Archief - Panasonic G30 vs GT30

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ygrok

Legacy Member
Is er een groot verschil tussen deze 2 types ivm reflecties in het scherm? Ik weet dat de GT30 gebruik maakt van Infinite Black "Pro", wat voor minder reflectie in het scherm zou moeten zorgen. Deze is natuurlijk een pak duurder, ook omdat het een 3D-tv is natuurlijk. Is het verschil in prijs te verantwoorden enkel rekening houdend met het verschil in reflectie? (3D-tv interesseert me namelijk geen bal)

Nu is het het wel zo dat er achter de zetel een groot raam staat (west-georiënteerd) en dat ik regelmatig overdag tv kijk omdat ik in ploegen sta te werken. Ik kan de gordijnen wel dicht doen, maar die zijn doorschijnend en houden dus niet al het zonlicht buiten. Komt er nog bij dat 's avonds, de ondergaande zon wel eens rechtstreeks in de tv durft te schijnen.

Welke type zouden jullie kiezen? Of misschien toch maar voor een lcd-tv gaan?

pstubru

Legacy Member
Ik heb een G20 lcd-tv en ik erger mij toch soms aan het invallend licht (als ik mijn gordijnen niet dichtdoe). Mijn situatie is vergelijkbaar met die van jou : een raam onder een hoek van 45° tegenover het scherm en van daaruit 's avonds de ondergaande zon erop. Mijn gordijnen zijn gelukkig aan de donkere kant en op die manier kan ik de reflectie volledig opheffen.

apa

Legacy Member
Ik heb de VT20 (Infinite Black Pro) en met gordijnen dicht (die ook niet alle zonlicht tegenhouden) valt het best te doen (je ziet de reflecties als erop let, maar het stoort meestal niet - enkel bij erg donkere scènes). Rechtstreeks invallend licht blijft storend.

Mr. Humphries

Legacy Member
Die reflectie kan je zelf even testen in een goede winkel, waar je beide toestellen naast elkaar zet. Zo ben je er ook al zekerder over.

Moest je voor LCD gaan, moet je ook zien dat deze geen blinkend scherm hebben. Deze kunnen ook ferm weerkaatsen. Ze gaan wel helderder en werken dit hierdoor een beetje tegen, maar toch ...

FleXe

Legacy Member
Ik heb vanavond (zondag) een P50G30 besteld, dus over een tweetal weken zal ik je over mijn ervaringen kunnen vertellen...

Ygrok

Legacy Member
Merci voor de reacties.

Morgen eens enkele winkels afrijden in de hoop dat ze ergens beide types hebben staan.

@Levitation: Waar heb je die besteld?

Musk

Legacy Member
Ik heb mijne GT30 op redcoon.be besteld. Na 3 dagen stond hij aan de deur :)

FleXe

Legacy Member
Ik heb die van mij ook bij Redcoon.be besteld. Momenteel staat er op de productpagina "verzendklaar binnen 3 dagen", dus ten vroegste vrijdag wordt hij verzonden. Ik verwacht em in de loop van volgende week ergens aan de deur :)

Maar ik heb wel goeie ervaringen met deze winkel hoor. M'n zus heeft daar vorig jaar ook nog een tv besteld. Die hebben ze toen wel bij de buren afgezet aangezien ze zelf niet thuis was, maar liever dat dan dat ik hem ergens vijf km verderop moet gaan ophalen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan