Archief - ram? maar welke

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bloodoo

Legacy Member
hey
eerst en vooral op dit gebied ben ik zeker geen held dus ik heb geprobeerd zoveel mogelijk de nodige? info bijeen te scharten

wel ik heb gemerkt dat men world of warcraft niet zo vlot draaid in plaatsen zoals AV en men ram is de oorzaak,heb maar 512 (2x256mb ,184pin DDR-DIMM) men moederbord is een ASUS A7N8X-X Motherbord X series
daar is plaats voor 3 sockets. Dus kan ik er nog 1tje bijsteken
ik zou er 1 van 1 gig willen bijsteken maar nu is de vraag,welk


Twinmos 1Gb DDR-400 Dual Channel Kit. (dual channel ? wth is dat)
erinsteken dan heb ik 512(2x256)+die twinmoss

of 1 van 256 wegnemen en dan 1 van deze erin(kdenk toch dat dat 2 slotjes nodig hebben)
Corsair 1Gb (2 x 512 Mb) PC-3200 Dual channel ki
OCZ 1Gb (2 x 512 Mb) PC-3200 Dual channel kit


kan iemand me helpen?kheb geen idee wat te doen en tga toch over wat centjes

AccuCore

Legacy Member
hmmm zou je dan uw origineel ram wel behouden? dit ga je wel merken in uw performance achteraf!

als je nu gewoon een setje dual channel (das een technologie waarbij 2dimm sloten-de dingen waar ge uw ram insteekt!- samen gaan werken en uw pc gaan doen geloven dat het maar 1 latje is dat erin steekt met een performances boost als gevolg! let wel uw mobo moet dit ondersteunen!)van 2* 512mb koopt en deze enkel in je pc steekt dan zit je met 1024mb geheugen! wat in mijn opzicht voldoende gaat zijn!

en de welke je koopt.....das een zeer moeilijke! je overclockt niet he? dan zou ik eerder gaan voor value select's of zo! niet te duur maar wel zeer degelijk ram!

Davion

Legacy Member
Je behoudt ook je DC met 3 latjes zenne, maar kzou ook die 2x256Mb verkopen en 2x512Mb in de plaats kopen.

RealFlub

Legacy Member
als je nu nog 512MB bijkoopt, dan heb je 1GB en behoud je je DC ;)

bloodoo

Legacy Member
Corsair 1Gb (2 x 512 Mb) PC-3200 Dual channel kit
deze gaat erin ( dan schiet er nog 1van de 3 sloten over)
mag ik daar 1 van men oude in laten ?
kben nu in men moederbord's user guide aant zoeken of ie wel dual core ondersteunt

RealFlub

Legacy Member
bloodoo zei:
Corsair 1Gb (2 x 512 Mb) PC-3200 Dual channel kit
deze gaat erin ( dan schiet er nog 1van de 3 sloten over)
mag ik daar 1 van men oude in laten ?
kben nu in men moederbord's user guide aant zoeken of ie wel dual core ondersteunt


je hebt een Socket A mobo, daar past geen dualcore in, laat staat een 64-bit CPU..

bloodoo

Legacy Member
RealRoot zei:
je hebt een Socket A mobo, daar past geen dualcore in, laat staat een 64-bit CPU..

ok goed om te weten :) dan moeten het 2 apparte 512 zijn (+de256 die ik nu heb) werken die 3 wel tesamen ?

die 256 is een corsair is het beter dat ik dan voor die 2 ook corsair kies ?


2x Twinmoss DDR 512MB PC-3200
2x Corsair DDR 512MB PC 3200
2x Elixir DDR 512MB PC 3200
2x Kingston DDR 512MB PC 3200
2x OCZ 512Mb PC 3200

prijzen draaien allemaal rond de 40-45 (dus ong 90)
maar is er 1 beter dan de andere ?

EDIT*** past er nu toch een dual channel in ?@ hieronder EDIT***
zoniet welke van hierboven ? :help:

AccuCore

Legacy Member
RealRoot zei:
je hebt een Socket A mobo, daar past geen dualcore in, laat staat een 64-bit CPU..
de jongen heeft een kleine vergissing gemaakt :) hij bedoeld natuurlijk dual-channel he :crazy: als pc-noob zijn al die DUAL termen hetzelfde :)

RealFlub

Legacy Member
u bord ondersteunt geen DualChannel ;), de versie met een E erachter wel, ik heb zo'n bord :)

bloodoo

Legacy Member
ok echt bedankt

die 256(die ik nu al heb) + 2x Corsair DDR 512MB PC 3200 wordt het :)
nu nog hopen dat het probleemloos samenwerkt
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan