Archief - Sli GTX560 = sweet spot ??

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Giovanny

Legacy Member
Oi,
heb zonet mijn i7 opgeblazen :sad: Ik was van plan om me een hd6990 aan te schaffen maar die moet dus even wachten. Ondertussen zoek ik een alternatief en vond ik deze review: GeForce GTX 560 SLI tested @ guru3d.com

BBC2
Schermafbeelding2011-11-01om000046.png


Dees zijn toch wel zalige cijfers als ik naar de grafieken kijk, ni?!
Die test is genomen met 'gewone' 560's, niet eens de 'Ti' versie

Nu, verder opgezocht kwam ik tot deze kaart: Palit GeForce GTX 560 Sonic Platinum @ guru3d.com

Volgens de review een zeer stille en niet-warme kaart en +- 2 fps trager dan de Ti-versie, factory-OC aan een prijs van €157 excl. verzending. Neem 2 van deze kaarten en ik denk dat je voor €314 de sweet spot gevonden hebt...

Of zie ik hier iets over het hoofd??

phate_13

Legacy Member
De HD6950 CF opstelling is de sweet spot naar mijn mening voor de high-end.

De 2 belangrijkste redenen :

- Performance nu : Crossfire schaalt veel beter dan SLI. Een crossfire opstelling is hierdoor sowieso al significant sneller dan een SLI opstelling.
- Performance later (of nu op hogere resoluties) : De GTX560 heeft 'slechts' 1GB ram. Terwijl dit nu voldoende is in de meeste gevallen verwacht ik dat dit in de toekomst zeker te kort zal komen. (Dit zag je 2 jaar terug bijvoorbeeld ook duidelijk bij een HD4870 512MB CF opstelling tegen een HD4870 1GB CF opstelling.)

Natuurlijk ben je dan ook wel wat meer aan het uitgeven. Maar ik zou toch zeker dit verkiezen boven nu de GTX560 SLI opstelling. (Dan zou ik nog eerder gewoon één HD6950 2GB nu kopen.)

Giovanny

Legacy Member
phate_13 zei:
Natuurlijk ben je dan ook wel wat meer aan het uitgeven.

'rond' de €135 meer! voor de 2gb versie :) dat is al een hoop geld. Ik speel op een reso. van 1920*1200 dus ik denk dat ik met die 560sli wel ok zit. Ik sta niet meteen te springen om op een 32" scherm met 2560*1600 resolutie te gamen.

phate_13

Legacy Member
Met één HD6950 (2GB) kom je al toe voor 99% van de games. Persoonlijk vind ik het vooral zonde om zoveel geld uit te geven aan een GPU setup welke nu inderdaad zeer mooi is, maar zeer weinig toekomst biedt.

Giovanny

Legacy Member
Mja, da is waar. Maar ik koop geen kaarten 'voor de toekomst' :) binnenkort komt de GTX6xx en de AMD7xxx uit en als die hun kinderziektes kwijt zijn doe ik toch weer nen upgrade. Dat is meteen een kinderziekte van mezelf die ik nog niet kwijt ben :p

Pedroo

Legacy Member
offtopic; mag es vragen hoe ge juist u cpu hebt vermoord? :p

phate_13

Legacy Member
Als je jaarlijks upgrade is dat inderdaad wat minder relevant op het eerste zicht. Echter mag je dan ook de doorverkoopwaarde van kaarten niet uit het oog verliezen. Doordat deze 2GB kaarten interessanter zullen zijn in de toekomst zullen deze wellicht ook voor meer geld kunnen doorverkocht worden lijkt me. :)

Giovanny

Legacy Member
phate_13 zei:
Als je jaarlijks upgrade is dat inderdaad wat minder relevant op het eerste zicht. Echter mag je dan ook de doorverkoopwaarde van kaarten niet uit het oog verliezen. Doordat deze 2GB kaarten interessanter zullen zijn in de toekomst zullen deze wellicht ook voor meer geld kunnen doorverkocht worden lijkt me. :)

Ook waar. Maja, as we daar allemaal nog moeten aan denken :) Het hoofddoel blijft nog altijd de fun hé.

@Pedroo: 4.2ghz en een vcore boven 1.4 :s Het probleem is da ik bij mijn DFI de waarden moet intypen ipv. selecteren... Ik kreeg een 00 POST code te zien.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan