Archief - Office PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Vigitto

Legacy Member
Mijn ouders willen een nieuwe pc, mijn pa gaat over een 3jaar in pensioen, dus is dit de laatste die ze kunnen afschrijven en hij moet een eindje meegaan.
Mijn ouders willen per se bij iemand die ze kennen de pc kopen, maar de prijs lijkt me te hoog.
829 incl voor deze config:
CPU Intel® CORE i5 2300 2.8GHZ
Operating system Built with genuine Windows7® Professional 64Bit
Mainboard Gigabyte® with Intel® H67 chipset
Memory 4Gb DDR3 1333 (4 sockets, 1 used)
Hard Disk 500Gb SATA
VGA Integrated in the chipset
Optical drive DVD Rewriter +R/-R SATA
Case Gigabyte® Midi Tower GZ-X1
Power Supply be quiet!® Ultra Silent 450Watt
Extra hardware Multi card reader
Trial software Microsoft® Office Ready
Antivirus software AVG® 1 year / 1 user full license for free v9.0
Back panel connectors 1.1 x PS/2 keyboard/mouse port
2.1 x D-Sub port
3.1 x DVI-D port
4.1 x HDMI port
5.1 x optical S/PDIF Out connector
6.4 x USB 2.0/1.1 ports
7.2 x USB 3.0/2.0 ports
8.1 x RJ-45 port
9.3 x audio jacks (Line In/Line Out/Microphone
http://www.n-joypc.be/default_nl.asp?action=&step=&page=20100308164127

Enige verschil met een hp op computerstore.be: deze hierboven heeft 2 USB 3-poorten, de HP kost 200 euro minder en de HP-processor is iets recenter (2320 IPV 2300)

Your 2 cents?

SpeedFreak.be

Legacy Member
Die harde schijf zou het duur kunnen maken (gezien de prijzen atm). Over het geheel zeg ik wel even afgezien van de harde schijf lijkt me dit aardig aan de prijs. Pardon zeker te hoog stel dat die HDD atm een 100 euro kost en je die er af zou trekken kom ik toch tot de conclussie dat het veel te veel is voor een pc zonder ssd, zonder aparte grafische kaart. niet dat dit nodig is, maar je kunt tegenwoordig een pc samenstellen met betere specs voor dat bedrag.

pixbillye

Legacy Member
inderdaad, ik zou als ik de ts was gewoon iets anders zelf samenstellen met losse componenten en de hdd + dvd stations + voeding overbouwen naar een nieuwe setup.
de graka zou ik zelfs weglaten gezien er enkel office werk mee gedaan zou worden en daardoor zelfs een moederbord met onboard graphics nemen.

+ naast deze besparingen als je nu voor een nieuwe setup gaat, moet je er ook rekening mee houden dat deze setup over 3 jaar feitelijk maar aangekocht moet worden ;) (net voor zijn pensioen dus)

Yank

Legacy Member
Zeker wat duur voor wat het is, iets vergelijkbaars bij jaha.be:
Montage van uw computer: Montage van uw computer
PC case: NZXT Source Elite 210 zwart zonder voeding
CPU: Intel Core i5 2400 Quad Core 3.1Ghz 6MB socket 1155
Motherboard: ASRock H67DE3 B3 socket 1155
Memory 1: Kingston 4Gb DDR3 1333Mhz CL9
Harddisk 1: WD 500Gb Caviar Blue WD5000AAKX 16mb 7200rpm SATA3
Optical Drive 1: LG 24x GH24NS70 DVD-RW Dual Layer zwart SATA
Voeding: Corsair CX430W V2 Builder Series 430W voeding
Operating system: Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit OEM NL
totaal: €637.00
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan