Archief - Pc upgrade ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MicroWar3z

Legacy Member
Hey allemaal,

Bij deze zou ik graag vragen of een pc upgrade nodig is om Bf3 te spelen.

cpu :intel Q9550
Gpu: ATI radeon 4870 1gb

ram: 4 gig corsair
psu: corsair hx 620watt

Ik speel momenteel op resolutie 1600*1200.
Maar men scherm zou wel 1920*1080 aankunnen.
En het hoeft niet speciaal op ultra high gespeeld worden als het maar gewoon lekker loopt.

danku

dawnzolino

Legacy Member
Ik zou gewoon je graka upgraden naar een HD6870/HD6950. je processor mss wat overclocken en je kan op high spelen op 1920*1080.

http://www.alternate.be/html/produc...rten&l2=PCIe+kaarten+ATI/AMD&l3=Radeon+HD6000

of

ALTERNATE - HARDWARE - Grafische kaarten - PCIe kaarten ATI/AMD - Radeon HD6000 - ASUS EAH6950 DCII/2DI4S/1GD5

Hier vind je de 6950 zelf nog goedkoper:

http://www.bytesatwork.be/hardware/grafische-kaarten.html?gpu_vendor=285&p=4 vanaf 247

edit: Ik zou wel zien da je 2GB versie van een van de kaarten hebt. kan je ten goede komen in de toekomst ;)

MicroWar3z

Legacy Member
Zijn de kaarten van ati dan veel beter dan die van nvidia op het moment.
Want van nvidia hebben ze bij mij in de buurt meer op stock op het moment

phate_13

Legacy Member
Ja. Nvidia's nieuwe kaartjes moeten nog uitkomen. Hopelijk worden ze dan terug interessanter. Maar momenteel hebben ze niet echt iets interessant. De HD6870 (1GB) is de beste kaart qua prijs/prestatie. Voor zo'n 15% meer prestaties en iets meer toekomstgerichtheid (door 2GB ram) is de HD6950 2GB. Maar deze kost dan ook dadelijk zo'n 45% meer.

dawnzolino

Legacy Member
De kaarten van nvidia zijn pas interessant als geld niet uitmaakt eigenlijk. maar die van ATI zijn (momenteel) interessanter door hun performance/euro

een 6870 is iets minder dan een GTX560Ti maar gemakkelijk ook 70-80euro goedkoper ;)
nvidia heeft dan ook voordeel met hun cuda technologie, komen je physics beter uit.

de cuda core zijn apparte chips die instaan voor het berekenen van physics, meer doen ze niet. dat is het enige voordeel van nvidia kaartjes. Neem nu dit ook niet als referentie want je zal moeilijk het verschil zien in gewone games, maar de mogelijkheid is er. ik heb nvidia kaartjes en zie het echt pas door programmatjes die ervoor geschreven zijn. (tech demo's van nvidia zelf). in BF3 ook maar veel minder ;)

conclusie: de 6870 is de beste optie als je niet al teveel geld wilt uitgeven. heeft zeer sterke performance tegenover relatief 'weinig' geld vergeleken met hun groetere broertjes.

zoals phate al zei:

6870 = 45% goedkoper dan de 6950 met 15% minder prestatie (ongeveer een fps of 5-6)
6950 = 45% duurder voor 15% meer performancie (om het te verduidelijken)

natuurlijk is de 6950 beter als je er 245€ aan wil uitgeven, ben je nog wat meer futureproof (ook door overclock mogelijkheden)

jouw de keuze ;)

phate_13

Legacy Member
Al zijn de HD6950's nog oninteressanter geworden, imho. Een paar maanden terug vond je de goedkoopste 2GB voor zo'n 220 euro, en vond je er altijd wel vanaf 230 euro. Ondertussen kosten deze al snel minstens 250.

dawnzolino

Legacy Member
idd, ik zou vr de HD6870 opteren, daar kan je niet mee miskopen ;)

mdgf

Legacy Member
Het merk maakt op zich enkel uit als je garantie moet claimen (ene is misschien wat soepelder) of er een andere koeler opzit. Ik raadt normaal gewoon de goedkoopste aan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan