Archief - pc 'upgrade'

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Najdo

Legacy Member
oude pc vandaag de geest gegeven. graka maakte wss kortsluiting met voeding en moederbord (agp slot werkt met geen enkele vga meer, voeding wouw ook ni meer booten). Dus kheb nog veel onderdelen dak kan hergebruiken waaronder : dvd-lezer en cd-writer; hd (80gig; 7200rpm); nieuwe voeding van vandaag (tybotech 400watt)

nu zouek deze componenten kopen :

AMD Athlon-64 3500+ Boxed € 237,40

MSI K8N Neo4 FI € 98,60

MSI Nvidia GeForce NX6600 GT PCI-E 128MB DDR3 € 149,90

Memory DDR Kingston 1024 MB PC 3200 € 98,30

totaal : 584.2€

deftige componenten of niet ? moederbord al veel lof van gehoord, cpu ook, graka is genoeg voor cs 1.6 en wow. Ktwijfel nog e beetje aan het merk van ram, tis ni gericht op overklokken.

ook zouek mss deze case kopen : antec super lanboy
iemand ervaringen mee ? kvond hem mooi en kdenk dat er goede airflow zal zijn.

wa denkte ervan :) zal ook de voeding het kunnen dragen? gasten in pc shop hierbij zijden vanwel.

Jo x

Davion

Legacy Member
Lijken me goede componenten, enkel die voeding is maar brol.

sQuare

Legacy Member
ik zou tog voor een 7800 opteren, zoveel kosten ze nie meer

Cryp

Legacy Member
Die voeding kan da wel trekn hij trek mijn systeem ook goed dus
Voor dat systeem is da eig gene brol
Ma als ge het voorstel van sQuare aanneemt een 7800 dus zou die voeding wel is durven te zwak zijn

Najdo

Legacy Member
MSI Nvidia GeForce NX7800 GTX PCI-E 256MB DDR3
€ 505,40

kaartje kost bijna zoveel lik heel die bak samen :) kzou het nu ff nog doen met die voeding en graka (~1-2 jaar), later zallek wel nieuwe voeding es kopen en overwegen voor nieuwe graka

Cryp

Legacy Member
Nja denk dat em eerst de 7800GT bedoelde :p
ma geneemt beter de 7900GT die tege de 7800GTX snelheid ligt en kost ong evenveel als 7800GT ;)

Najdo

Legacy Member
zou het verstandig zijn om voor 15€ meer een 3700+ te nemen ? of zallek het snelheidsverschil ni zo merken.
en zou deze dan ook compatible zijn met men moederbord, want dit stond er op de site:

CPU

• Supports 64-bit AMD® Athlon™ 64FX/64 processor (Socket 939)
• Supports 3000+, 3200+, 3500+, 3800+, 4000+, FX53 and FX55

DPL

Legacy Member
tuurlijk past die

of ge nu geld wilt uigeve voor dubbel cache geheugen da moet ge zelf uitmake :)

Najdo

Legacy Member
besteld, morgen krijgek em binnen
wel paar dingen veranderd omda ze ni in stock waren
kingston wordt buffalo (kdenk bij value ram dat het niets uitmaakt)
msi graka wordt 1tje van asus, wss ook niets da verandert

JO x
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan