Archief - Studenten Laptop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dahousecatfelix

Legacy Member
Hallo,

De vriend van mijn zus zoekt een laptop, en ik dacht dat dit wel de beste plaats was om om raad te vragen. :)
Zijn buget is €400.

Waaraan de pc moet voldoen:
- draadloos internet hebben
- voldoende snel zijn
- zal vooral gebruikt worden voor tekstverwerking en internet.
- gaming, dvd kijken etc zou mooi meegenomen zijn (als dit mogelijk is binnen dit buget)

Bij voorbaat dank! :)

PineMangoes

Legacy Member
Een nieuwe laptop voor 400€? Met wireless, deftige cpu en deftige graka? In your dreams...

LSDsmurf

Legacy Member
Voor iets deftig te vinden zou het budget groter moeten zijn. Kijk eens rond op enkele 2dehands sites, misschien staat daar wel iets interessant.

MrPropre

Legacy Member
ja ik denk het ook hoor, tweedehands zul je moeten gaan zoeken.

dahousecatfelix

Legacy Member
ok, k'zal het hem zeggen, hij was al 2de hands aan het zoeken, maar wist niet hoeveel geld die laptops waard waren.

-Timo-

Legacy Member
Als je twijfelt aan een waarde kan je het hier altijd vragen hé ;)

NoizeSuppressor

Legacy Member
ik denk dat ne student wel eerst op internet is kan zien zekers of in een winkel ipv een bedrag uit zijn mouw te schudden en te zeggen voila voor zoveel wil ik iets... Fix mij anders maar een M3 maar maximaal 1000 euro ;)

dahousecatfelix

Legacy Member
van die 1000 euro gesproken, mijn zus zoekt nu ook een laptop van 1000 euro.
We hebben al zo in de boekskes gekeken, maar we raken niet wijs uit die processors enzo.
Kan iemand hier een merk/laptop aanraden?

dahousecatfelix

Yank

Legacy Member
- 400€: 2e-hands Centrino laptop met 512mb ram, dvd-writer, wlan kan wel lukken, maar grafische kaart gaat voor dat geld echt niet veel zijn: als je gulle verkoper hebt hoogstens iets van ATI 9600.

- 1000€: ik veronderstel dat je zul niet wil gamen? Ik zou kijken voor laptop met Centrino of AMD Turion, 512MB geheugen (1GB kan, werkt vlotter met meer/zwaardere applicaties open), HD naar keuze (afhankelijk hoeveel ze nodig heeft), dvd-writer (zo goed als standaard), wlan (ook standaard bij elke nieuwe laptop nu).
Gelijkaardig is de Acer 1642Wlmi (P-M 740, 1GB ram, 100gb hd, wlan) voor 900€ bij alternate.de (kom wrs wel nog wat btw en verzending bij, maar blijft +- zelfde prijs).
Als ze grote hd kan gebruiken: Acer Aspire 5003WLMI AMD Turion64-ML32/100GB/2x512Mb/15.4"/DVD-RW/XPHome voor 975€ bij forcom.be

Andere optie is misschien de Dell Inspiron 6400: die heeft Core Duo T2300 CPU, 1gb ram, 60gb hd, dvd-writer, wlan en gratis printer (stelt waarschijnlijk niet veel veel, maar kom) voor ook 900-1000€. Die CPU is wel wat sterker, maar als ze die niet nodig heeft, is grotere hd misschien handiger.

PineMangoes

Legacy Member
Yankee zei:
- 400€: 2e-hands Centrino laptop met 512mb ram, dvd-writer, wlan kan wel lukken, maar grafische kaart gaat voor dat geld echt niet veel zijn: als je gulle verkoper hebt hoogstens iets van ATI 9600.

Denk niet dat je dat zal vinden voor 400€ hoor, denk eerder een p4 of celeron laptop met 512MB, 40G harde schijf, wlan en integrated graphics (niet te vgln met 9600 maw). bewijs

Uw 1000€ voorstellen zijn zowat 't beste dat je kan vinden voor die prijs, idd.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan