Archief - Pc Upgrade

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ScienceMySon

Legacy Member
hallo

mijn systeem staat in mijn sig :)

ik update mijn pc zowat om de 2 jaar en momenteel is mijn pc een 2 jaar oud (main parts toch zoals mobo en cpu enzo)

is het nodig om de mijne te upgraden ? Het wordt enkel voor gaming gebruikt.

Niet overdrijven in prijs :p

dankt allen!

phate_13

Legacy Member
Mooi systeem ! (Deftige case, voeding, scherm, ... altijd fijn om te zien. :) )

Anyway, ik zou nog even wachten op de ivy bridge processoren op zijn minst. Je processor kan in feite nog perfect mee. Dus op zijn minst daar op wachten. Als je al je processor zou upgraden. Ik zou deze precies sowieso nog wat langer houden.

Voor de rest zou ik denk ik gewoon 4GB ram bijsteken (prijzen zijn nu nog relatief laag, maar beginnen stilaan weer te stijgen, dus beter nu doen, hoewel het nu nog altijd niet echt nodig is.) En daarnaast, afhankelijk van het budget, een nieuwe GPU van de HD7xxx reeks, die de komende maand(en) verder uitkomen.

De rest van je systeem/randapparatuur kan niet zoveel beter. Als ik nog iets zou MOETEN aanduiden, enkel het volgende misschien :
- Geluidssysteem. Dit kan altijd beter. Met een aparte versterker ed. Maar dan ben al snel zeer veel geld aan het uitgeven.
- Een mechanisch toetsenbord, dit zal qua techniek voor de toesten beter zijn dan je huidig toetsenbord. Maar qua functies voor de rest zijn deze vaak nog wat minder uitgerust.
Maar dat is mierenn**ken.

ScienceMySon

Legacy Member
phate_13 zei:
Mooi systeem ! (Deftige case, voeding, scherm, ... altijd fijn om te zien. :) )

Anyway, ik zou nog even wachten op de ivy bridge processoren op zijn minst. Je processor kan in feite nog perfect mee. Dus op zijn minst daar op wachten. Als je al je processor zou upgraden. Ik zou deze precies sowieso nog wat langer houden.

Voor de rest zou ik denk ik gewoon 4GB ram bijsteken (prijzen zijn nu nog relatief laag, maar beginnen stilaan weer te stijgen, dus beter nu doen, hoewel het nu nog altijd niet echt nodig is.) En daarnaast, afhankelijk van het budget, een nieuwe GPU van de HD7xxx reeks, die de komende maand(en) verder uitkomen.

De rest van je systeem/randapparatuur kan niet zoveel beter. Als ik nog iets zou MOETEN aanduiden, enkel het volgende misschien :
- Geluidssysteem. Dit kan altijd beter. Met een aparte versterker ed. Maar dan ben al snel zeer veel geld aan het uitgeven.
- Een mechanisch toetsenbord, dit zal qua techniek voor de toesten beter zijn dan je huidig toetsenbord. Maar qua functies voor de rest zijn deze vaak nog wat minder uitgerust.
Maar dat is mierenn**ken.

Dat geluidssysteem upgrade staat me wel aan :D.

Wat zou jij aanraden ?

Wat bedoel je met mechanisch toetsenbord ? :) een voorbeeld ? :p


al grote dank :)

Gurt11

Legacy Member
In het kort over mechanische toetsenborden: Mechanical Keyboards: Should You Switch?

Komt erop neer dat ze per toets een mechanisch kliksysteempje hebben (meestal door fabrikant genaamd 'Cherry') in plaats van een rubber dingetje. Het gaat langer mee, sommigen vinden het leuker om mee te typen, anderen om mee te gamen, anderen vinden het helemaal niks.

Er zijn dan nog verschillende soorten 'switches'. Eerder genoemde fabrikant Cherry maakt bijvoorbeeld brown/red/black/blue/...-switches. Elk met al dan niet voelbare klik, al dan niet hoorbare klik, langere of kortere indrukafstand, ...

Keyboards om eens naar te kijken (ter vergelijking)
- Corsair K60/K90
- DAS Keyboard
- Razer Black Widow (gewoon of stealth)
- Steelseries 7G / 6Gv2
- Allerlei Filco's als je daar aan weet te geraken
- ...

phate_13

Legacy Member
Hier vind je wat meer informatie over de verschillende types mechanische toetsen : Het mechanische toetsenbord | 4tech

Qua geluidssysteem moet ik eerlijk in zijn, dat ik er ook niet zoveel van af weet, qua specifiek advies. Ik heb zelf jammer genoeg het budget niet voor zo'n deftig geluidssetje.

ScienceMySon

Legacy Member
al grote dank :)

iemand wat meer info over deftig geluid systeem tegenover het gene wa ik nu heb?

phate_13

Legacy Member
Normaal zeggen we altijd dat je best alles in één topic houdt. In dit geval zou ik echter een nieuwe topic aanmaken. Aan de topictitel zie je normaal wat de vraag is, de kans is reëel dat mensen die veel van geluidssystemen kennen los over deze topic heen gaan kijken.

mdgf

Legacy Member
Persoonlijk ben ik veel meer een voorstander van een headphone tov speakers (want wss denk je daaraan, ofwel interpreteer ik het verkeerd). Het geluid gaat sowieso een serieuze klasse beter zijn voor een gelijkaardig budget.
Het nadeel is dan natuurlijk dat je er enkel alleen naar kunt luisteren en sommigen luisteren gewoon liever naar speakers.

Een mechanisch keyboard is zeker ook plezant, maar veel minder prioritair dan deftige audio (voor mij toch). Ik beschouw mijn Sennheiser HD555 als de beste 100€ die ik ooit uitgegeven heb, mijn razer black widow is zeer leuk, maar niet persé het beste dat me ooit is overkomen.

ScienceMySon

Legacy Member
mdgf zei:
Persoonlijk ben ik veel meer een voorstander van een headphone tov speakers (want wss denk je daaraan, ofwel interpreteer ik het verkeerd). Het geluid gaat sowieso een serieuze klasse beter zijn voor een gelijkaardig budget.
Het nadeel is dan natuurlijk dat je er enkel alleen naar kunt luisteren en sommigen luisteren gewoon liever naar speakers.

Een mechanisch keyboard is zeker ook plezant, maar veel minder prioritair dan deftige audio (voor mij toch). Ik beschouw mijn Sennheiser HD555 als de beste 100€ die ik ooit uitgegeven heb, mijn razer black widow is zeer leuk, maar niet persé het beste dat me ooit is overkomen.

kben meer de 5.1 speaker man :D :p

maar toch bedankt :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan