Archief - PC Monitor

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Therapy

Legacy Member
Hallo, na mijn pc eindelijk te hebben besteld ben ik nu nog op zoek naar een nieuwe monitor. Het hoofddoel is gamen. Graag had ik een 23" of groter gehad. HDMI is ook altijd mooi meegenomen. Budget is € 200.

Ik heb al enkele schermen gevonden die kans maken maar weet niet goed wat kiezen.

Tones :: computerwinkels in Heist-op-den-Berg, Mechelen en Gent
Tones :: computerwinkels in Heist-op-den-Berg, Mechelen en Gent
Dell UltraSharp U2312HM - 58,42cm(23'')/ 2Mio.:1/300 cd/m²/8ms - Dell *| redcoon België (Deze is door zijn 8ms eigenlijk al op het traagste.)

Bedankt op voorhand.

fortuneke

Legacy Member
de dell ! IPS paneel , verschil tussen 2-8 .... zie je niet

verreckie

Legacy Member
HDMI = dvi+geluid.
Aangezien dit scherm geen interne boxen heeft, heeft dit dus ook geen enkele meerwaarde.

Tenzij je echt specifiek een hdmi ingang nodig hebt, voor een ander apparaat ofzo.

ALF 2.0

Legacy Member
Een TN-paneel terwijl je voor hetzelfde geld een veruit superieur IPS-paneel kunt krijgen.:doh:

Waarom heb je deze keuze gemaakt?

mdgf

Legacy Member
190€ gaan afdokken voor een full hd scherm met TN paneel terwijl je er al vind voor 100€ is inderdaad idioot (ja, met een kleinere diagonaal, maar maakt dat wat uit? Het is toch hetzelfde beeld, enkel wat meer uitgerokken).

Nu kun je wel argumenteren tegen de IIYAMA X2377HDS-B1 dat je niet weet welk paneel dat precies is en hoe het staat met ghosting en andere aspecten die (enkel) bij gaming belangrijk zijn. Maar een u2312hm die zichzelf al meer dan bewezen heeft op dat vlak vind je vanaf 175€.

Therapy

Legacy Member
Reapo zei:
Een TN-paneel terwijl je voor hetzelfde geld een veruit superieur IPS-paneel kunt krijgen.:doh:

Waarom heb je deze keuze gemaakt?

Op aanraden van een kennis eigenlijk, jij zou voor de X2377 gaan ?
Ik vind het als leek nogal moeilijk om een scherm te kiezen uit zo een groot aanbod. :$

ALF 2.0

Legacy Member
IPS is zoveel beter dan TN. De kwaliteit van de kleuren, de contrasten en de kijkhoeken zijn drie klassen beter dan bij een simpel TN-schermpje. Ilyama is zeker een degelijk merk, maar ik schat Dell net een tikje hoger in.

Therapy

Legacy Member
Bij de Dell schrikt die 8ms mij toch wel een beetje af. Is dit een gegronde schrik of moet ik me hier niet blind op staren?

mdgf

Legacy Member
Das zever, kijk NOOIT naar geadverteerde responstijden (en tbh gelijk welke specificatie zoals contrast of wat dan ook), die zeggen niets want zijn zelden tot nooit accuraat + alles onder ruwweg 20ms (of zelfs meer) is toch niet zichtbaar voor ons stervelingen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan