Archief - pc Upgrade

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

hc_davykn_77

Legacy Member
iemand idee welke onderdelen ik beter zou updaten voor toch recente games te kunnen spelen

pc specs:

Besturingssysteem
MS Windows 7 Home Premium 64-bit SP1

Processor
Intel Core i5 661 @ 3.33GH

RAM
8,00 GB Dual-Kanaal DDR3 @ 678MHz (9-9-9-24)

Moederbord
MSI P55-GD55 (MS-7589)

Grafische kaart
1024MBGeForce GTX 560 (ASUStek Computer Inc)

Harde schijven
488GB Seagate ST3500830AS ATA Device (SATA)
977GB Western Digital WDC WD10EARS-00Y5B1 ATA Device (SATA)
112GB OCZ-VERTEX2 ATA Device (SATA)

Optische schijven
DTSOFT Virtual CdRom Device
HL-DT-ST DVDRAM_GSA-H60N ATA Device
TSSTcorp DVD-ROM SH-D162D ATA Device

Voeding
Xilence Power 600w Gaming Edition

Tharionos

Legacy Member
heb je ergens dan problemen met bepaalde game's ziet er toch geen slechte build uit ?

kwa moederbord misschien een gigabyte of asrock denk ik

mdgf

Legacy Member
kwa moederbord misschien een gigabyte of asrock denk ik
?

Met die build zou je perfect in staat moeten zijn om alle games te spelen, maar uiteraard niet alles max. Wat wil je bereiken?

Tharionos

Legacy Member
wacht ...

heb me vergist nvm :p , ik had het eerst anders gelezen

maar zoals mgdf zegt zie ik niet wat het probleem zou kunnen zijn

hc_davykn_77

Legacy Member
sommige games zoals mw3 gaperen wel eens zelf op laagste resolutie enz..

voeding ging ik wss ook vervangen voltage op 12v lijn zit tussen de 9.768<->10.560 te laag
en van de 5volt tussen 5,592<->5.760 te hoog

dawnzolino

Legacy Member
Tharionos zei:
kwa moederbord misschien een gigabyte of asrock denk ik
:wtf:
is msi slechter volgens jou dan gigabyte of asrock?

ter verduidelijking:

met een mobo haal je geen performantiewinst, alleen kan je aanwinst op vlak van I/O hebben.
met je huidige build zit je zeker goed voor MW3 en shizzle.

denk eerder dat het probleem zich softwarematig voorspeelt.
chipset-drivers installed?
Grafische kaart drivers al eens geupdate?


hc_davykn_77 zei:
sommige games zoals mw3 gaperen wel eens zelf op laagste resolutie enz..

voeding ging ik wss ook vervangen voltage op 12v lijn zit tussen de 9.768<->10.560 te laag
en van de 5volt tussen 5,592<->5.760 te hoog

speel altijd op je native resolutie maar verlaag je sittings. zodat je grafische kaart altijd het meeste werk verricht. want hoe lager je resolutie, hoe hoger de belasting op je cpu en hoe minder werk je graka moet doen ;)

Tharionos

Legacy Member
ma nee

maar meestal raden ze hier andere merken aan .

dat maakt MSI geen slecht merk , en ik had me vergist met het lezen van de post

hc_davykn_77

Legacy Member
timmyfrag zei:
:wtf:
is msi slechter volgens jou dan gigabyte of asrock?

ter verduidelijking:

met een mobo haal je geen performantiewinst, alleen kan je aanwinst op vlak van I/O hebben.
met je huidige build zit je zeker goed voor MW3 en shizzle.

denk eerder dat het probleem zich softwarematig voorspeelt.
chipset-drivers installed?
Grafische kaart drivers al eens geupdate?
drivers van grafische kaart zijn de nieuwste

mdgf

Legacy Member
voeding ging ik wss ook vervangen voltage op 12v lijn zit tussen de 9.768<->10.560 te laag
en van de 5volt tussen 5,592<->5.760 te hoog
Heb je dat met een multimeter gemeten? Softwarematig is nooit correct.

Maar die psu schijnt inderdaad wel een probleem te hebben met de 12V lijn.

Dat CoD niet lukt zou toch maar raar zijn, das echt geen zo'n zware game.

hc_davykn_77

Legacy Member
mdgf zei:
Heb je dat met een multimeter gemeten? Softwarematig is nooit correct.

Maar die psu schijnt inderdaad wel een probleem te hebben met de 12V lijn.

is via software gemeten wat zou anders een goede voeding zijn ??

mdgf

Legacy Member
Eerder de thermaltake smart m450 (modulair en ik heb er meer vertrouwen in) ipv de gewone smart. Die rest is ook allemaal goed, maar meer dan 450W is echt niet nodig.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan