Archief - plasma tv voor 999€

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

beastkiller

Legacy Member
hoi
ik wil graag een 106cm plasma tv kopen nu heb ik gezien dat in de nieuwe folder van carrefour er 1 te koop staat voor maar 999euro dus spotgoedkoop
het is een bluesky met een contrast van 3000:1 en helderheid van 1000cd
weet er iemand of de tv wel moeite zal zijn of niet
het type is BS4216HI en als er iemand op een site de tv moest vinden met meer details laat het me dan ook weten
thx

Arkaine

Legacy Member
Plasma is opzich al een slechte keuze.

Beeldkwaliteit is minder dan LCD en het verslijt vrij snel

beastkiller

Legacy Member
hoe :doh:
ik heb altijd al gehoord plasma beter is dan lcd

Ironpole

Legacy Member
Stond vandemorgent nog in de Weekend Magazine van Gazet Van Antwerpen :lol: .

LCD gaat langer mee als Plasma.

gravendelver

Legacy Member
Kan zijn dat het langer mee gaat, maar plasma heeft een veel betere kleurweergave. Zet 2 topmodellen (plasma en lcd) naast elkaar en de lcd zal er flets uit zien in vergelijking met de plasma.

Bluekes

Legacy Member
is heel relatief hoor.

Hier staat een nieuwe Loewe Individual ...
Dat is dus met glas voor...

En waaw wat een kleuren ;)

Helaas ook wel budget x4 bijna

SMa

Legacy Member
plasma wordt hier altijd afgebroken...
paar dagen geleden heb ik een super-tv zien staan bij de plaatselijke pc-boer
prijskaartj: €2600, ben wel het merk vergeten
dat speelde echt ongelooflijk mooi, een lcd is nx vergeleken met zo'n plasma-tv

met een budget van €1000 neem je mss wel beter een lcd

Ironpole

Legacy Member
sheep zei:
plasma wordt hier altijd afgebroken...
paar dagen geleden heb ik een super-tv zien staan bij de plaatselijke pc-boer
prijskaartj: €2600, ben wel het merk vergeten
dat speelde echt ongelooflijk mooi, een lcd is nx vergeleken met zo'n plasma-tv

met een budget van €1000 neem je mss wel beter een lcd

Tuurlijk, een Plasma van 2600 € is zeker beter dan een LCD van 900 €. Net hetzelfde of een 1800XT beter is dan een 6600GT, logisch?
En waarom in godsnaam zeg je dat nu als je zelf LCD aanraad?

SMa

Legacy Member
... als je die tv vergelijkt met een LCD uit dezelfde prijsklasse zal de plasma beter zijn

en waarom zeg ik dat?
omdat er weer opmerkingen komen in de stijl van: plasma is slecht
terwijl dat zeker niet waar is

en waarom raad ik toch lcd aan?
lage prijsklasse

Nijntje

Legacy Member
Plasma is beter dan LCD kwa beeldscherpte.
Plasma verbruikt meer stroom dan LCD en wekt meer warmte op
LCD geeft betere kleurencontrasten
Plasma heeft 'inlooptijd' , aantal uren waarop hij niet op volle sterkte mag spelen. (Zoals rodage bij een wagen)

Bluekes

Legacy Member
Alles heeft zijn voor en nadelen.

Mr aan onze 3500€ kostende Loewe Individual zal je toch gvd ver moeten zoeken (niet voor te stoefen, het is gewoon zo). Door die glazen wand ervoor krijg je een prachtig contrast.
ALs je voor een LCD een pak geld op tafel legt krijg je een pracht van een scherm, net als bij plasma.

Het is maar wat je wenst ;)

apa

Legacy Member
Ironpole zei:
Stond vandemorgent nog in de Weekend Magazine van Gazet Van Antwerpen :lol: .

LCD gaat langer mee als Plasma.
Mjah... Maakt dat nog veel uit als je weet dat een LCD gewoonlijk er na zo'n 6 jaar reeds fameus op achteruit gaat? Als plasma "slechts" 5 jaar zou meegaan, dan vind ik dat niet zo'n enorm verschil. Feit is gewoon dat een 106cm LCD TV een pak meer kost dan een 106cm plasma.

Persoonlijk vind ik ook dat het contrast van plasma-TV's een stuk beter is; ook het zwart is een pak dieper dan bij LCD's. Als ik beide van dichtbij bekijk, dan zie ik bij allebij de pixels evenzeer op en neer trillen... Dus ook dat is, IMHO, geen "voordeel" voor een LCD. Het grootste voordeel van LCD's vind ik de resolutie: een plasma met een resolutie boven 1024x768 vindt je amper.

Dat gezegd zijnde vind ik het onaanvaardbaar dat een TV slechts zo'n dikke 5 jaar zou meegaan... Voorlopig blijf ik nog ff bij een oude Sony CRT.

Hoe dan ook zijn er ENORME kwaliteitsverschillen tussen de goedkopere TV's en de meer high-end modellen. Ik zou persoonlijk nooit durven aanraden om een low-cost model te nemen tenzij die in de keuken ofzo moet komen te staan.

In de toekomst wordt een doorbraak van OLED verwacht en die technologie zou qua beeldkwaliteit de voordelen van CRT's en LCD's combineren. Als ze nu ook nog eens de levensduurte van OLED's drastisch kunnen verbeteren, dan is het helemaal koek en ei.

stimpy13 zei:
bij zon tv's moet ge kwaliteit betalen
Dat is natuurlijk altijd he... Als je een Loewe LCD naast een BlueSky Plasma zet, dan zou het maar erg zijn als de BlueSky een beter beeld gaf he. Als je een plasma van Loewe naast een LCD van Loewe zou zetten, dan zou dat al een veel beter beeld geven (maar ook een plasma en een LCD van BlueSky naast elkaar kan je vergelijken).

sheep zei:
met een budget van €1000 neem je mss wel beter een lcd
De productiekosten voor een LCD zijn hoger dan die voor Plasma... Als je dus minder kan uitgeven, dan kijk je juist beter naar Plasma. Dat geldt des te meer naarmate het scherm groter is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan