Archief - Pc config

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sw4rchy

Legacy Member
yu,
kzou graag een (gaming) pc kopen en heb enkele weken geleden deze onderdelen voorgeschoteld gekregen :

Thermaltake Tsunami (zwart of zilver) met window
Tagan TG-580-U15 Easycon 580W
AMD box Athlon64 3800+ X2 Dual Core socket 939
Arctic freezer 64pro
XFX 7900GT 256mb DDR3 Extreme Edition PCI-express
MSI K8N Neo4 FI Nforce4 Ultra socket 939
Thermalright HR-05 chipset cooler
Seagate 250Gb SATAII 3.0GB/S 7200rpm 16mb
Gskill 2x1Gb DDR PC3200 CL2-3-2-5(F1-3200PHU2-2GBZX)
BenQ DW16505 16x Dual Layer DVD-RW Lightscribe Retail

mijn budget is vrijwel onbeperkt maar wil zo goed(koop) mogelijk pc hebben
zijn er dingen die ik zou moeten wijzigen, toevoegen ofzo?
en is dit nog een redelijk stille pc? of kan het nog stiller?
een monitor heb ik nog niet in gedachten,iemand een idee ( max 450euries)?

cheers

-Timo-

Legacy Member
Ziet er goed uit, enkel kan je beter AM2 nemen (en dus ook ander geheugen : DDR2). Dit is veel nieuwer ;)

Sw4rchy

Legacy Member
Thammels zei:
Ziet er goed uit, enkel kan je beter AM2 nemen (en dus ook ander geheugen : DDR2). Dit is veel nieuwer ;)
Nieuwer maar ook beter??? :confused:
en ik twijfel ook tussen de xfx , msi en club3d 7900gt kaart, welke moet ik nemen?
btw wat is het verschil tusse de ddr1, ddr2 en ddr3?
en de AM2 was da eigenlijk?

cheers

Yank

Legacy Member
- AM2 is vervanger van S939, gewoon andere socket
- DDR2 kan hogere snelheden halen dan DDR1, maar met ook wel hogere latencies. Toch blijft DDR2 over algemeen wel sneller (en nu meestal zelf iets goedkoper)
- voeding mag zeker wat minder. Met deftige 400-450W heb je voor config zeker nog genoeg. Als stilte belangrijk is, raad ik Seasonic S12 reeks aan (niet dat er nog goeie zijn) en zou ik ook andere koeler voor GPU nemen.
- scherm: hoe groot zou je willen, wel/niet breedbeeld?

Sw4rchy

Legacy Member
Yankee zei:
- scherm: hoe groot zou je willen, wel/niet breedbeeld?
liefst 19" (of hoger als prijs niet te duur is) en zou breedbeeld niet te ambetant zijn voor te gamen? dus liever niet.

Slaxz

Legacy Member
neem de goedkoopste van die drie kaarten en dan best nog geen XFX omdat die redelijk veel problemen hebben. (je leest hier veel verhalen van mensen die hun nieuwe XFX 7900GT mogen RMA'en)

JackF

Legacy Member
De problemen met de XFX kaarten zijn ondertussen verholpen. Niet enkel XFX maar ook andere fabrikanten (eVGA bvb)hebben problemen gehad met de 7900GT en GTX. Blijkbaar waren er compatibiliteitsproblemen met het hoger geclockte geheugen dan het standaard geheugen dat de meeste fabrikanten leveren op hun kaarten. Ondertussen heeft XFX een ander type memory geplaatst op hun kaarten

Sw4rchy

Legacy Member
dus is het om het even welke 7900gt ik neem , geen die is beter geclockt ofzo? is club3d wel betrouwbaar genoeg om hem te kopen, prijzen van club3d liggen stuk lager dan die van xfx en msi (ruim €35bij de gt en €45 bij de gtx)
alleen nog weten of het waard zou zijn om over te stappen naar AM2x2 3800+ en die ddr2 of ddr3? btw zijn de huidige ram latjes voldoende genoeg ( zie hierboven), omdat ik zoveel verschillen zag in de prijzen van 2*1gb latjes.

-Timo-

Legacy Member
Die RAM-latjes zijn zeker goed (wel DDR2 nemen als je toch AM2 neemt -wat ik zou doen-). Er zijn XFX'en die hoger geclockt zijn (die extreme edition's). Als je nog wat meer aan een graka wilt geven dan kan je zo één kiezen. Ik zou niet gaan voor club 3d maar voor MSI, XFX of ASUS.

Sw4rchy

Legacy Member
kk, kga dan de xfx nemen, kblijf bij de socket 939 en ddr latjes,ze zijn zeker voldoede voor een paar jaar. 1vraagje kan ik hiermee op het internet. normaal wel zeker, onboard op mobo toch?

cheers

boostah

Legacy Member
Sw4rchy zei:
kk, kga dan de xfx nemen, kblijf bij de socket 939 en ddr latjes,ze zijn zeker voldoede voor een paar jaar. 1vraagje kan ik hiermee op het internet. normaal wel zeker, onboard op mobo toch?

cheers

nee geen xfx, hebben nogal veel uitval, misschien is het beter ze te vermijden (blijft nog altijd jouw keus)

boostah

Legacy Member
Sw4rchy zei:
kk, kga dan de xfx nemen, kblijf bij de socket 939 en ddr latjes,ze zijn zeker voldoede voor een paar jaar. 1vraagje kan ik hiermee op het internet. normaal wel zeker, onboard op mobo toch?

cheers

denk ook wel dat ge met een socket 939 gaat toekomen, zeker hoe toekomst gericht het is, tegen da ge gaat moeten upgraden om mee te kunnen is AM3 al uit :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan