Archief - Sennheiser px 200

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

turtje

Legacy Member
http://www.sennheiser.com/belux/icm_fla.nsf/root/05207

Wat denken jullie hiervan? Ben op zoek naar goede hoofdtelefoon om mee over straat te lopen zonder dat iedereen om kijkt. Geen oortjes, want die zijn volgens de laatste wetenschappelijke onderzoeken VERSCHRIKKELIJK slecht voor onze oortjes, en die moeten nog een aantal jaar mee nietwaar :p .

desert storm

Legacy Member
turtje zei:
http://www.sennheiser.com/belux/icm_fla.nsf/root/05207

Wat denken jullie hiervan? Ben op zoek naar goede hoofdtelefoon om mee over straat te lopen zonder dat iedereen om kijkt. Geen oortjes, want die zijn volgens de laatste wetenschappelijke onderzoeken VERSCHRIKKELIJK slecht voor onze oortjes, en die moeten nog een aantal jaar mee nietwaar :p .

ik heb dat ook gelezen, is absolute BS. ik denk indien je ze niet te luid zet kan dat geen enkel kwaad! ikzelf zet m'n mp3-speler op geluidsniveau 3 (ik kan tot 25 gaan + ik heb in-ears)

zo'n koptelefoon vind ik trouwens een VERSCHRIKKELIJK belachelijk zicht om straat rond te lopen + over de kwaliteit heb ik m'n bedenkingen bij zo'n 'goedkopere' koptelefoons....

ComputerVISTA

Legacy Member
desert storm zei:
ik heb dat ook gelezen, is absolute BS. ik denk indien je ze niet te luid zet kan dat geen enkel kwaad! ikzelf zet m'n mp3-speler op geluidsniveau 3 (ik kan tot 25 gaan + ik heb in-ears)

zo'n koptelefoon vind ik trouwens een VERSCHRIKKELIJK belachelijk zicht om straat rond te lopen + over de kwaliteit heb ik m'n bedenkingen bij zo'n 'goedkopere' koptelefoons....


Dat is absoluut wetenschappelijk bewezen en is tot nu toe nog niet weerlegt geweest en als je even goed nadenkt vrij logisch ook, die dingen kunnen tegenwoordig oorverdovend luid gaan en zitten op een centimeter of 2 van je trommelvlies die dat maar moet zien te slikken...

Kenshi

Legacy Member
Mja alles is toch afhankelijk van het geluidsniveau dat je de dingen gebruikt.
Heb ook in ears gekocht (Creatives 630). Zou nooit moeten proberen om die samen met mn mp3 speler op het luidste te zetten. Dat is natuurlijk om problemen vragen.
Dus ik vermoed als je alles met mate doet dat dit geen probleem is hoor ;)

<edit> Toevallig een link naar dat onderzoek ?

NeoGeo

Legacy Member
computer xp zei:
Dat is absoluut wetenschappelijk bewezen en is tot nu toe nog niet weerlegt geweest en als je even goed nadenkt vrij logisch ook, die dingen kunnen tegenwoordig oorverdovend luid gaan en zitten op een centimeter of 2 van je trommelvlies die dat maar moet zien te slikken...

Zijn in-ears ook zo slecht?

Zou ik wel eens willen weten, die hoef je namelijk niet zo luid te zetten. Ik heb de Creative E-630 icm Ipod 5G en het geluid is ook :niceone:

Die PX200 zijn trouwens heel goed, ze zijn licht, geven een 'open' geluid, ze worden veel aangeraden op head-fi enzo...

ComputerVISTA

Legacy Member
In ears zijn net de gevaarlijkste en ja alles is goed als het matig (aka deftig aangepast vollume) gebruikt wordt maar hoeveel jongeren kom ik op straat niet tegen met zo van die dignen waar ik woordelijk kan verstaan wat er staat te spelen. Binnen een paar jaar zullen die er spijtig genoeg wel de gevolgen van dragen!


edit: onderzoek is laatste nog op het één nieuws geweest en een degelijke kwaliteitsvolle schelp hoofdtelefoon kan al wonderen doen, dus niet enkel pro kwali maar zelfs pro gezondheid.

turtje

Legacy Member
Hmm, die aankoop van zo'n schelp is echt wel noodzakelijk voor mij. Die oortjes zijn echt wel bijzonder slecht voor je gehoor. Dat is onlangs wetenschappelijk bewezen. Natuurlijk zal er veel afhangen van het volume dat je gebruikt maar zelfs dan blijft het natuurlijk beter om een schelp te gebruiken. Alleszins, je gehoor is heel gevoelig en het moet nog de rest van je leven meegaan. Ik denk liever op lange termijn ;) .

O ja, ondertss heb ik de sennheiser px 200 gekocht en ik ben er heel tevreden over. Intussen is mijn geweten ook wat gesust en kan ik opnieuw ietwat geruster naar mijn ipod luisteren.

desert storm

Legacy Member
computer xp zei:
In ears zijn net de gevaarlijkste en ja alles is goed als het matig (aka deftig aangepast vollume) gebruikt wordt maar hoeveel jongeren kom ik op straat niet tegen met zo van die dignen waar ik woordelijk kan verstaan wat er staat te spelen. Binnen een paar jaar zullen die er spijtig genoeg wel de gevolgen van dragen!


edit: onderzoek is laatste nog op het één nieuws geweest en een degelijke kwaliteitsvolle schelp hoofdtelefoon kan al wonderen doen, dus niet enkel pro kwali maar zelfs pro gezondheid.

dat is dan hun probleem dat ze dat zo luid zetten hé, ik blijf bij m'n in-ears (ook de creative EP-630). ik heb dat artikel trouwens ook gelezen in de krant...

SMa

Legacy Member
dat van die oortjes is al lang bewezen, dit was niet de eerste test
zelf op stil is het schadelijker dan een luid hifi-systeem
is logisch ook, de klanken worden rechtstreeks in je oren geblazen & ze kunnen nergens naartoe
wat dus zorgt voor een enorme druk tegen je trommelvlies

ikzelf draag zo weinig mogelijk oortjes
men mp3 zet ik nooit luid, net genoeg zodat het verkeer niet zou storen
als ik hier thuis met een koptelefoon luister zal dat altijd met men Technics hoofdtelefoon zijn ;)

MetalG

Legacy Member
turtje zei:
Hmm, die aankoop van zo'n schelp is echt wel noodzakelijk voor mij. Die oortjes zijn echt wel bijzonder slecht voor je gehoor. Dat is onlangs wetenschappelijk bewezen. Natuurlijk zal er veel afhangen van het volume dat je gebruikt maar zelfs dan blijft het natuurlijk beter om een schelp te gebruiken. Alleszins, je gehoor is heel gevoelig en het moet nog de rest van je leven meegaan. Ik denk liever op lange termijn ;) .

O ja, ondertss heb ik de sennheiser px 200 gekocht en ik ben er heel tevreden over. Intussen is mijn geweten ook wat gesust en kan ik opnieuw ietwat geruster naar mijn ipod luisteren.

idd weg met in ears, leve de café, complex, cherry, the oh , sottos ,, alles is slecht voor u gehoor ;D

men mp3 zet ik nooit luid, net genoeg zodat het verkeer niet zou storen

idd autos moet je niet horen afkomen enzo (indien je met de fiets rijdt ;p)

ik vind mp3 spelers niet verantwoord als ge met fiets / brommer enzo rijdt :)

auto radio is iets anders, tenzij jhonnys met super luide installaties, doe da thuis hé seg :)

ma bon genoeg beklag ! :)

SMa

Legacy Member
Lian-Li zei:
idd autos moet je niet horen afkomen enzo (indien je met de fiets rijdt ;p)
zo denk ik er ook over :D
nenee, kben altijd voorzichtig :p
en met de brommer hoor je zonder oortjes ook nx hoor, moter maakt al genoeg geluid

MetalG

Legacy Member
sheep zei:
zo denk ik er ook over :D
nenee, kben altijd voorzichtig :p
en met de brommer hoor je zonder oortjes ook nx hoor, moter maakt al genoeg geluid

ik hoor met mijn brommer ook niet veel hoor (dax met kitaco race up carbon ^^) hrhr

SMa

Legacy Member
Yamaha DT Supermotard :D
trouwens, je moet genieten vh geluid die je brommer produceert. muziek heeft daar nx te zoeken

integra

Legacy Member
Lian-Li zei:
idd weg met in ears, leve de café, complex, cherry, the oh , sottos ,, alles is slecht voor u gehoor ;D



idd autos moet je niet horen afkomen enzo (indien je met de fiets rijdt ;p)

ik vind mp3 spelers niet verantwoord als ge met fiets / brommer enzo rijdt :)

auto radio is iets anders, tenzij jhonnys met super luide installaties, doe da thuis hé seg :)

ma bon genoeg beklag ! :)
Ik ben ongeveer met al het bovenstaande akkoord. :)

skampy

Legacy Member
turtje zei:
http://www.sennheiser.com/belux/icm_fla.nsf/root/05207

Wat denken jullie hiervan? Ben op zoek naar goede hoofdtelefoon om mee over straat te lopen zonder dat iedereen om kijkt. Geen oortjes, want die zijn volgens de laatste wetenschappelijke onderzoeken VERSCHRIKKELIJK slecht voor onze oortjes, en die moeten nog een aantal jaar mee nietwaar :p .

ik heb die en ik heb er een beetje gemengde gevoelens bij.

- dekt niet volledige oorschelp af, maar rust er zowat op. Ik vermoed dat mn oorschelpen niet perfect symmetrisch zijn ,want die zit nooit écht perfect op mn hoofd.

- omdat die er op rust ,hebt ge ook veel noise van buiten, zeker met wind.

- iedereen hoort uw muziek omdat em niet perfect afdekt.

- gaat KEIHARD, maar écht hard, voor een personal audio headphone

- doordat die wat rust op uw oorschelp, ga je de bas (die em wel kan weergeven) niet echt zwaar horen. 't is soms op het randje van te weinig.

- midden- en hoge tonen klinken wel glashelder

- je kunt em opvouwen, maar hij blijft toch vrij omvangrijk als je echt weinig opbergruimte hebt.

- hij is wel chill om gewoon een hele dag om uw nek te hebben hangen, ge merkt er weinig van, tenzij ge natuurlijk uw jas dichtritst

- die opbergdoos die erbij zit, daar ben je ook weinig mee, nogal groot.

da's mijn ervaring ,maar de keuze van koptelefoon/oortjes/in-ears is erg persoonlijk. Eigenlijk zou je alles eens deftig moeten kunnen testen.

turtje

Legacy Member
skampy zei:
ik heb die en ik heb er een beetje gemengde gevoelens bij.

- dekt niet volledige oorschelp af, maar rust er zowat op. Ik vermoed dat mn oorschelpen niet perfect symmetrisch zijn ,want die zit nooit écht perfect op mn hoofd.

- omdat die er op rust ,hebt ge ook veel noise van buiten, zeker met wind.

- iedereen hoort uw muziek omdat em niet perfect afdekt.

- gaat KEIHARD, maar écht hard, voor een personal audio headphone

- doordat die wat rust op uw oorschelp, ga je de bas (die em wel kan weergeven) niet echt zwaar horen. 't is soms op het randje van te weinig.

- midden- en hoge tonen klinken wel glashelder

- je kunt em opvouwen, maar hij blijft toch vrij omvangrijk als je echt weinig opbergruimte hebt.

- hij is wel chill om gewoon een hele dag om uw nek te hebben hangen, ge merkt er weinig van, tenzij ge natuurlijk uw jas dichtritst

- die opbergdoos die erbij zit, daar ben je ook weinig mee, nogal groot.

da's mijn ervaring ,maar de keuze van koptelefoon/oortjes/in-ears is erg persoonlijk. Eigenlijk zou je alles eens deftig moeten kunnen testen.
Klopt idd allemaal. ALs je wil kan je hem idd ontzettend luid zetten. Voordeel is wel dat hij zeer licht is. Dat hij de oorschelp niet helemaal afdekt vind ik niet zo erg. DIt komt immers door de beperkte druk die de koptelefoon zet op je oor (vooral door de lichte bouwmaterialen) wat er dan ook weer voor zorgt dat de koptelefoon niet snel gaat irriteren, wat bij veel koptelefoons wel het geval is.

Toeriest

Legacy Member
ik heb de px100
'k ben er wel tevreden over qua geluidskwaliteit heel tevreden zelfs als ik kijk naar prijs/kwaliteit.
Alleen hetgeen wel heeeeel storend is(ik weet niet of dat bij iedere px100 is)
als ik met m'n fiets aan het rijden ben en heb wat tegenwind of gewoon wind in bepaalde richting dan krijg ik zwaar storing. Door dat (ik vermoed) de wind da magneetje verstoord.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan