Archief - pci-e videokaart op x4 ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Davion

Legacy Member
Neen..
Videokaarten = PCI-E 16x ALTIJD.

EDIT: Dat mobo heeft AGP 8x en PCI-E 16x, gaat dus perfect.

Enigma²

Legacy Member
op de site van asus staat toch dat dit mobo de oplossing is voor pci-e agp? (vga dan) Dus dit is niet zo?

Davion

Legacy Member
Majawel,
Asus Site zei:
AGP8X/PCI-E Dual-VGA interface Support

Die heeft een AGP 8x slot EN een PCI-E 16x slot, wel neit tegelijk gebruiken, dus ge kunt een AGP kaart OF een PCi-E kaart derin steken.

Davion

Legacy Member
ROFL, wat een tegenstrijdigheid, nice going ASUS.

Op de frontpage krijgen we dit:
http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=12&l3=243&model=942&modelmenu=1 zei:
PCI Express is the latest I/O interconnect technology that will replace the existing PCI. With a bus bandwidth 4 times higher than that of AGP 8X interface, PCI Express x16 bus performs much better than AGP 8X in applications such as 3D gaming. PCI Express x1 also outperforms PCI interface with its exceptional high bandwidth up to 500MB/s. The high speed PCI Express interface creates new usages on desktop PCs e.g., Gigabit LAN, 1394b, and high-speed RAID systems.

Op de specpage dan staat dit:
http://www.asus.com/products4.aspx?modelmenu=2&model=942&l1=3&l2=12&l3=243 zei:
1 x AGP 8X
1 x PCI Express x16 (x4 mode only)
3 x PCI

Lmao, maar het is niet aan te raden in dat slot een PCI-E kaart te steken, die gaat niet echt haar volle kracht kunnen tonen vrees ik.

Enigma²

Legacy Member
ik zou het kopen als tussenoplossing, zodat ik me niet ineens een nieuwe mobo+cpu moet aanschaffen. Maar het is dus doenbaar? ik heb een 3 ghz pentium4, dus dat remt de graka ook al he

Davion

Legacy Member
Bwa, ik zou het niet doen eigenlijk, ik weet zelf niet of een graka wel werkt in dat slot.

Enigma²

Legacy Member
een graka zal der wel in werken denk ik. Het zit zo : ik moet sowieso een nieuw mobo kope voor die socket. Dan kan ik toch best dat model pakken ?

Davion

Legacy Member
Ik zou rechtstreeks deftig overgaan dan en direct een goed mobo met PCI-E 16x pakke.

Enigma²

Legacy Member
maar ik moet NU een nieuw mobo hebben, en ik heb het geld ook niet om nu nog andere onderdele te kope. Ik ben momenteel tevreden met pc. een pci-e videokaart gebruikt toch niet de hele bandbreedte van die x16 ?

Enigma²

Legacy Member
ik heb momenteel een goedkoop (trouwens, deze kost ook maar 49€) en heb problemen met agp slot ...

Havoc

Legacy Member
Bedoelen ze niet dat dat PCIe-slot aan 16x werkt als het AGP-slot niet in gebruik is, en aan 4x als het AGP-slot wél in gebruik is? Lijkt mij veel logischer eigenlijk.

Enigma²

Legacy Member
Havoc zei:
Bedoelen ze niet dat dat PCIe-slot aan 16x werkt als het AGP-slot niet in gebruik is, en aan 4x als het AGP-slot wél in gebruik is? Lijkt mij veel logischer eigenlijk.

ik hoop het, maar is een videokaart niet het enige dat werkt in een 16x slot? dus andere kaarten kunnen er niet in ?

Davion

Legacy Member
Jawel zenne, dat kan zijn wat Havoc zegt, met SLI is het ook zo, NON SLI is 1 slot 15x en het andere 4x, SLI zijn de beiden 8x.

Davion

Legacy Member
Kweet wel niet of het nu ook zo is, maar gek unt proberen hé :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan