Archief - Router Kopen Welke ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Busta

Legacy Member
Hallo guys ,


Ik ben van ziens me ne router aan te schaffen !

Welke routers zijn goed en kosten niet te veel +/- 100 € !

Wil ook gene goedkope prul die voor het minste uitvalt !


Laat me aub iets weten MVG Jochen,

d4vid

Legacy Member
Ik heb zelf ook 1tje ,
ben gewoon naar de shop gegaan en uitgelegd wat voor aansluiting ik heb en voor hoeveel pc's .En daar helpe ze je wel !
Simpel te installeren , +-10min :)

Cranox

Legacy Member
Ik heb al lange tijd nen D-link en ben der tevreden over . ( doet wat hij moet doen hee ;) )
Ook Linksys is goe.

d4vid

Legacy Member
khad gen zin om benede te lope en te kijke welke router ik hem , sorry im lazy

Mr. M

Legacy Member
idd, zeer content over linksys, over USR wa minder (ma t kan wel zijn da k gewoon pech heb gehad)

Frado2005

Legacy Member
Deze week is er een Clickx extra verschenen, die een heleboel routers test. De slechtste router is die van Philips(die die belgacom aanbiedt), en ik heb die natuurlijk weer :(

TiZon

Legacy Member
Linksys is zeer degelijk, met USR (US-Robotics) ben ik al serieus wat rare stoten tegengekomen...

Davion

Legacy Member
USR is ZEER goed.
Voor wat is het? Telenet of ADSL?
Moved naar Aankoopadvies.

Busta

Legacy Member
bedankt alvast voor de goeie reacties !

ik heb telenet expres net !

Fighting Hobbit

Legacy Member
Ik heb er eentje van SMC (met ingebouwde modem wel) en heb heb eigelijk weinig reden tot klagen. Hij wordt al wel een jaartje ouder dus ik weet niet echt hoe het ondertussen bij SMC zit. Nu om een idee te geven, er zitten 4 standaarduitgangen op voor een ethernetkabel, die zijn allevier benut en drie ervan staan ongeveer de hele dag open. Nooit problemen gehad met uitvallen of vertragingen ofzo. Nuja, er zijn hier wel enkele probleempjes met beveiligingen die door verschillende handen ingesteld zijn, maar dat heeft weinig met de router te maken.

smason

Legacy Member
Hier een simpel Topcom ding (webracer), doet zn werk zeer naar behoren, geen last mee.

Belkin zou redelijk goed zijn qua prijs/kwaliteit? USR, D-Link, SMC, Netgear & Linksys zijn ook uitstekend, maar wel wat duurder.

Zelete

Legacy Member
Belkin is inderdaad ook wel goed.

Ik heb toch voor een USR 5461 gekozen (€ 115,00) omdat ik het toch voor zeer lange tijd ga gebruiken. Dan kan je al is een paar €'s meer uitgeven vind ik. Men oude D-Link heb ik ook 4 of 5 jaar in gebruik gehad.

Busta

Legacy Member
Badankt voor de reacties nu zal ik er wel eentje vinden :)

MVG Jochen,

Feignasse

Legacy Member
frado2005 zei:
Deze week is er een Clickx extra verschenen, die een heleboel routers test. De slechtste router is die van Philips(die die belgacom aanbiedt), en ik heb die natuurlijk weer :(

Ik heb die ook. Twee voornaamste argumenten van Clickx zijn 1) het feit dat je het ding enkel in combinatie met adsl kan gebruiken (well boohoo :ironic: ) en 2) slecht bereik. Ik meen nochtans gelezen te hebben dat die Philips een vrij krachtig signaal uitzond. Twee verdiepingen hoger en een tweetal muren verder haal ik nog steeds 36Mbps met uitstekende signaalsterkte...

Nuja, ik heb er wel al andere problemen mee gehad (oa uitvallen van draadloos signaal :doh: ) en ben m'n eerste exemplaar ondertussen gaan omruilen voor een nieuwe. Voorlopig gaat alles goed ...

Ik moet er wel nog bijvertellen dat ik die router voor 39€ heb gekocht tijdens de solden. Voor de huidige prijs van 99€ zou ik me inderdaad wel iets anders aanschaffen.

MetalG

Legacy Member
ik heb ook nen US robotics en telenet expressnet plus gaat vlotjes
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan