Archief - overschakeling pci expres

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

snake5555

Legacy Member
MSI NX6600GT-TDEZ 256MB DDR3 Tv-Out DVI Passive Cooling (PCI-E) 180,60
ASUS A8V-E SE (Socket 939, K8T890, DDR400, PCI-E, SATA, RAID, 7.1 udio, Gigabit LAN) €75,40

AMD Athlon64 3200+ (Socket 939, 2.0GHz, Boxed, Venice) €165,50
totaal 421.5


zou dit een goede upgrade zijn naar pci expres samen met resten van mijn oud systeem?
heb gewoon willekeurig gekozen,op eerste zicht
prijzen komen van bij descom

snake5555

Legacy Member
1Amd Athlon 64 Bit 3200+ Boxed With Cooler S939...€ 168.50
Asus A8N5X (S939-Nforce 4 Ultra-Pci Ex.-Ddr...€ 78.00
Asus EN 6600 Silencer TD PCI-E 256 Mb Ddr +...€ 128.00
Totaal: € 374.50

deze prijzen komen van codima


bij descom zelfde systeem gezocht voor 338,10€

JackF

Legacy Member
Zotten aankoop imho, je zal geen of heel geringe prestatiewinst hebben

SMa

Legacy Member
als je wil upgraden doe je het mss beter meteen goed ;)
dan denk ik aan een dual core met 7900GT of een goedkopere 6800GS

Kenshi

Legacy Member
Mja tis te zien wat je budget toelaat hé.
Aan de hand van je eigen voorstellen te zien, niet al te veel.
Je tweede config is iets beter btw nforce4 chip is aan te raden voor mobo, maar daar steekt ge een vrij zwakke 3d kaart in.
mobo eventueel een MSI K8N Neo4 / SLI (100/108€ bij codima)
Voor graka eventueel kijken naar een 7900GT ofzo.
Kost wel iets van een 320€ ...

snake5555

Legacy Member
dat waren willekeurige voorbeelden dak genomen had
omdat ik er niet zo veel van afweet
heb ni echt een budget
wou gewoon zicht op hebben bij een eventuele upgrade hoeveel het zou kosten
pakt iets van 600 euro

Kenshi

Legacy Member
Asus 7900GT 314,70€
MSI K8N Neo4-F 80,80€
AMD64 3700+ 234€

Prijzen van descom
Voor 90€ meer op CPU hebde de goedkoopsten dual core

En als ge minder gamed kunde besparen op 3d kaart ofzo en zoals eerder gezegd zo nen 6800GS nemen

Kenshi

Legacy Member
7300 is zwakker dan een 6600 vermoed ik, is echt wel een budgetoplossing

Davion

Legacy Member
Domme aankoop, blijf bij u AGP/S754 config.
Als je toch wilt upgraden, upgrade dan naar dit minstens:

MSI K8N Neo4-FI
AMD A64 X2 3800+
2x1Gb RAM
GeForce 7900GT.

snake5555

Legacy Member
heb je alternatieven voor het moederbord?
is die asus ni goed?

RealFlub

Legacy Member
tuurlijk is die goed, maar heeft een berucht chipsetcooler (heel luid)
maar voor 5€ kun je zo'n zalman passief blokje kopen.

snake5555

Legacy Member
en is het nodig om dualcore te kopen?doe hier toch een ding met nekeer,zware programma's draai ik ni en game af en toe

RealFlub

Legacy Member
wel, als je dualcore koopt, en je bent aan het gamen en opeens ga je virusscanner aan, dan zal je dit bijna niet voelen. allez, veel minder dan single core..

en het heeft ook voordelen bij multi-threaden..

RealFlub

Legacy Member
wel, spaar u geld en geef het later dan uit aan een beter pc.
of koop u nu een 7800GS AGP ;)

snake5555

Legacy Member
ff oftopic,was multi threaden?
zal waarschijnlijk wel dc worden hoor,
maar kan nog enkele maanden duren eer ik de goede centen heb

Davion

Legacy Member
- MultiThreading is het draaien van meerdere programma's tegelijk.
- Binnen enkele maanden liggen de kaarten prolly anders, vraag het dan nog eens :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan