Archief - Phenom 2 - x3 720 upgrade

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Shagoe

Legacy Member
Avond iedereen

Huidige specificaties:
  • Phenom 2 x3 720
  • 4gb DDR3 1333mhz kingston valueram
  • Gigabyte chipset 790x AM3 moederbord
  • amd 4870

Gebruik: afspelen van media en wat gamen.

Dit is mijn huidige setup.

Nu zag ik net het volgende bij ALTERNATE - HARDWARE - Moederborden - Intel - ALTERNATE GigaByte GA-Z68X-UD3H-B3/i7-2700K/8GB, wat toch toch een redelijk goede deal lijkt.

Mijn vraag hieromtrent is:
  1. wat vinden jullie van deze prijs?
  2. Gaat dit een degelijke upgrade zijn?

De videokaart gaat in de volgende maanden vervangen worden door een 6950/GTX560ti/448cores/7850/7870, ben er nog niet uit en zullen we wel zien na 6 maart ^^.

Groeten

Edit/
Zie net dat ik op de business pagina zat, weet begot niet hoe ik daar terecht ben gekomen, dus zal wel excl. btw zijn ^^. Vond die i5 2500k aan 160 euro al verdacht ;).
Particuliere prijs is 464. Link bij deze ook aangepast.

mdgf

Legacy Member
Een i7 zal geen meerwaarde geven tov een i5 2500k, dus das al 80€ dat je aan het wegsmijten bent en je koopt geheugen bij zonder dat je dat nodig hebt (je hebt al ddr3), dus das nog eens 35-40€ weg voor niks.

Steek een x4 960t of vervang gewoon je graka en houdt die x3 (met overklok).

Gaat dit een degelijke upgrade zijn?
Media: niks uiteraard, een p4 pctje kan nog alles aan behalve cpu of gpu intensieve situaties (gaming, rendering, videobewerking...), hedendaagse hardware loopt jaren voor op casual software.
CPU's die in smartphones zitten zijn nog sneller dan wat nodig is daarvoor.

"wat gaming": met andere graka gaat dat beter gaan, andere cpu kan veel uitmaken tot gewoon bijna niks afhankelijk van je reolutie en de game.

Shagoe

Legacy Member
Het Oude materiaal gaat naar een htpc.
Maar er is dus geen meerwaarde aan een 2600k/2700k voor allesbehalve encoding?

Enig idee ivm toekomstgerichte applicaties? Gaan daar geen meerdere threads voor nodig zijn?

phate_13

Legacy Member
Hyperthreading bestaat ondertussen al een kleine 10 jaar en is er nog altijd niet echt op vooruit gegaan qua nut voor games/gewone programma's.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan