment

Legacy Member
phate_13 zei:
Wat voor moederbord zit er in? Pas hier nog iemand tegengekomen met een speciaal moederbord, ik betwijfel dat het hier het geval is, maar toch zeker maar eens vragen.
Daarnaast : Hoeveel speling heb je in de kast voor je grafische kaart? Misschien dat je een andere kast zult moeten aanschaffen om er een deftige grafische kaart in te krijgen.

Je processor kan nog perfect mee. Voor games is de enige nuttige upgrade een nieuwe grafische kaart. Daarbuiten zul je veel hebben aan een ssd.

Weet er niet veel over, een Intel H57 Express met een 1556 socket.. :/

De speling voor een grafische kaart is naar mijn weten de hele lengte van de kast, heb hem gisteren nog eens opengehaald en de voeding is in de achter-bovenhoek gemonteerd. De graka kan dus NORMAAL GEZIEN tot vanvoor aan de kast komen. (Juist onder de optionele HDD brackets)

phate_13

Legacy Member
Een GPU en een SSD en je bent op alle vlakken gesteld. :)

Op 9 januari komt de HD7950 uit welke zo'n 350 euro zal kosten. Dit is een enorm krachtige grafische kaart (iets sneller dan de GTX580). Eind februari komen de iets tragere broertjes uit, waarbij de HD7870 overeen zal komen (mss iets sneller) dan de HD6950 en de HD7850 tussen de HD6950 en HD6870 qua prestaties zal zitten.

EpicRefreshment

Legacy Member
phate_13 zei:
Een GPU en een SSD en je bent op alle vlakken gesteld. :)

Op 9 januari komt de HD7950 uit welke zo'n 350 euro zal kosten. Dit is een enorm krachtige grafische kaart (iets sneller dan de GTX580). Eind februari komen de iets tragere broertjes uit, waarbij de HD7870 overeen zal komen (mss iets sneller) dan de HD6950 en de HD7850 tussen de HD6950 en HD6870 qua prestaties zal zitten.

Ga ik met een goedkopere HD6870 games zoals Skyrim en BF3 op maximum settings kunnen spelen, of is dat al te hoog gegrepen?

Een SSD is een goed idee, maar zitten in het doosje data cables/voeding cables bij? Omdat ik een Acer PC heb zaten er geen extra kabels bij de voeding..

laurievl

Legacy Member
met een hd6870 alles op max zou ik toch niet spelen tenzij je met 30fps soms genoeg hebt ;) voor bf3 online grote maps zeker een hd6950 voor max en dan nog is het op het randje omdat je soms fpsdrops hebt bij explosies of dergelijke waardoor hij soms zakt naar 30-35fps .. ik speel altijd bf3 alles op high omdat ik dan toch min 55fps haal en beeld is niet veel verschillend als met ultra dus als je hetzelfde over denk als mij kan je met een hd6870 op high wel spelen met ongeveer min 40fps :) - nja net de reviewlink gezien van phate_13 , gohjaa mijn waarden komen ongeveer overeen ;) speelbaar op high met een hd6870 als conclusie dus

EpicRefreshment

Legacy Member
Ik ga straks mijn kaart halen bij Alternate, zou ik nu voor de goedkopere optie gaan en een HD6870 nemen of duurder gaan en betere prestaties?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan