Archief - Office pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

gummie

Legacy Member
Na 2 jaar is het tijd om een nieuwe pc te kopen. Enkel office toepassingen, zullen geen games of zware films op draaien.

Vorige pc:
1 x Gskill 2 x 2Gb DDR3 CL9 Ripjaws (F3-12800CL9D-4GBRL) () = €84,90
1 x Antec NSK4482B zwart met 380W 80Plus Bronze voeding () = €83,90
1 x Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H socket AM3 () = €82,00
1 x Western Digital 320Gb Caviar Blue 16mb 7200rpm SATA II () = €39,00
1 x AMD Phenom II Quad 955BE 3.2Ghz 8MB socket AM3 () = €149,00
1 x Iiyama 22inch TFT ProLite E2209HDS-B1 Full HD 2ms DVI zwart () = €189,00
1 x NEC AD-7240S 24x DVD-RW Dual Layer SATA zwart () = €20,00
-===================================================-
Sub-Totaal: €647,80

Voor de nieuwe moet er geen scherm bijzitten, aparta graka lijkt mij ook overbodig en een SATA-schijf kan ik wel ergens recupereren. Case moet discreet zijn. Ik had aan het volgende gedacht:

CPUs Socket 1155 - Intel® Core™ i5-2500 4x 3300 MHz, 4x 256 kB, 6144 kB, Sandy Bridge
€ 187,90

Zalman ZM400-ST 400 Watt, ATX 2.03, EPS, ATX12V 2.3, 4 x, 5 x
€ 56,90

Behuizingen Midi Tower - Cooler Master Elite 330 4x 5,25" extern, 1x 3,5" extern, 6x 3,5" intern, ATX
• Koeler 120mm 120 mm1
€ 32,99

DVD-reWriters Serial-ATA LiteOn IHAS122 22 / 8 / 8 speed, 22 / 6 / 8 speed, Serial ATA/150, 16 / 48 speed
€ 17,99

Solid State Disk 2,5 inch SATA Corsair CSSD-F120GB3-BK 120 GB, 550 / 510 MB/s
• Laufwerksrahmen 2,5"-Laufwerk op 3,5"-Schacht 1
€ 149,90


Moederborden Socket 1155 ASRock H61M-GS Intel® H61 Express, µATX, Onboard, 1x PCIe 2.0 x16, 1155
• Intel® H61 (PCH) maximaal 4 apparaten, 300 MB/s1
• USB 2.0 Controller 60 MB/s, USB 2.0, maximaal 127 apparaten1
• Graphics Media Accelerator HD CPU-Afhankelijk1
• Realtek ALC662 (5.1-Kanal) 1 x Line-out, Realtek ALC6621
• AR8151 1 x RJ-45, 10/100/1000 Mbps1
€ 52,90

Geheugen DDR3-1333 G.Skill 8 GB DDR3-1333 Kit 8192 MB, CL7 7-7-21, 2 stuk(s), PC3 10600
€ 52,90

Subtotaal:€ 551,48

Opgemaakt bij Alternate. Suggesties hierover? Thx!

SpeedFreak.be

Legacy Member
De zin van 8GB ram in een office pc ontgaat mij een beetje... :unsure: SSD anpassen naar een Crucial M4 (betrouwbaarder) en ik zie naast de SSD geen data schijf ... bewust?

gummie

Legacy Member
Kan ook 1x 4096 G skill nemen, 9-9-9-24 voor 21,79€...dacht gewoon dat ik het voor dat prijsverschil niet moest laten (+ latency iets beter of merk je daar niets van?)

verreckie

Legacy Member
Cpu veranderen naar een i3-2100, die zal meer dan voldoen voor jou doeleinden.
Antec EA-380D GREEN als voeding, degelijke voeding en wat goedkoper.
Moederbord kun je nog vervangen door Asrock H61iCAFE, deze heeft o.a. usb 3.0
En 4Gb RAM zal inderdaad al meer dan genoeg zijn.

SpeedFreak.be

Legacy Member
gummie zei:
Kan ook 1x 4096 G skill nemen, 9-9-9-24 voor 21,79€...dacht gewoon dat ik het voor dat prijsverschil niet moest laten (+ latency iets beter of merk je daar niets van?)

Daar merk je praktisch niets van. Tja ieder zijn keus, maar voordat je 8 GB effectief in een office pc gebruikt zit je weer 2 jaar verder. :D

gummie

Legacy Member
@verreckie: van een quad core terugkeren naar een dual core? :x
Dergelijke voeding zie ik niet direct bij Alternate, kan er wel deze insteken:
Sharkoon SHA450-12EUP 450W ATX - € 34,99*

USB3.0 mobo: GIGABYTE GA-H61M-USB3-B3 voor € 66,90 ipv € 52,90

mdgf

Legacy Member
@verreckie: van een quad core terugkeren naar een dual core?
En? Precies of je cpu power nodig hebt voor een office pc.

Waarom zou je eigenlijk willen upgraden?
4GB geheugen, een 955, das nog een stuk krachtiger dan wat ik als een NIEUWE office pc zie...

Je houdt die build en steekt er een ssd bij, klaar.

Yank

Legacy Member
Als het gewoon om extra kosten te doen is in het bedrijf kunt ge dat doen, maar op die SSD na ga je geen verschil merken tussen die 2 pc's, steek die SSD in je oude pc en zet er Windows 7 op en die gaat even vlot werken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan