Archief - Pc configuratie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

McDown

Legacy Member
Ik denk er aan volgende maand een nieuwe pc te kopen. Ik wil een bakske dat nog een aantal jaren mee kan, en spellen kan spelen die nu uit zijn, en alles wat in de volgende twee a drie jaar uitkomt, dus ga ik voor de X1900XT.

Samengesteld op deze site: http://www.alternate.de

Ik heb de hardware helemaal niet gevolgd in de laaste 5 jaar, dus de meeste dingen zijn gewoon random een beetje gekozen.

1x Asrock 939SLI32-eSATA2, € 74
2x Western Digital WD3000JS 300 GB, 8,9/8192/7200, Serial ATA/300, 2x € 99 = € 198
1x HEC Power Master 480, € 84
1x NEC Diskettenlaufwerk, € 9,90
1x Thermaltake Swing, € 54
1x Samtron 98PDF, € 139
1x AMD Athlon 64 X2 4400+, € 464
1x UltraSilent Fan SX1, € 17,90
1x LG GSA-H20LBLK, € 57
1x Sapphire Radeon X1900XT, € 444
1x G.E.I.L. DIMM 2 GB DDR-400 Kit, € 172

Zwischensumme:
€ 1.713,80

Ik had gedacht een CRT monitor te kopen omdat LCD schermen te duur zijn, en veel lagere resoluties ondersteunen. De CRT die in dit systeem zit kan resoluties tot 1600x1200 aan, terwijl alle LCD's maximaal 1280x1024 ondersteunen.

Ik ken wel niks van 3D kaarten, dus heb ik zo maar een fabrikant gekozen. Die kosten ongeveer allemaal hetzelfde. Is er een verschil tussen, bijvoorbeeld, de X1900XT van Powercolors en die van Sapphire?

Jense777

Legacy Member
- er is geen verschil (of toch weinig) tussen merken van grafische kaarten
- als je nog een maand kan wachten, doe er dan nog een bij en wacht op Conroe

Davion

Legacy Member
Idd, met zo een budget zou ik zeker nog 2 maand op mijn tanden bijten.

McDown

Legacy Member
Ik heb eigenlijk niet veel goesting om nog lang te wachten. Ik zit momenteel met een laptop waar maar een grafisch kaartje van 32MB in zit, en daar draait niks meer op. Ik zit hier met al mijn telenet Gigabytes die ik kan downloaden, en ik kan er niks meer mee doen.

Als dat maar een verschil van zo'n 30 euro is op de processor, dan betaal ik die liever direct dan dat ik nog twee maand moet wachten. Kan er iemand voorspellen wat voor een verschil ik kan verwachten in prijs als ik wacht?

bernardo

Legacy Member
McDown zei:
Ik heb eigenlijk niet veel goesting om nog lang te wachten. Ik zit momenteel met een laptop waar maar een grafisch kaartje van 32MB in zit, en daar draait niks meer op. Ik zit hier met al mijn telenet Gigabytes die ik kan downloaden, en ik kan er niks meer mee doen.

Als dat maar een verschil van zo'n 30 euro is op de processor, dan betaal ik die liever direct dan dat ik nog twee maand moet wachten. Kan er iemand voorspellen wat voor een verschil ik kan verwachten in prijs als ik wacht?

Het gaat niet om het geld, de conroe is een nieuwe soort processors die betere prestaties leveren, dus mis wel de moeite om hierop te wachten.

RealFlub

Legacy Member
of je koopt nu een Intel systeem en koop je dan een conroe ;)
want conroe komt uit op Socket 775 ;)

solix

Legacy Member
Maar ik heb gehoort dat de meeste huidige socket's 775 conroe niet ondersteunen

Davion

Legacy Member
Niet alle idd, en er zal zeker een BIOS update nodig zijn, dus de goede mobo fabrikanten met deftige planken updaten dat wel zen.

miejas

Legacy Member
Davion zei:
Niet alle idd, en er zal zeker een BIOS update nodig zijn, dus de goede mobo fabrikanten met deftige planken updaten dat wel zen.
Het gaat niet om de BIOS, maar om de geheugenchip die (in sommige gevallen) niet kan samenwerken met de Conroe.

Trouwens, als de TS nu een nieuwe pc wil, dan doet hij dat. Goed, de Core is iets beter, iets zuiniger, iets goedkoper, maar wil dat zeggen dat een Athlon64 plots niet meer goed is??

Davion

Legacy Member
Voor hetzelfde geld 30-40% extra hebben? Daar wacht IEDEREEN op.

drxero

Legacy Member
Davion zei:
Voor hetzelfde geld 30-40% extra hebben? Daar wacht IEDEREEN op.
mja, komt die in juli daadwerkelijk in de winkels? Want bij de 7900gtx'en duurde da ook een tijdje

Davion

Legacy Member
Ik ben er vrij zeker van dat Intel ervoor zal zorgen dat die er snel zijn.

-Timo-

Legacy Member
Davion zei:
Ik ben er vrij zeker van dat Intel ervoor zal zorgen dat die er snel zijn.
Ze hebben wat achterstand goed te maken dus zullen ze er wel zo snel mogelijk voor zorgen ;)

RealFlub

Legacy Member
idd, intel heeft meer fab's dan AMD, ook een klein voordeel voor hun.

boostah

Legacy Member
Davion zei:
Voor hetzelfde geld 30-40% extra hebben? Daar wacht IEDEREEN op.

tis geen 30-40% das slecht in zeer weinig benches, eerder tussen de 15 en 25% zal het liggen, maarja das wel het topmodel van amd vergeleken met de 300euro kostende conroe, dus met de prijsbeschouwing bij is het idd nog meer dan 30-40% hebben voor hetzelfde geld
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan