Archief - PSU voldoende of niet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Desolator23

Legacy Member
Hallo,

Ik heb nu geforce GTX 580 3gb in sli maar bij veel spellen merk ik dat wat met framedrops zit ( 3D Vision Surround setup ).

Dus denk eraan om een 3de gtx bij te steken met ook 3gb ram geheugen.

Heb dit eens berkend op zo'n psu calculator en kwam dit uit. Link: http://i42.tinypic.com/10hq03l.jpg

Mijn voeding die ik nu heb is een coolermaster silent pro 1000 Watt.

Zou deze voldoende zijn denken jullie. Cpu is lichtjes overklokt. Is van 2.66 naar 3ghz overklokt. Geen problemen daarmee maar vrees ervoor dat mijn voeding niet voldoende zal zijn.

Ik weet dat ik zal moeten een ander moederbord steken maar twijfel over de voeding.

Volledige specs:

Intel core i7
GTX 580 3gb sli
Asus p6t
18gb ram bestaande uit 6 sticks ddr 3
3 sata schijven
Creative soundblaster met voor paneel
3 cold cathodes
Coolermaster silent pro 1000Watt

Hopelijk hebben jullie hiermee voldoende info

Iemand die hier meer raad over kan geven waarvoor mijn dank.

Groeten,
Jeffrey

phate_13

Legacy Member
In de eerste plaats zou ik sowieso geen 3 GTX580's steken. Dan zou ik eerder nog even wachten op de HD7990 en er zo 2 steken.

Maar anyway, voordat je zo'n beslissing maakt, het is niet eens zeker dat het aan je GPU-opstelling ligt :

See, one GeForce GTX 580 is already a power-house in terms of performance, with two cards we already started noticing CPU-limitation in certain titles, e.g. the two GPUs would like to go faster yet the processor (an overclocked Core i7 965 @ 3.8 GHz) is, with somewhat dated titles, not able to keep up with the GPUs 100%.

Echter zou ik, voordat je je cpu zou gaan upgraden, ook nog even wachten op de ivy bridge processoren dan.

(Al bij al vind ik je setup nu al belachelijk zwaar, en zou ik zeggen : Zet de settings gewoon een beetje lager. Het verschil tussen alles op het maximum en iets lager zie je normaal niet. Maar ik ga er vanuit dat je zo'n fanaat bent dat je dit niet wilt?)

*Edit*: Alsook zeker niet uit het oog verliezen dat een opstelling van meer dan 2 kaarten ook meer mogelijke issues met zich meebrengt. Standaard crossfire/SLI wordt ondertussen door de meeste games zeer goed ondersteund. Met meer dan 2 kaarten echter, is het een stuk vaker dat er eens geen prestatiewinst is.

Desolator23

Legacy Member
Heb je idee geprobeerd en idd zoals je zegt, settings wat lager en resolution ook. Meer fps, geen haperingen meer en je ziet wel het verschil een beetje maar dat is best wel te doen.

Ga nu nog uitgebreider eens testen maar ga mijn setup behouden zoals hij nu is. Er zit al genoeg geld in.

Dank je wel voor de raad.

laurievl

Legacy Member
resolutie moet je niet echt verlagen maar voor msaa enz verminder of op 0, zijn allemaal dingen die je als gamer niet merkt ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan