Archief - Stille case fans

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

verreckie

Legacy Member
Hai,

ik ben op zoek naar een aantal stille pc fans, zowel 120 als 140mm.
Ze moeten zo stil mogelijk zijn, maar toch voldoende kwalitatief om een goede koeling te verzekeren.

Ik heb al even rond gezocht, en ben o.a. op de Silent Eagle 800 | SHARKOON Technologies GmbH uitgekomen.

Iemand die nog kwalitatieve fans weet?

FlameDB

Legacy Member
De scythe Gentle typhoons zijn inderdaad de beste keuze... Als het iets goedkoper moet zijn scythe slipstreams ook niet slecht..

Style_Z

Legacy Member
Die slipstream modellen zijn er van verschillende toeren per minuut:
- 800 rpm
- 1200 rpm
- 1600 rpm
Iemand ervaring met de verschillende modellen, want ik zou er namelijk ook eentje willen kopen. Maar ik had ergens op een site gelezen dat de 1200 rpm versie al redelijk luid zou zijn.... Iemand die dit kan bevestigen of tegenspreken?

demon326

Legacy Member
Style_Z zei:
Die slipstream modellen zijn er van verschillende toeren per minuut:
- 800 rpm
- 1200 rpm
- 1600 rpm
Iemand ervaring met de verschillende modellen, want ik zou er namelijk ook eentje willen kopen. Maar ik had ergens op een site gelezen dat de 1200 rpm versie al redelijk luid zou zijn.... Iemand die dit kan bevestigen of tegenspreken?

Als ik niet game staan de 1200 versies op 5 volt te draaien(controler) en zijn best stil te noemen.... als ik ze volledig opdraai zijn ze wel luid, maar dat is niet erg onder games:)

Samadhi

Legacy Member
Ik heb de 1200rpm versies draaien en die zijn echt stil!

mdgf

Legacy Member
De gentle typhoons zijn wel stiller en effectiever ze, of anders kijk je naar silentwings van be-quiet.
Er zijn nog veel andere goede opties ook, reviews genoeg te vinden.

Fedcup

Legacy Member
mdgf zei:
De gentle typhoons zijn wel stiller en effectiever ze, of anders kijk je naar silentwings van be-quiet.
Er zijn nog veel andere goede opties ook, reviews genoeg te vinden.

Zijn de gentle typhones idd een aanrader als je naar stille case fans op zoek bent?
Ik dacht ook gentle typhoons aan te schaffen. Echter vind ik dit terug op hardware.info:

Een stille casefan zoals de Nexus Real Silent Case Fan (rechts) in plaats van een zeer luidruchtig exemplaar zoals de Scythe Gentle Typhoon (links) helpt al behoorlijk wat bij het terugbrengen van de geluidsproductie

10 Behuizingen voor de zondagsrust | Hardware.Info Nederland

verreckie

Legacy Member
Logisch ook, ze zetten een 5400rpm fan tegenover een 1000rpm fan. Die ze beiden wel op volle toeren zullen gedraaid hebben.
Kun je totaal niet gaan vergelijken.

Ikzelf heb 2x de 1450rpm versie van gentle typhoon, en het zijn zeer goeie.

superbus

Legacy Member
Denk dat als je het stil wil houden, je er sowieso een fan controller bij moet hebben. Stille fans kunnen op volle toeren alsnog storend lawaai maken. Voor een 35euro heb je al een fan controller. De scythe kaze master series bvb, maar er is keuze genoeg.

laurievl

Legacy Member
ik heb antec tricool 120mm , die vin ik super vergelijken met andere die ik had en hebben manual fan control aanhangen, best nog handig :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan