Archief - SSD

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DanielG

Legacy Member
Hallo,

ik heb even een vraagje voor de kenners. Ik heb namelijk recent een waardebon bij CoolBlue gewonnen van 25 euro. Nu ik dacht mss om een SSD ermee te kopen, namelijk de Crucial M4 64GB (107 euro normaalprijs bij CoolBlue). Nu mijn vraag is, gaat het een grote snelheidsverschil zijn ook al heeft mijn mobo maar SATA2? Je kunt mijn setup in handtekening zien. Of zou ik het beter investeren in iets anders?

Groeten,
Daniel :)

Goblin13

Legacy Member
groot verschil naar mijn weten ook al heb je sata2
als je nog nooit een ssd hebt gehad,beste upgrade pc vindt ik

Twinturbo

Legacy Member
Ik Heb ook een Crucial maar ook geen SATA3. Het blijft een groot snelheidsverschil tegenover een traditionele harde schijf hoor.

En zelfs dan, je kan dan van de volle snelheid genieten wanneer je je een nieuwe setup of upgrade aanschaft.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Psy

Legacy Member
idd, is enorm verschil, en eindelijk dat geratel geluid dat een normale hd maakt dat ook verdwijnt, is zeer aangename upgrade

Beenhesp

Legacy Member
Ik heb sinds gisteren mijn Crucial erin geramd en ik moet zeggen dat het toch wel een aangenaam verschil geeft :)

pstubru

Legacy Member
Je voeding levert alvast genoeg vermogen om een SSD aan te sluiten :) Persoonlijk ook mijn beste investering sedert lang. Ik ben nu eenmaal een ongeduldig mens zoals de meesten onder ons vermoed ik ...

DanielG

Legacy Member
Ok bedankt voor jullie hulp ;). SSD is besteld :). Topic mag gesloten worden.

gunnie

Legacy Member
pstubru zei:
Je voeding levert alvast genoeg vermogen om een SSD aan te sluiten :) Persoonlijk ook mijn beste investering sedert lang. Ik ben nu eenmaal een ongeduldig mens zoals de meesten onder ons vermoed ik ...

lol een SSD kan je bij wijze van spreken nog wel met 2AA batterijen van power voorzien :D

ontopic: ge gaat het u niet beklagen iig.

mdgf

Legacy Member
Ikd enk dat het sarcastisch bedoelt was omdat hij met zo'n gigantische overkill voeding zit ;), 850W ipv 450W of iets dergelijks.

DanielG

Legacy Member
mdgf zei:
Ikd enk dat het sarcastisch bedoelt was omdat hij met zo'n gigantische overkill voeding zit ;), 850W ipv 450W of iets dergelijks.

Ik weet dat het overkill is. Toen ik heb aangekocht werd ik door de verkeerde persoon geholpen. Nu weet ik beter. Het proberen verkopen nu, is het niet waard denk ik...

Vraagje: Ik heb mijn SSD geinstalleerd en Win 7 eropgezet. Ik heb in mijn BIOS AHCI aangezet. Nu wat er wel raar is, mijn DVD-drive probeert constant iets te lezen, ook al zit er niets in. Het is redelijk storend aangezien je het hoort dat hij probeert te lezen. Hoe komt dit?

Psy

Legacy Member
Kunt ge in uw mobo's bios ahci niet instellen per port ipv alle ports? (of tenminste, per controller / bv uw intel sata controller op ahci & uw marvel controller op ide, als ge verschillende controllers hebt tenminste)
Zodat uw ssd op ahci staat & dvd op legacy/ide?

AHCI is meestal niet supported voor optische drives afaik


hebt ge trouwens ahci aangezet vòòr ge windows geinstalleerd hebt? want volgens wat ik mij herinner kunt ge dat niet zomaar verzetten zonder een registrychange (als het zelf dan al werkt)

DanielG

Legacy Member
Het is nu in orde. Ik kon in mijn bios alleen SATA 1-4 en 5-6 veranderen dus heb ik mijn DVD-drive op 5-6 gezet en die op IDE gezet en de rest gelaten op AHCI (1-4). Nu probeert hij niets meer te lezen.

Ik had AHCI vooraf ingesteld, voordat ik Win 7 erop had gezet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan