Archief - OCZ Modstream 520W / Tagan 480W - U22 ??

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SF|.MoRPHeuS

Legacy Member
Goeiemorgen,

welke van beiden zou ik het best kopen ?
OCZ Modstream 520W (da's met 12 cm fan)
Tagan 480W - U22 (da's zonder 12 cm fan denkek)

Mijn config :

AMD Athlon 64 bit 3500+ venice core
Asus A8N-SLI
2*1 Gig Kingston PC-3200
XFX 7900GT 256 mb ram
1 HD
1 pci-kaartje (wireless network SMC)


Ik vermoed dat beiden mijn systeem wel gemakkelijk zullen kunnen doen werken...

Heb hier wel nog een vraagje bij, in verband met die connectoren voor op het moederbord. Op dat s939 mobo past een 24-pins connector en dan nog een aparte 4-pins ATX connector, als ek dat goed heb afgelezen gisterenavond. Maar past een 20-pins connector daar ook op, of zal je dan minder stabiliteit of iets anders negatief hebben?

Kenshi

Legacy Member
Ik dacht dat Tagan en OCZ in hetzelfde fabriek gemaakt werden, dus van bouwkwaliteit zal er niet veel opzitten.
Dus baseer je puur op prijs en uiterlijk, wat je zelf het mooiste vind, zou ik zeggen. Zelf heb ik een Tagan 580W U15. Die heeft ook zo een smart cable system zoals de OCZ met 12cm fan en kostte ongeveer evenveel als de Modstream 520W

SF|.MoRPHeuS

Legacy Member
Ah ja, oke, thanks :)

Dus ofwel die modstream ofwel nen tagan u15 (wattages zullen wel voldoende zijn voor mijn specs)

Ma ik zit nog steeds met die vraag ivm connectoren, kan iemand daar beetje uitleg bij geven?

Edit : blijkbaar werkt niet elke 20-pins connector op een 24-pins mobo, en heeft mijn mobo een EATX voeding nodig (= voeding met 24 pins-connector).


OCZ : Note that there are two cables for 20 and 24-pin connections (dus die zal al wel werken)
Tagan : 1 x ATX 24 pin lengte 500mm (dus die werkt ook + heeft 2 12V-lijnen, is dat beter voor stabiliteit of niet belangrijk voor mij ?)

Kenshi

Legacy Member
Dubbele 12V lijnen is idd van belang. Dat is een onderdeel van de ATX 2.0 standaard. Vermoed dat die modstream dat ook heeft hoor.
Dan zit de grafische kaart bv op een 2de 12V rail voor betere stabiliteit.

In verband met uw connectoren.
Ik heb ook een half jaar ofzo met een 20pin voeding gewerkt (Thermaltake TWV 480W toen) op een A8N-SLI bord en dit vormde ook geen enkel probleem.

Kenshi

Legacy Member
Yep idd ook ff opgezocht Ziet er naar uit dat de OCZ 1 12V mijn heeft van 28A
De Tagan heeft een 12V1 van 20A en een 12V2 van 20A of een shared van 30A

Zou die eigenlijk wel nemen hoor als het uiterlijk er niet zo toe doet, Tagan gebruikt ook iets stillere fans dacht ik dan OCZ.

peter79

Legacy Member
Is OCZ modstream niet met die pluggable kabels ? die zouden veel minder krachtig zijn dan de gewone (powerstream ? )

Kenshi

Legacy Member
Veel minder krachtig is misschien wel wat overdreven. De PowerStreams zouden beter zijn voor de extreme overclockers, omdat deze moddable voltlijnen hebben.
En ja de modstream reeks hebben van die pluggable kabels, idem voor Tagan U15 reeks.

JackF

Legacy Member
Ik zou ook een Tagan kiezen of Enermax , nieuw op de markt zijn de Cooltek voedingen met 4 x 12V lijnen van 20 Ampere en een heel stille Papst fan. Misschien ook es het bekijken waard

neomitochondria

Legacy Member
ik zou ook voor de tagan gaan, denk dat het nog ietsje beter is dan OCZ, niets OCZ, hoor, it's just a feeling

SF|.MoRPHeuS

Legacy Member
merci van de antwoorden :)

Ik ga dan voor de tagan gaan, als de persoon in kwestie antwoordt tenminste :)

Wat mij betreft mag dit gesloten worden, ik ben zeer goed geholpen .

Thanks !

Ironpole

Legacy Member
12V-lijnen zijn bij de hedendaagse PC's het belangrijkste. Maar ga je terug tot de AXP's, dan is het beter om een betere 5V-lijn te hebben!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan