Archief - pc voor video/photo/tekstbewerking

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

gillesgoalll

Legacy Member
Goeiedag,
Ik ben opzoek naar een pc voor video/photo/tekst bewerking.
Mijn budget gaat tussen de 1000-1500 (incl monitor+win7)
wat moet deze pc zoal bevatten:
- Een ssd
- Een i7 processor(ik ga veel renderen en blijkbaar is i7 daar geschikt voor)
- Een sterke grafische kaart(mischien een optie om een 2de later in te steken)
- Heel wat hdd ruimte iets van 3-4 tb is goed
- Ik zou hem het liefst in elkaar laten steken
- 8gb ram (of is dat te veel)


alvast bedankt voor jullie hulp :)

mdgf

Legacy Member
En waar heb je die sterke grafische kaart voor nodig?
Als je veel gaat renderen lijkt het me dat je eerder een renderkaart wilt (als dat ondersteund wordt door de programma's die je gaat gebruiken uiteraard).

gillesgoalll

Legacy Member
mdgf zei:
En waar heb je die sterke grafische kaart voor nodig?
Als je veel gaat renderen lijkt het me dat je eerder een renderkaart wilt (als dat ondersteund wordt door de programma's die je gaat gebruiken uiteraard).

ik weet niet zoveel van grafische kaarten.
Ik dacht dat als je grafische programma's gaat gebruiken(indesign,photoshop,after effects).

mdgf

Legacy Member
Tenzij je programma's gebruik kunnen maken van de graka om de berekeningen te maken zal die graka niks anders doen dan het beeld doorgeven, dan kun je evengoed onboard nemen.

De kans zit er wel in dat die (voor een deel) gebruik kunnen maken van de gpu, dat moet je zelf opzoeken.

Azerty
+ de graka + de case en voeding (afhankelijk van de graka).
Je zou ook nog een extra 7200rpm schijf (Samsung Spinpoint F3) kunnen steken als je nog een snelle mechanische hdd wilt ook.

mdgf

Legacy Member
Cooltek Ultimate - Google zoeken
Cooler Master CM 690 II Advanced - Google zoeken
Maar neem gewoon wat je mooi vindt, in elk geval kun je met een 6850 gerust een stuk goedkopere case nemen, dat ding wordt toch niet echt warm en is niet zo groot.

Voor die prijs zou ik sebiet een 6870 nemen, maar ik zeg het opnieuw als je niet gaat gamen en die programma's gebruiken de gpu niet (zoek het op!) dan ben je evengoed (en véél goedkoper, zeker qua verbruik) af met onboard. Dan moet je wel een ander mobo hebben.

Voeding: XFX Core 450 voor een 6870, Be Quiet Pure Power 300 voor onboard

Neem maar die force 3 dan, de laatste keer dat ik keek was die nog duurder.

gillesgoalll

Legacy Member
mdgf zei:
Cooltek Ultimate - Google zoeken
Cooler Master CM 690 II Advanced - Google zoeken
Maar neem gewoon wat je mooi vindt, in elk geval kun je met een 6850 gerust een stuk goedkopere case nemen, dat ding wordt toch niet echt warm en is niet zo groot.

Voor die prijs zou ik sebiet een 6870 nemen, maar ik zeg het opnieuw als je niet gaat gamen en die programma's gebruiken de gpu niet (zoek het op!) dan ben je evengoed (en véél goedkoper, zeker qua verbruik) af met onboard. Dan moet je wel een ander mobo hebben.

Voeding: XFX Core 450 voor een 6870, Be Quiet Pure Power 300 voor onboard

Neem maar die force 3 dan, de laatste keer dat ik keek was die nog duurder.
ik ook wel een beetje gamen ik zou wel eens batlefield 3 willen uitproberen op pc en ook wel cod 4/5.Ik denk dat ik een grote case neem zodat ik kan upgraden in de toekomst.

dus ik moet 2 voedingen nemen ?
en ik moet dus geen extra koeler kopen ?

mdgf

Legacy Member
Neem dan maar die 6870 met een xfx core 450 (neen, natuurlijk moet je geen 2 voedingen kopen :p).

Je kunt eventueel een mugen 2 als cpu koeler steken.

mdgf

Legacy Member
2 caviar blacks? :p
Je moet op de knop directe link drukken en die kopiëren.

En caviar blacks zou ik niet nemen, samsung spinpoint f3's zijn even snel, koeler en stiller voor 22€ minder. Neem dan eventueel (mocht niet alles op de ssd geraken van programma's) 1 zo eentje en verder 5400rpm schijven voor dataopslag.

mdgf

Legacy Member
Als je aan fotobewerking gaat doen, dan zou ik toch wel zeker de dell u2311h of aanverwanten bekijken als scherm, die (e-ips panelen) hebben een veel betere kleurweergave dan TN panelen.

Kleine andere opmerking dat ik ben vergeten te vermelden, ik heb 1600MHz geheugen genomen, omdat dat voor zwaardere videobewerking wel iets kan uitmaken, je zult de snelheid wel manueel moeten instellen in de EFI (BIOS), anders gaan ze gewoon op 1333MHz met slechtere timings draaien.
Heb je daar geen goesting voor of is het maar voor wat basic videobewerking, neem dan 1333MHz geheugen, voor al het ander gebruik is dat exact even snel (omdat geheugen niets bottlenecked), scheelt zo'n 5€.

Ow ja als case zou ik dan eerder de antec one hundred nemen, die is normaal wat beter en goedkoper. Ziet er ook neutraal uit.

De rest is goed, ja.

gillesgoalll

Legacy Member
mdgf zei:
Als je aan fotobewerking gaat doen, dan zou ik toch wel zeker de dell u2311h of aanverwanten bekijken als scherm, die (e-ips panelen) hebben een veel betere kleurweergave dan TN panelen.

Kleine andere opmerking dat ik ben vergeten te vermelden, ik heb 1600MHz geheugen genomen, omdat dat voor zwaardere videobewerking wel iets kan uitmaken, je zult de snelheid wel manueel moeten instellen in de EFI (BIOS), anders gaan ze gewoon op 1333MHz met slechtere timings draaien.
Heb je daar geen goesting voor of is het maar voor wat basic videobewerking, neem dan 1333MHz geheugen, voor al het ander gebruik is dat exact even snel (omdat geheugen niets bottlenecked), scheelt zo'n 5€.

Ow ja als case zou ik dan eerder de antec one hundred nemen, die is normaal wat beter en goedkoper. Ziet er ook neutraal uit.

De rest is goed, ja.

ok dan zal ik dat scherm nemen
ik neem het geheugen met 1600mhz wel
en ik zal de one hunderd case nemen :)

dankje voor al je advies :D het heeft mij echt geholpen

Ok ik haal even dit topic omhoog ik ga morgen mijn nieuwe pc bestellen.
Ik heb de setup wat aangepast en ik heb nu deze.

Is de case groot genoeg en voeding sterk genoeg ?

mdgf

Legacy Member
"wat aangepast"
Blijf er maar gewoon af.
Eerste gen GX voedingen zijn crap, 750W is véél te veel voor 1 kaart (ook voor 2 trouwens), dat scherm is weer een TN paneel, de ssd is minder betrouwbaar, het geheugen kost véééééééééééééééééééééééééééél (²!) te veel, mugen 3 is slechter dan mugen 2 (maar voor het moment verkopen ze die blijkbaar niet mer bij azerty), een h67 mobo zodat je niet meer kunt overklokken (maar dan wel met een unlocked cpu...),...
(bullguard? MSE en gezond verstand zijn gratis en veel effectiever (vooral het tweede))

De case is zeer krap met een 6950. Je kunt geen hdd's meer plaatsen achter de kaart.

gillesgoalll

Legacy Member
mdgf zei:
"wat aangepast"
Blijf er maar gewoon af.
Eerste gen GX voedingen zijn crap, 750W is véél te veel voor 1 kaart (ook voor 2 trouwens), dat scherm is weer een TN paneel, de ssd is minder betrouwbaar, het geheugen kost véééééééééééééééééééééééééééél (²!) te veel, mugen 3 is slechter dan mugen 2 (maar voor het moment verkopen ze die blijkbaar niet mer bij azerty), een h67 mobo zodat je niet meer kunt overklokken (maar dan wel met een unlocked cpu...),...
(bullguard? MSE en gezond verstand zijn gratis en veel effectiever (vooral het tweede))

De case is zeer krap met een 6950. Je kunt geen hdd's meer plaatsen achter de kaart.

ik heb nu deze

welk geheugen(8gb),SSD,case en scherm raad je aan?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan