Archief - SB of wachten op IB

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Flatline

Legacy Member
hello, kwil graag men pc upgraden omdat ik met een héél zware bottleneck zit(q8300 met 69502gb :naughty:). en omdat ik mijn gpu heb zitten overclocken core clock:950mhz memory clock: 1400mhz voltage:1,180 @ 70C° load. ik weet dat ik het hier niet mag vragen maar is dit een goeie temp? en ik sinds dien last heb van framedrops die gaan van 70 naar 35 op bf3. op furmark draait hij stabiel.
men vraag is nu of ik moet wachten op de ivy bridge of gewoon een sandy bridge systeem kopen?
dit had ik in gedacht Azerty
ik wil gewoon nog jullie mening over de koeler want ik zou de 2500k willen overclocken naar 4.8GHz. Kheb de h100 genomen omdat ik in reviews gelezen heb dat het de beste luchtkoeling verslaat op gebied van load.
op het moment heb ik deze voeding die meer dan genoeg is OCZ ModXStream Pro @ Azerty

Flatline

Legacy Member
BraveHeart zei:
Sandy bridge is een combinatie van cpu & gpu op 1 chip, en daar kan je bedrogen mee aankomen, meeste sandy bridge setups zijn Intel CPU's met een Intel grafische kaart, en die dingen zijn gekend dat ze niet echt deugen voor "hardcore" gaming, en ben je nog verplicht om een losse insteekkaart (grafische kaart) in je pc te proppen.
Met AMD zal dat helaas niet anders zijn, om de grafische chip te combineren met een processor, het nadeel is dat je NIET kunt upgraden als het systeem wat er in steekt veel te traag is voor je software.
Vergelijk het met sound onboard, dat is ook niet denderend in vergelijking met een losse geluidskaart.
Moesten die Sandy Bridge of IB oplossingen nou krachtig zijn waar een gamer iets aan heeft zou ik het nut er nog van inzien, helaas is dat niet altijd het geval.
Het probleem doet zich voor bij laptops, het zelfde zal ook zo zijn voor desktop pc's.
Een kwestie van goed informeren en reviews doorlezen is de boodschap om niet op een miskoop te stuiten.
maar zou het de moeite lonen om nog een paar maand te wachten op ivy bridge?

BraveHeart

Legacy Member
Ik weet niet wat ivy bridge zal brengen, Sandy Bridge is niet echt veel belovend voor een gamer, wil je serieus games spelen zul je toch een losse grafische kaart nodig hebben omdat de onboard oplossing geheugen verbruikt en geen dedicated oplossing is.

Skidz

Legacy Member
Ivy Bridge zou zo'n 15% sneller zijn per clock.
En zou ook beter overclock potentieel hebben.
Moet je zelf zien of dat het waard is. Als je nog een paar maand kan leven met 35fps zou ik het zeker doen.

Voor de rest zou Intel HD 4000 véél beter zijn dan 3000, maar dat maakt niets uit in jouw geval.

phate_13

Legacy Member
Wat is dan precies de bottleneck? Ik zie er geen. ;)

Zeer gekke opmerking van Braveheart overigens. Aangezien je reeds een discrete grafische kaart hebt doet de iGPU van de CPU er helemaal niet toe. Verder staan er nog meer incorrecte opmerkingen in. Hoezo niet upgraden? En om te muggeziften: Hoezo onboard niet zo goed (vaak wel tegenwoordig!).

Anyway, aangezien je CPU in 99% van de games nog geen bottleneck zou mogen zijn : Ja, wachten.

verreckie

Legacy Member
Kan me ook moeilijk voorstellen dat je hier met een bottleneck zit.
Koop een goeie cpu cooler en overclock die cpu, kun je nog een heel eind mee doen.

Flatline

Legacy Member
phate_13 zei:
Wat is dan precies de bottleneck? Ik zie er geen. ;)

Zeer gekke opmerking van Braveheart overigens. Aangezien je reeds een discrete grafische kaart hebt doet de iGPU van de CPU er helemaal niet toe. Verder staan er nog meer incorrecte opmerkingen in. Hoezo niet upgraden? Hoezo onboard niet zo goed (vaak wel tegenwoordig!).

Anyway, aangezien je CPU in 99% van de games nog geen bottleneck zou mogen zijn : Ja, wachten.

maar waar komen die zware framedrops dan vandaan?
mijn volledige specs:
intel q8300
4gb ddr2
asus p5kpl-am se
69502gb
ocz 700watt

Flatline

Legacy Member
mercikes allemaal voor de hulp, kga dan gewoon wachten op ivy bridge

BraveHeart

Legacy Member
Je hebt games die echt een dedicated grafische kaart nodig hebben, de Intel Graphics 3000 is een regelrechte ramp in framerates en scoort echt belabberd, bij veel games heb je zwart beeld of een beperkte weergave in graphics, je kan tests vinden op het internet of youtube opvragen hoe een Intel GPU scoort in games, verwacht daar echter niet te veel wonderen van, je kan gamen op een Sandy bridge setup maar het gaat helaas niet zonder slag of stoot :)

phate_13

Legacy Member
BraveHeart zei:
Je hebt games die echt een dedicated grafische kaart nodig hebben, de Intel Graphics 3000 is een regelrechte ramp in framerates en scoort echt belabberd, bij veel games heb je zwart beeld of een beperkte weergave in graphics, je kan tests vinden op het internet of youtube opvragen hoe een Intel GPU scoort in games, verwacht daar echter niet te veel wonderen van, je kan gamen op een Sandy bridge setup maar het gaat helaas niet zonder slag of stoot :)

En sinds wanneer is Sandy Bridge setup synoniem voor systeem zonder discrete grafische kaart? Hier wordt toch nergens gesproken over het gebruiken van de iGPU. Dat is wat ik bedoel...

Skidz

Legacy Member
BraveHeart zei:
Je hebt games die echt een dedicated grafische kaart nodig hebben, de Intel Graphics 3000 is een regelrechte ramp in framerates en scoort echt belabberd, bij veel games heb je zwart beeld of een beperkte weergave in graphics, je kan tests vinden op het internet of youtube opvragen hoe een Intel GPU scoort in games, verwacht daar echter niet te veel wonderen van, je kan gamen op een Sandy bridge setup maar het gaat helaas niet zonder slag of stoot :)

Kennisgeving voor omleiding

BraveHeart

Legacy Member
Nu we toch over SB vs IB bezig zijn IB staat nog in zijn kinderschoenen, sterker nog intel verkocht al de eerste misser, door het kunnen van IB te faken in een tentoonstelling, de fout wordt al snel duidelijk als je het bij horende filmpje op deze site bekijkt.

IB zou pas volwassen zijn rond mei, nu zitten ze met de handen in het haar bij intel, de grootste schuld zo ook bij de IGPU (IGA 3000) zijn de drivers.

Intel fakes Ivy Bridge graphics on stage at CES | SemiAccurate

phate_13 zei:
En sinds wanneer is Sandy Bridge setup synoniem voor systeem zonder discrete grafische kaart? Hier wordt toch nergens gesproken over het gebruiken van de iGPU. Dat is wat ik bedoel...

Ik heb het over SB & IB in het algemeen dit speelt zich niet alleen bij desktop pc's af waar je een grafische kaart kunt bijsteken, hoe doe je dat met een laptop ? Onmogelijk, en dat wil ik aanhalen in mijn posts.

phate_13

Legacy Member
Stop gewoon met je irrelevant posts. Als je discussies wilt voeren over SB en IB of whatever, doe dat dan op het hardware gedeelte. Kom hier geen irrelevante dingen posten wanneer het hier duidelijk over een desktop pc met discrete GPU gaat.

-BVR-

Legacy Member
IMO: BraveHeart = trol.

De vroegere Intel GPU's die je vaak in laptops tegenkwam waren inderdaad rotslecht. De IGP's van de sandy bridges daarentegen zijn wél performant als het om oude games, filmpjes kijken etc. gaat. En nogmaals: het gaat hier om een systeem dat al een dedicated gpu heeft. En om toch nog maar te reageren op uw ivy bridge verhaal: dat is inderdaad een immense faal dat ze dat met een filmpje wilde tonen, maar Ivy staat helemaal niet in 'kinderschoenen'. Zie dit artikel: Intel explains faked DX11 Ultrabook demo at CES 2012 - Neowin.net

Feignasse

Legacy Member
phate_13 zei:
Stop gewoon met je irrelevant posts.

Doet hij al zolang hij hier zit: ganse epistels vol halve of hele onwaarheden en/of irrelevante zaken. Sorry dat ik nu zelf off topic ga, maar het moet eens gezegd worden :doh:

Matey

Legacy Member
Ulixes zei:
Doet hij al zolang hij hier zit: ganse epistels vol halve of hele onwaarheden en/of irrelevante zaken. Sorry dat ik nu zelf off topic ga, maar het moet eens gezegd worden :doh:

And the funny thing is ... dat jij en Braveheart sinds dezelfde dag lid zijn :D

Feignasse

Legacy Member
:offtopic: Is gewoon de eerste dat registratie verplicht werd op toen nog telenet games :p

Zarnikon

Legacy Member
Die frame drops liggen niet aan de CPU volgens mij. Ik heb een core i7 920 en een HD 6870. En als ik het op Ultra zet (geen AA) dan haal'k 52fps avg. maar kheb ook plotseling frame drops naar 20 fps waardoor ik op medium/High moet spelen om te zorgen dat ik geen frame drops onder de 40fps heb.
En het gebeurt dus niet bij zeer actieve gedeelten in het spel, ik kan bvb gwn in een gebouw aan het wandelen zijn waar niets is en plots heb'k een grote framedrop.
Ik heb dit enkel bij Battlefield 3 dus het ligt niet aan mijn/uw pc het is gewoon een probleem bij Battlefield 3.

Battlefield 3 Frame Rate Drop Issue with GeForce GPUs | PC Perspective
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan