Archief - PC Config - goed?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

IceSkull[BE]

Legacy Member
ik heb dus volgende config voor men nieuwe pc (grote upgrade)

mobo: ASUS A8N-SLI Premium
cpu: AMD Athlon64 3500+
koeler:Arctic Silencer Ultra64 TC-L
ram: Gskill 2 x 512 mb DDR PC3200 CL2-3-3-6
graka:POINT OF VIEW 7900GT 256MB DDR3 TV-Out DVI (PCI-E)
voeding: ENERMAX Liberty 400W Modular
hdd: Seagate 250Gb SATAII 3.0 Gb/S 7200rpm 8mb


wa vinde jullie ervan? grtz

KoeKaTsJoE

Legacy Member
Ziet er niet slecht uit. Mss een zwaardere voeding?

Arctic freezer 64 pro nemen ipv bovenstaande

IceSkull[BE]

Legacy Member
bwoah, denkte da? allez jah, stel nu da'k later nog een kaart bijsteek, heb ik dan nog genoeg? en de koeler, is die ni zo goe? want die is ni te groot enz. kad gezien da die temperature controlled is, ma ondrtss gelezen op een review daje da me elke fan kunt controleren me QFAN dusjah, ff kijken voor andere koeler

Davion

Legacy Member
- Neem een AMD A64 X2 3800+ toch minstens imo.
- Neem GSkill PC3200 2-3-2-5 2x1Gb
- Neem een Arctic Freezer 64PRO
- Neem een zwaardere voeding.

IceSkull[BE]

Legacy Member
@davion..ik ben ni stinkend rijk eh..:p 1 gig zal wel voldoen hoor, en voor te gamen hoef ik zo geen super super cpu te hebben hoor..tenzij ik echt vollen bak 3D animatie renders ga doen... en dan nog

LethalInjection

Legacy Member
een zwaarder voeding tja tis genoeg en tis 420W eh gertjan :)
die gskills was daar mis me da ze IETSKE trager draaien :ironic:
en die dual core is nie zo nodig ze
de 3500+ is een veel verkocht stabiel en goede cpu

en ja ik zou ook gaan voor de 64 pro cooler gebt een grote case eh remember :cool:

Yank

Legacy Member
LethalInjection zei:
tis toch weer david eh :doh:

een zwaarder voeding ? om dan stoer te kunnen doen
die gskills was daar mis me da ze IETSKE trager draaien :ironic:
en gij me uwe (dual core) ook om iets stoer me te doen:doh:
de 3500+ is een veel verkocht stabiel en goede cpu

en ja ik zou ook gaan voor de 64 pro cooler gebt een grote case eh remember :cool:
- zwaardere voeding voor upgrades, beter nu 50€ extra investeren dan binnen een paar maand nieuwe voeding van 100+€...
- 1GB <-> 2GB ('t gaat hem niet om de timings, dat doet er niet echt veel toe), ram is enorm belangrijk onderdeel van PC, 2GB is bijna een 'must' in alle gamepc's (behalve de low-ends dan).
- Dual core: er zullen multi-threaded games uitkomen en dan zul je heel stuk winst zien, en natuurlijk om ook makkelijker te multi-tasken, maar prijsverschil tussen 3800+ X2 en 3500+ is wel nogal groot, dus 'k denk niet dat 3800+ X2 in het budget past

jannick werckx

Legacy Member
En waarom dat SLI mobo ?
Ik zou MSI K8N NEO4 FI bordje nemen, perfect bordje voor zo'n configs imo :)

Jannick

IceSkull[BE]

Legacy Member
ja en later alsk wil upgraden me sli magk nieuw mobo kopen zeker? pijst

IceSkull[BE]

Legacy Member
mijn budget is mss nu nog beperkt, maar nu doe'k nog geen vakantiejob eh...

IceSkull[BE]

Legacy Member
mja voor de ram heb ik nog 2 latjes van 256 die'k er mss kan bijsteken? zou da kunne? tis CL3 2*256mb ram aan 400mhz.. ook PC3200

Kahless

Legacy Member
Idd, en uit verschillende benchmarks is al gebleken dat bij teveel geheugen het performantieresultaat daalt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan