Archief - pc keuze

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jense777

Legacy Member
Als het niet om te gamen is, dan kom je in principe toe met een systeem om en bij de 600 EUR.

Meer doeleinden waarvoor je hem wilt gebruiken? Photoshop, gewoon internet+MSN, ...

gigi

Legacy Member
Jense777 zei:
Als het niet om te gamen is, dan kom je in principe toe met een systeem om en bij de 600 EUR.

Meer doeleinden waarvoor je hem wilt gebruiken? Photoshop, gewoon internet+MSN, ...

Eigenlijk niet. vooral muziek en internet.
De persoon in waar ik dit voor vraag heeft nu een PIII 500Mhz,128ram,... en die is tot op den draad versleten :d

Jense777

Legacy Member
Iets in de zin van:
- Case+voeding (300W zal wel volstaan) naar keuze 85,00 EUR
- AMD 2800+ Sempron 80,00 EUR
- MSI K8MM3 V 60,00 EUR
- Kingston 1024MB DDR Valueram 100,00 EUR
- NEC DV5800 25,00 EUR
- NEC ND4550 50,00 EUR
- HDD 120GB, merk naar keuze 120,00 EUR
- BENQ T705 17" 250,00 EUR

Onboard VGA en Geluid volstaat.

Totaal: +/- 770 EUR

Dakantochnie

Legacy Member
Floppy Drive 1.44 Black: €8
Asus ATI EAX300X/SE 128MB€54.42
Assemblage + uittesten vh systeem: €62
AMD Athlon64 3200+ 64bit Boxed Sckt939 (venice): €175
Asus A8V-E SE: €74.95
NEC 16X DVD -/+rw Dual Layer ND4550 Black: €46
Western Digital 200Gb 7200rpm 8Mb cache: €87.79
Kingston DDR 512MB PC3200: €44.95
Totaal: €553.11
+
Philips 170C6FS 17inch TFT: €249.9

= €803.1

gigi

Legacy Member
Maar voor een 100€ meer hebt ge een PIV 3Ghz
250Gb sata en ATI X1300 en een hoop software waaronder win Xp.
Ik zie mij te baseren op een van de twee systemen. ;-)

Dakantochnie

Legacy Member
Jah, maar die PIV 3ghz is wel trager, warmer en duurder dan die AMD Athlon64 3200+.

200GB ATA is gemakkelijk te vervangen door 250GB SATA he, tel er €20 eur of zo bij. Het verschil tussen een X300 en een X1300 gaat hij echt wel niet merken als hij gamed hoor. ;)
XP zit er bij mij al in, die hoop software...tja je kan je de vraag stellen of je die ook daadwerkelijk gebruikt he. ;)

gigi

Legacy Member
die mens heeft enkel windows98 thuis.
Maar het is de bedoeling om een keuze te maken tussen een dell of een fujitsu siemens

Davion

Legacy Member
Kzou ook zelf samenstellen, maar als ik echt moet kiezen pak ik de Dell.

Dakantochnie

Legacy Member
Mja...in feite geen één van de twee, maar als het dan toch moet: Dell.

gigi

Legacy Member
Davion zei:
Kzou ook zelf samenstellen, maar als ik echt moet kiezen pak ik de Dell.

Idd, voor mezelf kies ik ook een zelf samengestelde.
Maar dat is ne mens van 52 die zich enkel wat bezighoud met foto,mail,internet een briefke typen en wa muziek beluisterd.
Daar zijn de hedendaagse computers allemaal meer dan goed genoeg voor.
Maar hij had nu die 2 pc's zien staan in een reclamefolder en vroeg zich af welke hij best kon nemen.

SMa

Legacy Member
toch zou ik zelf samenstellen ;)
zal hoogstwaarschijnlijk goedkoper uitkomen
en je weet dan zeker wat erin zit, minder kans op problemen, ...

en neem zeker een AMD
die zijn beter qua prijs/kwaliteit
zoals je zegt: voor 100 euro meer heb je een P4 3.0GHz
maar 100 euro meer betalen voor een tragere cpu lijkt me niet echt slim ;)
de 3200+ kun je vergelijken met een P4 3.2GHz

gigi

Legacy Member
sheep zei:
toch zou ik zelf samenstellen ;)
zal hoogstwaarschijnlijk goedkoper uitkomen
en je weet dan zeker wat erin zit, minder kans op problemen, ...

en neem zeker een AMD
die zijn beter qua prijs/kwaliteit
zoals je zegt: voor 100 euro meer heb je een P4 3.0GHz
maar 100 euro meer betalen voor een tragere cpu lijkt me niet echt slim ;)
de 3200+ kun je vergelijken met een P4 3.2GHz

Ik bedoelde 100€ ten opzichte van die 2800 sempron.;)

duploxxx

Legacy Member
Davion zei:
Kzou ook zelf samenstellen, maar als ik echt moet kiezen pak ik de Dell.

@davion en dakantochnie, ik weet niet waar jullie het vandaan halen maar als er nu iets is wat ge niet aanraad aan de mensen dan is het wel een Dell me dunkt. Jaar en dag mee moeten werken en eindelijk krijgen we het hier buitengewerkt..... traag chipset/geheugen underclocken van onderdelen, slechte layout moboen graka's, slechte koeling luchtstroming warm en lawaai en dan spreek ik nog niet over bios/driver support. en geloof me ik heb er honderden zien voorbijgaan. workstations/dektops. de nieuwe optiplex is het eerste in jaren dat iet of wa deftig is kwa koeling en case, hoewel de warmte nog steed in de kast blijft hangen (dan spreek ik nog niet over de rest), idem dus als een dimension van layout

die fujitsu heeft Processor Intel P4 524 3,06 GHz HT, das weer een specialleke tussen intel en oem want die bestaat niet in normale prijs lijsten (zegt genoeg 5 reeks en dan op 533fsb met ddr400 lekker)

als ge dan toch naar iets kant en klaar kijkt, zoek dan es op sites van hp of fujitsu siemens zelf naar de reeksen, die zijn heel wat beter.

duploxxx

Davion

Legacy Member
Ken redelijk wat mensen met Dell en hebben daar geen last van hoor, nuja soit, das een andere discussie, Dell is zeker niet slecht imo.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan