Archief - Prijzen AM2 processoren

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mette2

Legacy Member
Kweet nie of die al bekend zijn ma dees heb ik gevonden op ne site van ne duitse winkel :

Sempron 64Bit 2800+ Sockel AM2, 1400MHz, Manila, 64bit, box 77,90 €
Sempron 64Bit 3000+ Sockel AM2, 1600MHz, Manila, 64bit, box 88,90 €
Sempron 64Bit 3200+ Sockel AM2, 1800MHz, Manila, 64bit, box 94,90 €
Sempron 64Bit 3400+ Sockel AM2, 2000MHz, Manila, 64bit, box 104,90 €
Sempron 64Bit 3500+ Sockel AM2, 2200MHz, Manila, 64bit, box 119,90 €
Sempron 64Bit 3600+ Sockel AM2, 2400MHz, Manila, 64bit, box 133,90 €
Athlon 64 3200+ Sockel AM2, 2000MHz, Orleans, 64bit, box 149,90 €
Athlon 64 3500+ Sockel AM2, 2200MHz, Orleans, 64bit, box 199,90 €
Athlon 64 3800+ Sockel AM2, 2400MHz, Orleans, 64bit, box 289,90 €
Athlon 64X2 3800+ Sockel AM2, 2000MHz, Windsor Dual-Core, 64bit, box 309,90 €
Athlon 64X2 4000+ Sockel AM2, 2000MHz, Windsor Dual-Core, 64bit, box 333,90 €
Athlon 64X2 4200+ Sockel AM2, 2200MHz, Windsor Dual-Core, 64bit, box 374,90 €
Athlon 64X2 4400+ Sockel AM2, 2200MHz, Windsor Dual-Core, 64bit, box 479,90 €
Athlon 64X2 4600+ Sockel AM2, 2400MHz, Windsor Dual-Core, 64bit, box 569,90 €
Athlon 64X2 4800+ Sockel AM2, 2400MHz, Windsor Dual-Core, 64bit, box 659,90 €
Athlon 64X2 5000+ Sockel AM2, 2600MHz, Windsor Dual-Core, 64bit, box709,90 €
Athlon64-FX62 Sockel AM2, 2800MHz, Windsor, 64bit, box 1.249,90 €

saikoboarder

Legacy Member
309 voor een 3800+
das evenveel als een intel 950 die stukken beter presteerd.
vind die nieuwe prijzen nogal duur.
een am2 processor zou namelijk even goed presteren als een s939 cpu.
upgradebareheid speelt mss een rol maar dan zou ik een lga755 nemen zodat ik klaar ben voor de conroe.(fatsoenlijk mobo dan)

boostah

Legacy Member
amd heeft nog een ruime winst marge op zijn procs (net als intel had voor de prijsverlaging) verwacht wordt dat de prijzen zwaar zakken als conroe uitkomt

Mette2

Legacy Member
Ze zouden maar 3 tot 5% sneller zijn dan de 939 's. Ben toch van plan om te upgraden naar AM2, heb 939 al overgeslagen, zit hier nog met een 754 3000+, hopelijk zakken de prijzen als de conroe uitkomt zoals boostah zegt

saikoboarder

Legacy Member
dan kun je mss beter wachten op enkele conroe benchmarks.
want als het 300€ model al 20% beter presteerd dan een fx60@fx62 (en dit blijkt waar te zijn) en het verbruik een stuk lager ligt.
zie ik niet direct een rede om am-2 te kopen.

-Willis-

Legacy Member
vergis u niet maar AM2 is de nieuwe S754, in 2007 komt M2, wat het van het gaat worden. AMD probeert nu gewoon nog redelijk wat geld in het laatje te brengen.
De bedoeling is dat AM2 budget socket word. En M2 de nieuwe S939,perfromance leider.

saikoboarder

Legacy Member
M2 = am-2. de naam is enkele maanden gewoon veranderd.

Davion

Legacy Member
@saikoboarder: de AMD is wel degelijk rapper dan de Intel 950 zenne, maar de Conroe is dan weer een pak rapper, en idd dit gaat weer een overgangssocket zijn voor AMD, efkes gebruiken en dan dumpen voor de budgetlijn zoals het met S754 heeft gedaan.

Echter heeft Conroe atm de beste papieren, tot volgend jaar AMD met Socket AM-3 kan counteren

R-evolution™'

Legacy Member
AMD komt nog met iets dit jaar , daar mag je imo wel zeker van zijn .
Ze gaan niet zomaar hun plaats als marktleider afgeven .
AM2 denk ik dat meer een publiciteits stunt is als tege reactie voor conroe .
De cpu na AM2 zal prolly iets heel nieuws zijn .

saikoboarder

Legacy Member
een 950 presteerd in 80% van de benchmarks beter dan een x2 3800+
gaming zal de x2 nog steeds beter zijn.

am-3 zal ondersteuning geven voor ddr3 als ge de road map moogt geloven en iedereen weet dat am-2 niet sneller is als s939 omdat ddr2 last heeft van hoge latency's.
ddr3 heeft momenteel nog latency's van 5 tot 10 op 800mhz.
ik hoop dat amd snel komt met hun nieuwe core maar dat zou pas tegen eind 2007 begin 2008 zijn (samen met de release van ddr3 massaproductie)

spiderbait911

Legacy Member
hallo,
kan iemand mij mss ff uitleggen wat AM2 is en wat de voordelen of nadelen er van zijn?

PsYmon

Legacy Member
AM2 wordt de nieuwe socket van amd. Zal met DDR2 geheugen werken ipv DDR nu. Enfin, nieuwe socket of overgangssocket, dat weet ik niet, maar s939 wordt vervangen binnenkort.

saikoboarder

Legacy Member
hier staat duidelijk dat amd socket M2 van naar heeft veranderd naar AM-2
ook op hun roadmap is totaal niks terug te vinden over M2.
maar als jij er meer van weet moogt ge dat altijd in de groep gooien
http://tweakers.net/nieuws/40360/

SMa

Legacy Member
R-evolution™' zei:
AMD komt nog met iets dit jaar , daar mag je imo wel zeker van zijn .
Ze gaan niet zomaar hun plaats als marktleider afgeven .
AM2 denk ik dat meer een publiciteits stunt is als tege reactie voor conroe .
De cpu na AM2 zal prolly iets heel nieuws zijn .
marktleider? :unsure:
al eens de cijfers goed bekeken?

AMD is idd de betere, maar hierom nog niet de marktleider
processor na AM-2 zal K10 zijn (of K8L)

Intel is véél kapitaalkrachtiger dan AMD, en ik denk niet dat ze nu nog snel op hun kop zullen laten zitten
ze hebben al zeker geld genoeg om research te verichten naar producten om AMD te counteren
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan