Archief - overkill of niet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

folksy

Legacy Member
heb een klein vraagje dit is mijn systgeem nu

amd athlon 3000+ (2.15 ghz)
896 ram
ati sapphire 9800 pro

ik zou mijn videokaart willen veranderen door de MSI NX7800GS-VT2D256 256MB AGP

zou dit mischien wat overkill zijn voor mijne processor ??

SMa

Legacy Member
overkill door je ram is aannemelijker
cpu kun je altijd overclocken

hier gaan we weer met het woord "overkill"
op het overclocking forum is er ook al zo'n thread

TekkaBlade

Legacy Member
eerlijk gezegd denk ik niet dat die 7800 tot z'n recht gaat komen...

Jonathan

Legacy Member
Je ram lijkt me oud ram aangezien je zo'n onmogelijke combinatie hebt dus ik betwijfel dat die graka tot z'n uiting gaat komen !

folksy

Legacy Member
onmogelijk ??

1x 512
1 x 256
1 x 128

van elk 1 kaartje morgen zal ik deeen 128 veranderen door een 256 versie

Speciall

Legacy Member
Als ik u was zou ik opteren voor een extra latje van 512 zodat je 2*512 hebt en dan de oudere kleinere eruit,
hoe meer latjes, hoe trager en meer kans op conflicten

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Bah, kzou toch lik een 6800GS fzo insteken ipv ne 7800GS zu (tenzij dat ge echt veel geld uit wilt geven).
Of ne X800 GTO².
Als ge toch echt veel geld wilt uitgeven moet je de 7800GS maar kopen. Ik zou het geld dat je uitspaart door het prijsverschil sparen voor iets anders ofwel aan de kant houden voor een latere upgrade (cpu en mobo bv.).

folksy

Legacy Member
ik ga geen nieuwe graka halen

ik ga sevves mijn 9800 pro flashen naar 9800 xt en proc overklokken

en sparen voor een sli systeem

greetz and thnx for the responce

Simon Meskens

Legacy Member
Wa is het nut van liggen te prutsen aan uw grafische kaart als ge beter wa geld zou geven aan uw mobo en cpu?

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Flashen zal niet veel veranderen aan prestaties zu. Je moet ook overclocken naar de speeds van XT dan... (ma veronderstel daje da wel wist en al :unsure: )

Het is natuurlijk ook een optie wat je nu van plan bent. Enkel zou ik niet voor SLI gaan. Maar wel voor één krachtigere videokaart.

SMa

Legacy Member
waw.. een sli systeem :ironic:
een single kaart is nog altijd goed genoeg, en meestal goedkoper

imo zou je beter sparen voor 2*512mb te kunnen steken
dan pas voor een PCI-E mobo met een deftige single card (beter dan 2 low end kaartjes)

T€RM!N4T0R

Legacy Member
sheep zei:
dan pas voor een PCI-E mobo met een deftige single card (beter dan 2 low end kaartjes)
Mss heeft hij wel 2x 7800GTX 512MB op't oog. :applause:
Dan pas zou ik zeggen : GA ERVOOR !
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan