Archief - Pc zo stil mogelijk maken.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Musk

Legacy Member
Hallo


ben recentelijk verhuisd en mijn pc staat nu in de woonkamer, waar hij dus ook als mediacenter dient.


Ik stoor me een beetje aan het geluid die m'n pc maakt. Dus ik ben nu op zoek naar manieren om m'n pc zo stil mogelijk te maken.


Het is een game-pc dus ik weet dat deze sowieso wat lawaaierig zijn. Maar volgens mij zijn er verbeteringen mogelijk.


Wat ik zoek:


Stilst mogelijke CPU-koeler (Geen waterkoeling) huidige: Gelid Tranquillo

Stilst mogelijke casefan(s) huidige: Standaard fan van coolermaster elite 370

Stilst mogelijke GPU-koelers huidige: standaard Asus 5770 koelers.


De case op zich stelt niet veel voor omdat me dat weinig boeit, maar een zorgt een betere case ook voor een stillere pc misschien? Welke zijn in dit geval aan te raden. (zo basic mogelijk, hij staat in de woonkamer dus ik wil blauwe/rode lampjes en plexiglas vermijden)


De GPU's zijn lichtjes overclocked, maar totaal niet overdreven. De CPU is stock. Dus de temps maken me niet veel uit, het gaat me over de stilte!


Budget: maakt niet veel uit.


mvg

flyingdutchman

Legacy Member
Ik heb hier thuis een CM Silencio 550 reviewsample staan en ik moet zeggen dat het verschil tussen zo'n Silencio en een standaard Sonata caseke echt wel verschrikkelijk groot is. Die padding op de zijkanten e.d. werkt echt wel goed.

Musk

Legacy Member
Dan denk ik dat ik zo eentje ga aanschaffen.


Ik neem aan dat mijn setup daar probleemloos inpast aangezien die case ongeveer even groot/iets groter dan m'n huidige is?

Twinturbo

Legacy Member
Of een Fractal Design Define R3, is in NL al te vinden aan 85 €.

sneax

Legacy Member
- Zoek een manier om u fans op een goede manier te regelen, uw GPU zou nooit lawaai mogen maken tenzij die echt zwaar gebruikt wordt. Uw CPU die idled zou amper geluid mogen maken. Er zijn verschillende apps die dit doen, maar met wat geluk heeft uw mobo wel zo een ingebouwde feature.
- Een enkele grote casefan die traag draait aan de achterkant, deze zou ge amper mogen horen.
- Uw harde schijven monteren op rubber/rekkers zodat ze de vibraties niet doorgeven aan uw case.

Het komt er eigenlijk op aan om u fans altijd zo traag mogelijke te doen draaien en dat kunt ge doen door grote fans te gebruiken, efficient, goed gevormd, alsook grote en efficiente heatsink!

Witte8

Legacy Member
Fractal R3 ...zoek de reviews maar ff op.

Superstillen en strakke kast(over smaken valt te discussiëren uiteraard...)

Je kan is kiken naar wat artic te bieden heeft voor jou gpu. Jou gpu bestaat dacht ik ook in een passieve versie...is nu gerebrand naar 6670 als ik me niet vergis.

(PR) ASUS HD 6670 DC Silent: the Coolest Passive Card on the Market

CPU cooling...een scythe mugen met een 120mm fan erop is eigelijk niet te horen. De standaard scythe fan is ok hoor.

Denk dat je gpu en je voeding de meest storende factoren kunnen zijn. Verder is er nog je traditionele hd die staat te ratelen. SSD kan een oplossing zijn, maar omwille van opslagcapaciteit niet opportuun in jou geval. Je kan misschien een hd silencer kopen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan