Archief - Sony Digitale Camera

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mcR

Legacy Member
Ik zou eventueel een nieuwe digitale camera kopen, en zou graag een 'point & shoot' nemen van Sony.
Ik heb al wat geselecteerd en ben uitgekomen bij deze 3 modelletjes:

Sony DSC-T3
Sony DSC-P200
Sony DSC-W100

Zijn deze goed qua compactheid, design en prestaties? (prijs speelt niet echt een rol..)
Het is vooral bedoeld voor gelegenheids- of vakantiefoto's.

Andere altenatieven misschien?

ps: de DSC-T3, maken ze die nog?



Alvast bedankt! :niceone:

desert storm

Legacy Member
de W100 is normaal gezien een goed toestel, ik heb de voorganger, de W5 en da's een uitstekende camera ;)

Gunk Acolyte

Legacy Member
Ik moet toegeven dat de'Traveler' camera's alles behalve slecht zijn hoor! Die heb je gemiddeld voor een euro of 240...

Je weet wel de ALDI-cams :)
meer dan 6 megapoxels, 3voudige optische en digitale zoom...
Zijn knappe toestellen prijs-kwaliteit

Jense777

Legacy Member
Alternatief zou de Canon Digital Ixus 55 zijn (+/- 260 EUR)

mcR

Legacy Member
ja had ook die ixus camera's gezien, maar kzou mij nen Sony aanschaffen..

(tenzij men hier argumenten geeft dat ze slecht ofzo zijn hé :))

eniac

Legacy Member
Gunk Acolyte zei:
Ik moet toegeven dat de'Traveler' camera's alles behalve slecht zijn hoor! Die heb je gemiddeld voor een euro of 240...

Je weet wel de ALDI-cams :)
meer dan 6 megapoxels, 3voudige optische en digitale zoom...
Zijn knappe toestellen prijs-kwaliteit

Neen, dat zijn ze niet. Qua specs ziet dat er altijd goed uit, maar qua fotokwaliteit kunnen die zich niet meten met merkproducten (Canon, Nikon, ...), zelfs van dezelfde prijs.

Het belangrijkste aan een digicam zijn de dingen die niet op papier staan: grootte en kwaliteit van de sensor, kwaliteit van de lens, enzomeer.

desert storm

Legacy Member
eniac zei:
Neen, dat zijn ze niet. Qua specs ziet dat er altijd goed uit, maar qua fotokwaliteit kunnen die zich niet meten met merkproducten (Canon, Nikon, ...), zelfs van dezelfde prijs.

Het belangrijkste aan een digicam zijn de dingen die niet op papier staan: grootte en kwaliteit van de sensor, kwaliteit van de lens, enzomeer.

je hebt gelijk. één keer een aldicam gehad, nooit meer.

mcR

Legacy Member
desert storm zei:
de P200 en de T3 zou ik persoonlijk nooit nemen, zijn mss wel compact, maar onhandig door het kleine en smalle formaat vind ik.
buiten het formaat, is de T3 een goeie camera? kwaliteit, batterij, levensduur etc..?

wordt hij nog gemaakt?

mcR

Legacy Member
ik twijfel nu nog tussen de T3 en W100...

waar zou ik ze het beste kopen? (winkel of eerder een duitse site?)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan