Archief - Surround sound

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

RuKatje

Legacy Member
Eindelijk de knoop doorgehakt: we gaan een surround setje kopen.
Bedoeling is om er niet te veel geld aan uit te geven (pas nieuwe wasmachine en warmtepomp droogkast gekocht :cool: )
Volgens mij zijn dit 2 basissetjes die voldoen aan mijn verwachtingen:mooi geluid met leuke bass.

Onkyo HT-S3305 - Receiverstore.be

Yamaha YHT-294 - Receiverstore.be

Nu, welke van de 2 is 'het beste' en waarom zou jij voor die kiezen?
Misschien heb jij nog een ander leuk setje gezien?
Met welke kabels sluit je de lcd, Playstation, laptop en boxen erop aan?

Thanx!

Mr. Humphries

Legacy Member
Heb je ze al horen spelen?

Je sluit alles via een hdmi aan op je receiver en je speakers met luidsprekerkabels uiteraard :). Je LCD sluit je dan aan op de hdmi-out van de receiver.

skampy

Legacy Member
De Yamaha heeft geen dts HD zie ik, toch dé standaard voor blu-ray (en merkbaar helderder dan Dolby HD).

RuKatje

Legacy Member
Bedankt voor jullie reacties!

Neen, nog niet horen spelen. Ik ben enkel verder gegaan op recencies.
Welke dikte van luidsprekerkabels? Welke stekkers?

De iets duurdere versie van Yamaha heeft blijkbaar wel dts HD.
Is deze echt zoveel beter dan de Dolby HD? Ik lees nogal tegenstrijdigheden op 't net.

Dus beide setjes zijn praktisch evenwaardig?
Ook bij de boxen geen grote verschillen in kwaliteit?

Mr. Humphries

Legacy Member
Voor de luidsprekers: gewoon standaardkabels. Voor zulke sets ga je het verschil niet horen met dure en dikke kabels. Geen stekkers aan de kabels. Zo connecteren.

Het verschil met DTS HD ga je helemaal niet horen door zulke speakertjes. Die formaten zijn bij mijn weten ook 7.1 en worden dus gedownscaled naar 5.1.

RuKatje

Legacy Member
Thanx, weer wat opgestoken!

Nu blijft de vraag... welke kiezen... :-)

Mr. Humphries

Legacy Member
Gaan luisteren en bekijken :).

Zo kan je ze in het echt zien (voor het design) en horen (voor de klank duh :)).

skampy

Legacy Member
dat gaat ge wel horen hoor. Ge moet op uw surround set maar eens switchen tssn dts HD en Dolby HD (ik heb ook een htib systeem met de instap A/V-receiver van Denon) en die soundtracks zijn totaal anders gemixt. Ik verkies met voorsprong de dts HD soundtrack (of pcm uncompressed).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan