Archief - pc upgrade? wat heb ik nodig?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

AccuCore

Legacy Member
hello!

heb nu een jaartje mijn pc en ben er nog steeds content van MAAR ik zou graag iets upgraden :)
en deze keer een grote upgrade!(geen hdd's ram of graka want da ist afgelopen jaar al gebeurd!)

mijn specs nu zijn :
intel 540 [email protected](sta stabiel dus zou graag door upgrade sneller werken dan intel 3.9)
asus p5ad2deluxe!
2048mb ddr2(800mhz maar word niet ondersteunt door men mobo dus draaid aan 600mhz)
X850xtPE
en ocz 560watt voeding!

allee ja dus ik zou graag mobo cpu en eventeel ram willen upgaden!
ik zou overstap willen wagen naar AMD!
men budget ligt tussen de....400 a 600euro!

maar nu is ook de vraag of ik nu zou upgraden? of wachten om nieuwe socket van amd die ddr2 ondersteunt en dan ineens 400-600 euro enkel en alleen investeren in mobo+cpu?en de rest behouden

SMa

Legacy Member
ik zou nog bij intel blijven, zeker als je al ddr2 hebt
kun je je ram niet overclocken naar 800MHz? met een divider van 3 zou dat toch geen probleem mogen geven?
gewoon je FSB op 267MHz zetten (cpu zou dit zeker moeten aankunnen)

het enige dat je kan upgraden is je graka, of eventueel je cpu (naar een 6xx)

ik zit met +- hetzelfde systeem (vrijdag heb ik ook pc6400 ram),
ik wacht nog op de AM-2 socket of op de nieuwe cpu's van Intel (volgende upgrade is vr mij ten vroegste over een jaar)

anders valt er niet meteen iets up te graden denk ik...

AccuCore

Legacy Member
divider? op intel? op amd kennek da ja!
en ik kan installen op hoeveel men ram draaid he....
400/533/667
als ik hem op 667 zet en ik overclock da da op 700 of meer komt dan boot em nimeer!
dus ja da ga ni!
en uw motivatie om bij intel te is de welke? :p

en waarom zou ik een andere graka kopen? :s
men X850xtPE trekt ne 7800gtx er bena af ze(mijne overclock en gtx standaard da wel ze MAAR dan nog :) )
of hebde interesse in mijn graka mischien? :p
hoeveel geefde nog? :p

SMa

Legacy Member
kzeg dak +- hetzelfde systeem heb :p dus moetek nx hebben

een 7800GT is zelfs ietsje beter dan een X850XT PE (niet veel, en niet in alle games)
maar een 7800GTX owned die gewoon

ik heb dus ook intel, maar ik kan wel dividers instellen... van 1.6 tot 3

miejas

Legacy Member
Het is één om te komen stoefen met je overklok en het feit dat je geld teveel hebt, maar om dat in een serieuze hoek van het forum te doen... :sop:

SMa

Legacy Member
waarom is dat stoef?
en die overclock vind ik niet zo groot hoor :p de mijne loopt stock 3.2GHz en overclocked 4.3GHz :applause:

ik versta hem wel dat hij een upgrade wil, ik zou er ook 1 willen
maar de hardware binnen men budget is niet zóveel beter dan wat ik nu heb

en het lijkt me ook niet dat je voor 400-600 euro je systeem serieus kan verbeteren ;)

ik zou gewoon nx doen

AccuCore

Legacy Member
100-150 euro voor mobo!
dan hemmek nog een 450-500euro over voor amd cpu...der hemmek toch al een opteronneke vor of zo he....
en maybe zelfs goeien dual core!?!?!
en nee ik stoef ni!

ik verdien momenteel gewoon goed en ik steek het liever in iets hardwarematig dan dak het opzuip
SORRY ZENNE dak men centen in men pc steek!
ge ze toch ni jaloers he? zou triestig zen ze

SMa

Legacy Member
hou er rekening mee dat je dan ook andere ram moet kopen ;)
en dat zou jammer zijn, vlak voor de launch van AM-2... waarbij je je ram zal kunnen houden

AM-2 zou ook PC6400 ondersteunen (in tegenstelling tot intel)
dus in feite zit je nu goed, en moet je enkel nog wachten en door sparen


mss zijn er andere alternatieven voor je geld :p
bvb een goede geluidsinstallatie fzo (daar heb je ook veel aan)

Davion

Legacy Member
Niet upgraden, wachten tot Socket AM-2 gewoon, en dna upgraden, enneuh, een 7800GTX owned u overklokte config wel hoor :)

makavel!

Legacy Member
Ik zou ook nog een tijdje wachten en dan een EXTRA grote upgrade doen ;)
en denk dat ge het verschil toch nie zou merken als je nu zou upgraden

AccuCore

Legacy Member
cavarius en zo ne gtx kost hoeveel? :p
en is het de moeite om te wachten op 7900?
ben trouwens van plan om volledige swap te doen....
heb altijd al intel en ati gehad....
ik wil nu gaan voor amd op nvidia!

Yank

Legacy Member
Waarom ik upgrade nutteloos vindt:
- ander mobo/ram/voeding: allemaal niet nodig
- intel -> amd = nieuw mobo, cpu en ram (van ddr2 -> ddr dan nog): veel kosten voor vrij weinig winst
- intel -> intel: te weinig winst, dual-cores van intels zijn niet meteen fantastisch
- andere graka: weinig winst, een X850XT PE is nog meer dan snel genoeg imo (en dat zegt ge zelf ook). Maar als je dan toch per se upgrade wilt doen: koop u een X1900XTX/7900GTX.

En je zegt dat je content ben van je pc, waarom dan een upgrade???

SMa

Legacy Member
En waarom ik upgrade nutteloos vindt:
- intel -> amd = nieuw mobo, cpu en ram (van ddr2 -> ddr dan nog, ook al zal dit binnen een half jaar door amd gebruikt worden), veel kosten voor verlies
- intel -> intel: duur, enkel de 6xx reeks is nog goed, 8xx suckt & 9xx zou ietsj beter moeten zijn dan 8xx
- andere graka: als het echt moet X1900XT of 7900GTX.

AccuCore

Legacy Member
wel ok dan :(
geen upgrade :(
tja se
ik gaan wachten op am2 en 7900....
kannek ineens men ddr2 overnemen he!

cava thx voor de reply's manne
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan