Archief - 'server win2008R2' hardware

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

icynoob

Legacy Member
Ik heb nog een case microatx & atx ondersteund.

Eerste vraag: voor serverhardware intel of amd voor processoren? Rekening houdend met virtualisatie capaciteiten.

De rest moet volledig vernieuwd worden liefst zo goedkoop mogelijk ofcourse.
Videokaart goedkoopste die er is op het moment is toch enkel voor installatie van windows server 2008 R2 virtualisatie is belangrijk hier!

2de vraag is dit een goede samenstelling?:

ik had in gedachten:
moederbord: Asus P8Z68-V LX - Socket 1155 - ATX ( niet zeker of virtualisatie ondersteund is)92,00€
processor: Intel Core i5 2500K 3.3GHz 6MB LGA1155 195,00€
geheugen: Corsair Vengeance - 16GB 1600MHz PC3-12800 86,95€
voeding: Corsair - Builder CX600 V2 - 600 Watt 58,95€
hdd: Samsung 1TB 3.5" SATA-300 7200rpm 32MB 99,95€
dvd: Asus DVD Brander - 24B3ST 22,00€
grafische kaart: ASUS Radeon EAH5450 SL/DI/512MD3 - 512MB - PCI-E 31,00€

komt op een totaal van: 585,85€

Ben ik nog iets vergeten?


Greatzzz,

Icynoob

Foert

Legacy Member
waarmee gaat ge virtualiseren? esxi of hyperV ?
hoeveel virtual machines ga je draaien?
welk OS ga je virtual draaien? welke functie krijgen je virtuals?
is het je bedoeling om een zuinige server op te zetten of een krachtige energie-slurper?
je kan bv. al met een socket 1155 g620 virtualiseren, of met een AMD e350 ...
cpu is minder belangrijk.. geheugen richting 8 a 16gb of meer..
waarom vengeance geheugen van 1600Mhz ?
waarom een voeding van 600W ?
denk dat dit allemaal een beetje overschat is..

je kan beter 1333Mhz geheugen nemen, een voeding van 400W bv..
dvd brander heb je niet nodig in een virtualisatieserver.
voor grafische kaart kan je evengoed een tweedehands nvidia 6xxx reeks ofzo steken..

je vraag: "voor serverhardware... " en je komt zelf met een consumer systeem als voorstel.. ;-)

BestGamer

Legacy Member
Foert zei:
waarmee gaat ge virtualiseren? esxi of hyperV ?
hoeveel virtual machines ga je draaien?
welk OS ga je virtual draaien? welke functie krijgen je virtuals?
is het je bedoeling om een zuinige server op te zetten of een krachtige energie-slurper?
je kan bv. al met een socket 1155 g620 virtualiseren, of met een AMD e350 ...
cpu is minder belangrijk.. geheugen richting 8 a 16gb of meer..
waarom vengeance geheugen van 1600Mhz ?
waarom een voeding van 600W ?
denk dat dit allemaal een beetje overschat is..

je kan beter 1333Mhz geheugen nemen, een voeding van 400W bv..
dvd brander heb je niet nodig in een virtualisatieserver.
voor grafische kaart kan je evengoed een tweedehands nvidia 6xxx reeks ofzo steken..

je vraag: "voor serverhardware... " en je komt zelf met een consumer systeem als voorstel.. ;-)

Amd 6xxx

icynoob

Legacy Member
vandaar ook deze post aangezien ik weinig tot niets ken van hardware voor servers

hyperv: clients: -ubuntu, win7, win server

functies: gameserver/webserver/ fileserver voor thuisgebruik maar toch nog met redelijke snelheid

dvd-brander mag ook lezer zijn maar vond deze niet op de lijst van komplett

dus beter iets tragere processor en meer geheugen?
moederbord mag ook onboard gpu zijn is toch enkel voor installatie Ik ken namelijk niets van serverhardware en een echte rackserver ofzo is veel te duur

Céderieck

Legacy Member
ik heb hier:



Intel Core i3 2100
ASUS P8H67-I (B3)
Kingston ValueRam 8GB DDR3-1333 CL9 kit
Fractal Design Array R2 300W
Scythe Shuriken Rev. B
Microsoft Windows Server 2008 R2 Standard Edition SP1 EN
en esxi



en alles gaat als niks met zo een systeem kan je al aardig wat doen. Als je het voor thuis gebruik. deze draait 2 mw3 servers teamspeak 3 en een dow pc en strorage voor in mijn thuis netwerk alles doet et prima 24/7 !

kost je iets van 500 € met hdd er bij nu !

Foert

Legacy Member
je hebt het constant over serverhardware, maar denk dat je beter spreekt over onderdelen om een klein thuisservertje samen te stellen.
server hardware is supermicro, HP, dell, Lenovo enzo, en dan spreken we over xeon's en opterons enzo.

een pentium G620 is dualcore, een I3 is ook dualcore. een I5 is quadcore.
heb al systemen gezien waar ze een ESXi draaien met een g620/g630 erin, en daar een 3 a 4 tal vm's in draaien, 24/7.
vmware esxi is trouwens gratis, tegenover windows server 2008 R2 met hyperV waarover je spreekt betalend is, en niet goedkoop ;-)

als je nu niet zou willen virtualiseren, zou je met een NAS al heel ver komen voor je behoeften van file/media/web-server.
je kan op je main pc daarnaast ook virtualbox draaien en zo de kosten verlagen (NAS + 2 hdd's + je main pc upgraden met wat meer geheugen bv.. )

't is maar een suggestie ;-)

@bestgamer: waarom zou hij z'n geld steken in een amd 6xxx grafische kaart? voor "server"toepassingen kan je zelfs met een PCI vga kaart door het leven ;-) (of zelfs gpu-less, na de installatie).

icynoob

Legacy Member
het is om een aantal applicatie te kunnen laten draaien op het netwerk zodat ik mijn pc kan afzetten om energie te besparen en om dingen te kunnen uittesten dus esxi zou een mogelijkheid zijn om te draaien ik wil effectief extern een server kunnen zetten (andere kamer) omwille van geluid etc dus mag zelfs kleine pc zijn winserver2008r2 moet ik kunnen draaien aangezien ik hierover opleidingen volg en dit mag niet al te traag werken zodanig dat ik niet te veel tijd verlies met dingen uit te testen.

Foert

Legacy Member
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan