Archief - PDA-GPS (+-300 euro)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

*~Lientjeuhhh~*

Legacy Member
Liefst te bestellen bij www.pdashop.be of een soortgelijke betrouwbare webshop.

Ik had er al een paar op het oog maar ik ben geen expert :x

Vereisten:
Compatibel met tom tom navigatiesoftware
groot en duidelijk scherm
toestel zal enkel gebruikt worden voor gps doeleinden dus daar moet geen camera'tje of wat dan ook opzitten... usb uiteraard wel maar geen wifi toestanden of infrarood... Bluetooth/USB dus...
Liefst geïntegreerde ontvanger maar geen vereiste.

Welke gps muis ( ontvanger ) nemen we dan best ook nog?

Deze had ik al op het oog:

http://www.pdashop.be/product/21316 (Acer N310) ( krijgt voorkeur omwille van het grote scherm en de grote resolutie )

http://www.pdashop.be/product/19487 (HP IPAQ rx1950)

http://www.pdashop.be/product/11890 (HP IPAQ rz1710)

Thx !

Insaniacx

Legacy Member
Wel na zelf enkele dagen rondneuze lijkt mij de Asus 636 (met wifi, ) of 632 (zonder wifi) niet slecht voor 385/350€

Is met een Sirf 3 20kanaalsmuis, 1300mah batterij, bluethoot,... En met Windows Mobile 5 is het niet erg meer dat je batterij plat gaat (me det voorgangers was je dan alles kwijt). Anders een Mio A201 maar die geeft soms problemen met TomTom5 (wel in orde met update 5.21 naart schijnt)

Insaniacx

Legacy Member
Meer specs:

ingebouwde GPS-module (SiRFstar III)
416 MHz processor
WLAN en bluetooth
128 MB ROM, 64 MB RAM
Windows Mobile 5.0 NL
3,5 inch QVGA touchscreen
compleet met carkit

Enkel spijtig dat het nog geen vga scherm is... Maar vind dat persoonlijk geen must.

TekkaBlade

Legacy Member
waarop moet je eigenlijk letten qua processorsnelheid?
Ik heb al reviews gelezen over die acer bijvoorbeeld dat ie niet zo goed is in het vlot vertonen van de grafische applicaties...
Is dat dan bij films of ook bij uw navigatiesoftware die uw route aantoont?

thanks for the replies insaniacs... maar dat vga scherm is naar 't schijnt wel aangenaam...

Insaniacx

Legacy Member
ik kan u vertellen, ik heb zelf nog een Mio 336 me 300Mhz, draaid Tomtom 5 perfect in 3D zonder enige hapering. Ik heb al wel voorgehad dat tomtom haperde op een Mio 168 (ook 300Mhz) maar dat bleek uiteindelijk te zien omdat ik enorm veel Poi's op de Sd kaart had staan... Heb het toen eens getest in een Acer N50 met 520Mhz en die kon het ook niet trekken. dus ik denk dat het aan de snelheid van het SD kaartje lag :(. En als het niet genoeg is installeerde de XScale utility en oc'd ge uwen PDA he :p Als denk ik niet dat dat nodig zal zijn.

Block

Legacy Member
Hier nen ipaq 1710, eigenlijk niet zo tevreden van(vastlopen e.d.), als het dan toch enkel voor gps is, ben je volgens mij beter af met een tom-tomgo kitje.

TekkaBlade

Legacy Member
Insaniacx zei:
ik kan u vertellen, ik heb zelf nog een Mio 336 me 300Mhz, draaid Tomtom 5 perfect in 3D zonder enige hapering. Ik heb al wel voorgehad dat tomtom haperde op een Mio 168 (ook 300Mhz) maar dat bleek uiteindelijk te zien omdat ik enorm veel Poi's op de Sd kaart had staan... Heb het toen eens getest in een Acer N50 met 520Mhz en die kon het ook niet trekken. dus ik denk dat het aan de snelheid van het SD kaartje lag :(. En als het niet genoeg is installeerde de XScale utility en oc'd ge uwen PDA he :p Als denk ik niet dat dat nodig zal zijn.

lol :)

Block zei:
Hier nen ipaq 1710, eigenlijk niet zo tevreden van(vastlopen e.d.), als het dan toch enkel voor gps is, ben je volgens mij beter af met een tom-tomgo kitje.

Gps kan je ook gebruiken op wandelingen enzo ;) Dan zie ik zo'n kitje niet echt zitten.
Na enkele reviews gelezen te hebben blijkt die 1710 idd ferm af te doen :/

R-evolution™'

Legacy Member
acer n310 met gps muis zou de beste oplossing zijn binne 400 euro .
Voor 300 euro zal mio de enige oplossing zijn maar dan zit je wel met een naar mijn mening niet volwaardige pda , skype enz gaat al niet ==> te traag .
Anders kan je voor ipaq 1950 + gps muis . geen slechte pda voor z'n geld .

maar als je even doorspaart ben je veel meer met die n310

-=DeMoLeEcHiOn=-

Legacy Member
ga voor nen tomtom go 300, is er voor gemaakt, dus doet z'n werk zeer goed, en heeft ook bluetooth handsfree (voor de foon) ingebouwd.

sinds enkele maanden zo ene en die doet het uitstékend

ComputerVISTA

Legacy Member
Ik heb de mio 268+ gekocht in de krefel voor 399 euro een week of 2 geleden Lien, ge weet het he. Goed werkend ding en nu kunt ge hem in't kruidvat kopen voor 299. Ik zou nie twijfelen als ik van ulder was!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan