Archief - Thermaltake cpu cooler

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Brutal!ty

Legacy Member
Ik ben van plan om de thermaltake beeltle te kopen ik vind dit echt een ferme cpu cooler maar als ermensen zijn die een betere cooler weten mogen die mij het zeggen (stiller,...) Maar die thermaltake is echt dobe en van een goed merk dus den k dat ik een goede cooler heb voor 40€

En want denken jullie dat de mogenlijkheid is om over te clocken , ik bedoel ik nu ne 2.6 Ghz tot hoeveel zou ik die dan kunnen overklocken?

Insaniacx

Legacy Member
Ik heb de Blue Orb II en ben er echt content van. Wow eerst de Zalman kopen maar was toevallig niet in voorraad dus de deze maar gekocht en geen seconde spijt van. Ziet er knap uit is muisstil (op 50% speed) en zie mijn sig voor temps :). Als je hem op max zet heb je wel een zuiggeluid maar eer je die op Max zet moet je wel je best doen hoor. Heb trouwens in een andere PC een Zalman 9500Led gestoke en deze maakt wel meer lawaai (op 50% hoor je hem ook nietmeer hoor maar op full speed maakt hij meer lawaai als de thermaltake.)

Eerlijk gezegd denk ik dat die beetle wel wat meer lawaai gaat maken. (20-45Db is niet echt weinig) Wss op 50% speed dat het wel meevalt. Hangt er natuurlijk ook vanaf wat je nog in je kast hebt steken dat lawaai maakt.

SMa

Legacy Member
volgens mij ben je het best af met een Arctic Freezer 7pro, of een Zalman CNPS 9500 CU LED
als het nog socket 478 is, dan is die Arctic geen optie

voor de mensen die een link willen naar de beetle:
http://www.thermaltake.com/coolers/4in1heatpipe/cl-p0086beetle/cl-p0086.htm

als je een duidelijker beeld wilt, lees dit:
https://www.beyondgaming.be/archive/hardware.21/cpu-coolers-met-120mm-fan.372716
http://www.madshrimps.be/?action=getarticle&articID=384
http://www.madshrimps.be/?action=getarticle&articID=196
http://www.madshrimps.be/?action=getarticle&articID=224

hou er ook wel rekening mee dat er niet met een case getest werd
koelers zoals Arctic Freezer 64pro (= 7pro maar dan voor amd), en de Zalman CNPS 9500 halen voordeel uit een goede case

SiRuS ThE ViRuS

Legacy Member
ik heb de Zalman CNPS 9500 CU LED mag nie klaagen ik krijg hem niet over de 40° op de stilste rpm hij is wel niet overclockt

SMa

Legacy Member
ik heb de Arctic Freezer 7Pro, en ik mag ook ni klagen :p
idle -> vroeger: 50° nu: 28°
stressed -> heel vroeger: 75° vroeger: 65° nu: 39°
en die hoor je echt niet draaien, heeft nog nooit sneller dan 1200rpm moeten draaien (ook niet bij het overclocken, waarbij men cpu soms 43° wordt)

Davion

Legacy Member
Ik zou gene TT koeler kopen persoonlijk, ik zou gaan voor nen Zalman CNPS7700-Cu of Arctic Freezer64, kost evenveel en is pakken stiller en beter.

distinct

Legacy Member
ik heb een TT sonic tower. Ben er heel tevreden van (S939 amd 64). Idle niet veel verschil maar bij het stressen is er wél veel verschil tov boxed cooler.

Brutal!ty

Legacy Member
Kunnen jullie dan ook nog een prijs geven van deze cpu coolers
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan