Archief - Router / switch / ...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

RaGeR

Legacy Member
Hallo,

Ik zoek een kwalitatieve router, switch, hub, ... (ken het verschil er niet tussen, dus weet niet echt wat ik nodig heb) om men internet van men Skynet ADSL Go!-abbo te splitsen naar 3/4 andere pc's (niet draadloos).

Een printerpoort mag, maar moet niet. Liefst niet van een of ander Aziatisch merk, dat na een maand van de aardbodem verdwenen blijkt te zijn. Indien ge iets 2e-hands hebt dat voldoet, moogt ge het ook altijd zeggen.

Het moet dus werken met Skynet ADSL, omdat ik hier ne router heb liggen die ik maar niet aan het werken krijg.

Laat de suggesties maar komen.

Greetz

Yank

Legacy Member
- Je hebt een router nodig, geen switch/hub.
- Heb je nu al een ADSL-modem? Zoja: heeft die USB- of RJ-45 aansluiting?

RaGeR

Legacy Member
Ik heb een adsl modem. Maar het mag ook combinatie router-modem in 1 zijn.
Het is een RJ-45 aansluiting.

Davion

Legacy Member
Voor niet draadloos:
Zonder modem: Broadband router met USB printserver (http://www.usr-emea.com/products/p-wired-product.asp?prod=net-8001&loc=bene) of zonder printserver (http://www.usr-emea.com/products/p-wired-product.asp?prod=net-8004&loc=bene).

Med modem: http://www.usr.com/images/products/product-emea.asp?prod=9107&image=back&loc=bene heeft ook printserver op USB :)

modem+draad+DRAADLOOS: http://www.usr-emea.com/products/p-broadband-product.asp?prod=bb-9108&loc=bene (en heeft ook printserver)

Kzou persoonlijk die 2de of zelfs de 3derde pakken (tenzij ge da draadloos echt NOOIT gaat nodig hebben), kheb zelf de 2de, maar dan de vorige dervan (USR999105) en da ding werkt heel goed, echt nog nooit klagen van gehad. (Ook Skynet ADSL hier)

Burny

Legacy Member
Als je al een ethernet modem hebt (RJ45 uitgang), welk type dan? De Speedtouch 5xx hebben bv DHCP, NAT, firewall etc aan boord. Daar kan je gewoon een switch aan hangen.
Als je daar een gewone router achterhangt, werkt dat ook, maar dan ga je portforwarding (indien nodig) altijd dubbel moeten instellen.

Als je geen ethernet modem hebt, gewoon een router met adsl modem kopen.

Goeie merken: USR, Linksys.

Burny

Legacy Member
RaGeR zei:
Dit is degen die ik heb: http://i.iinfo.cz/r/photos/adsl-modem.jpg

das ne gewonen modem denk'k, dus da met die swithc gaat nie werken.

Modem is al +4 jaar oud

Standaard heeft die dat niet idd, afaik. Het is er wel op te flashed dmv een hack oid. Maar daar weet ik het fijne niet van.

Als portforwarding je niets zegt, zal het goed werken met de router die je nu op het oog hebt.

RaGeR

Legacy Member
ok, dan gaan we het zo oplossen.

Het niet te moeilijk gaan zoeken want ben al nie zo ne grote held met zo'n zaken :).

Thx voor de info.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan