Archief - Q aankoop nieuwe voeding & grafische kaart

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tension

Legacy Member
met de release van diablo 3 heb ik de specs nog is gecheckd en heb ik mijn grafische kaart zien staan in het mooie lijstje van niet ondersteunde grafische kaarten gezien, nu bij het nakijken van mijn pc heb ik gezien dat mijn voeding (250w) veel te zwak is voor de betere grafische kaarten dus heb ik besloten om deze te vervangen.

Na wat zoeken heb ik deze voeding en grafische kaart gevonden:

- nvidea geforce gtx 550 ti
- Chieftec GPA-500S8 (Retail, 1x PCIe)


nu de huidige set-up ziet er zo uit:

Operating System: Windows Vista™ Home Premium (6.0, Build 6002) Service Pack 2 (6002.vistasp2_gdr.111025-0338)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: ACER
System Model: Aspire M3641
BIOS: BIOS Date: 02/26/09 19:53:05 Ver: 08.00.15
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz (4 CPUs), ~2.5GHz
Memory: 2814MB RAM
Page File: 1673MB used, 4194MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 11
NVIDIA GeForce 7100 / NVIDIA nForce 630i
Realtek High Definition Audio
voeding: dps 250 AB 22D (250w)

Mijn vraag is nu, is het mogelijk om mijn gewenste aankopen gewoon te installeren (maw zijn de huidige installaties goed voor wat ik nu wil vervangen)


groetjes

tension

Legacy Member
mijn intentie is om Diablo 3 goed te kunnen draaien zonder problemen. aangezien de grafische kaart aangeraden was op de lijst van blizzard en de voeding goed genoeg was (meer dan 450 W) dacht ik dat indien ik ze zo kan monteren (niets extra hoef te veranderen aan de pc , gewoon "plug en play" kon beginnen.

mijn budget is , zo weinig mogelijk eigenlijk.

vandaar de goedkopere alternatieven ^^

groetjes

budget is 200-250 euro voor beiden samen (wat dus niet veel is )


groetjes

phate_13

Legacy Member
Chieftec staat niet direct bekend om zijn kwaliteit. Dus daar zou ik al wegblijven.

Anyway, ik zou kijken naar oftewel:

Een HD6870 (zo'n 70% sneller dan een GTX550 Ti). ~150-160 euro.
Voeding : Thermaltake Smart M450W Bronze ~50 euro (Als aller(!)goedkoopste optie.)

Oftewel:
Een HD7750. Deze nieuwe kaart is ongeveer even performant als een GTX550 Ti, maar is een stuk zuiniger. Deze heeft geen PCI-e connector nodig. En zou betekenen dat je je huidige voeding zou kunnen behouden. ~110 euro.

tension

Legacy Member
ok heel erg bedankt, dan denk ik dat ik voor de eerste optie zal gaan (aangezien deze ook in de lijst van goed ondersteunde vidkaarten voor D3 staat)
bedankt voor de snelle hulp en ik hoop dat ik op mijn beurt iemand zal kunnen verder helpen ;)

groetjes
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan